Σε συνδικαλιστική παρέμβαση από νωρίς το πρωί της Τετάρτης σε πλοία εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα σε ναυτικούς θα προχωρήσουν τα ναυτεργατικά σωματεία στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου. Ενδεικτικό είναι πως σύμφωνα με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) το 70% των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία είναι απλήρωτο για 5-6 μήνες.
Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχείρησεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τους κάλεσε να προχωρήσουν στην τακτοποίηση των οφειλομένων στους ναυτικούς στις περιπτώσεις όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις, ενώ σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε πως το υπουργείο καταλαβαίνει ότι διανύουμε μια δύσκολη περίοδο που αποτυπώνεται και στα οικονομικά των εταιρειών, αλλά αυτό δεν αποτελεί άλλοθι για να μην πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Για την κινητοποίηση της ΠΝΟ εξέφρασε την πεποίθηση ότι με τις δεσμεύσεις που θα υπάρξουν θα μπορέσει να αντιληφθεί και εκείνη την κρισιμότητα των στιγμών.
Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) ανέφεραν στο «Βήμα» ότι από τις 6 το πρωί θα βρίσκονται στα συγκεκριμένα λιμάνια ναυτικοί, σε μια προσπάθεια να υπάρξει πίεση προς τις εταιρείες για την εξόφληση των οφειλών. Η αρχή μάλιστα θα γίνει, όπως είπαν, στο λιμάνι του Πειραιά από τα πρωινά δρομολόγια των πλοίων με προορισμό την Αίγινα. Μάλιστα υπήρξαν και κάποιοι που επέμεναν ότι κανένα πλοίο το οποίο χρωστάει χρήματα σε εργαζόμενους δεν πρόκειται να φύγει.
Ακάλυπτες επιταγές
Ναυτικοί μέλη της ΠΕΜΕΝ κατήγγειλαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στη διάρκεια συγκέντρωσης διαμαρτυρίας έξω από τον Οίκο Ναύτου για την κοινωνική ασφάλιση ότι πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες εξακολουθούν να οφείλουν δεδουλευμένα και ότι σε κάποιους συναδέλφους τους καταβάλλονται εξάμηνες επιταγές, οι οποίες όμως τις περισσότερες φορές είναι ακάλυπτες, με αποτέλεσμα να γίνεται νέος διακανονισμός της οφειλής με την εταιρεία και το πρόβλημα να διογκώνεται.
Ανέφεραν επίσης ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ενώ γνωρίζει ότι πολλές ακτοπλοϊκές οφείλουν δεδουλευμένα, δίνει δρομολογήσεις σε πλοία με επιδοτούμενες άγονες γραμμές και εξέφρασαν την απορία τους πώς σε ένα τέτοιο γνωμοδοτικό όργανο υπάρχουν μέλη εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών που ψηφίζουν και λαμβάνονται αποφάσεις.
Το μεσημέρι, όπως έγινε γνωστό, ο εκπρόσωπος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ),σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΠΝΟ, συμφώνησε να καταβάλει τα χρήματα στα 11 μέλη του πληρώματος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Θεόφιλος» που είχαν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας και να λήξει συναινετικά η δικαστική διένεξη μεταξύ των δύο πλευρών. Το πλοίο αναμένεται την Τετάρτη να μεταφερθεί στο Πέραμα για ετήσιες επισκευές και σύντομα αναμένεται η επαναδρομολόγησή του.
Στο μεταξύ ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση μεταξύ της ΠΝΟ και των ακτοπλόων για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ακτοπλοΐα και στην ποντοπόρο. Αντιθέτως, όπως αναφέρεται σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 1336), υπήρξε κύρωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πληρώματα των ρυμουλκών και της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πληρώματα των ναυαγοσωστικών.