Ο τουρισμός θα χαρίσει «μια πρώτη νίκη» εφέτος «στη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία», τόνισε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, από το βήμα της 21ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) την Τετάρτη, αναφερόμενος στις διεθνείς αφίξεις οι οποίες «θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο», με τα έσοδα επίσης να είναι «σε επίπεδα ρεκόρ». Ο ίδιος χαρακτήρισε τον τομέα «στήριγμα για την Ελλάδα», συγκαταλέγοντάς τον μαζί με τη ναυτιλία στους «πρωταθλητές της χώρας» και πρόσθεσε ότι οι φετινές επιδόσεις του τουρισμού «θά’ ναι μια πρώτη ελπίδα ότι βγαίνουμε από το τούνελ», ενώ αποτελούν ένδειξη «μιας σειράς θεμελιακών αλλαγών που συντελούνται στη χώρα». Για να επιστρέψει το εγχώριο ΑΕΠ στα επίπεδα προ κρίσης, θα πρέπει να αναπτυχθεί κατά 25% και το ένα τρίτο της ανάπτυξης «θα πρέπει να έρθει μόνο από τον τουρισμό», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «δίνουμε μάχη μεγάλη» για τη μείωση του ΦΠΑ στο 13%.
Εστιάζοντας στις προοπτικές που ανοίγονται από την Κίνα, με αφορμή το πρόσφατο ταξίδι, σημείωσε ότι «η Ελλάδα πρέπει να γίνει πύλη εισόδου», όχι μόνο για εμπορεύματα και επενδύσεις, αλλά και για κίνηση ατόμων, αναδεικνύοντας την ανάγκη για διευκόλυνση της έκδοσης βίζας. «Στοχεύουμε σε μια τουριστική περίοδο 12 μηνών», τόνισε, θέτοντας ως προτεραιότητες την «ανταγωνιστικότητα» και τις «συνέργιες» για «να μετακινηθούμε από τον γενικό τουρισμό στον εξειδικευμένο τουρισμό και από τον μαζικό τουρισμό στον ποιοτικό τουρισμό».
Στο σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Τουρισμού αναφέρθηκε η υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, τονίζοντας ότι «διαμορφώνουμε μία νέα τουριστική πραγματικότητα για το μέλλον» με γνώμονα την «αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος» και τη «μετάβαση του σε ένα διαφοροποιημένο, πολυθεματικό και, τελικά, οικονομικά αποδοτικότερο, τουρισμό». Η ίδια χαρακτήρισε «παραπάνω από αναγκαία» την «αρμονική συνεργασία του κράτους με την ιδιωτική πρωτοβουλία», επισημαίνοντας ότι η δυναμική τηςπαγκόσμιαςοικονομίας μετατοπίζεται στην Ασία, κυρίως στην Κίνα και την Ινδία, ενώ καθοριστική είναι και η οικονομική επιρροή της Ρωσίας αλλά και της Λατινικής Αμερικής.Ειδικότερα επισήμανε την ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού, σημειώνοντας ότι στον τομέα των τουριστικών επενδύσεων,είναι «σημαντική» η προοπτική αξιοποίησης «μιας ευρείας λίστας ακινήτων που μπορούν να παραχωρηθούν σε επενδυτικά συγκροτήματα, όπως μαρίνες, ξενοδοχεία, γήπεδα γκολφ». Παράλληλα εστίασε στην εθνική στρατηγική αερομεταφορών και την προσπάθεια για «την αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων από τις αναδυόμενες αγορές και την αναβάθμιση των υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια».
Ο τουρισμός «μπορεί να ξεπεράσει τα 24 εκατ. ετήσιες αφίξεις, με κατά κεφαλήν δαπάνη περίπου 800 ευρώ, παράγοντας ετήσια άμεσα έσοδα 18 – 19 δισ. ευρώ και συνολικά 48 – 50 δισ. ευρώ», έναντι 32 δισ. ευρώ το 2012, τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, αναλύοντας το στρατηγικό πλάνο για το 2021. Με βάση τα παραπάνω, το εγχώριο ΑΕΠ θα ενισχυθεί με επιπλέον εννέα μονάδες και ένα εκατ. εργαζόμενοι θα απασχολούνται άμεσα και έμμεσα στον τομέα από 780.000 που είναι σήμερα. Αναφερόμενος στις τουριστικές κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2013, σημείωσε ότι «φαίνεται ότι θα οδηγήσουν σε αφίξεις ρεκόρ 17 εκατ. επισκεπτών», με τα άμεσα έσοδα σε επίπεδα σημαντικά πάνω από 11 δισ. ευρώ, ενώ έθεσε ως βασικό στόχο για κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, επιχειρηματίες και εργαζόμενους, «να ανταποκριθούμε στα αναγκαία επίπεδα ασφάλειας, καθαριότητας και υπηρεσιών», ώστε να «τεθούν οι βάσεις για μία σταθερά ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού».
Παράλληλα διέβλεψε αναστροφή των περσινών δεδομένων και πορεία εξόδου της χώρας από την κρίση, με την προϋπόθεση να ενισχυθεί η προσπάθεια και η ενότητα των δυνάμεων, πέρα «από μικροκομματικές σκοπιμότητες», ενώ επισήμανε το σχέδιο – χάρτη προτεραιοτήτων των απαιτούμενων δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων που σχεδιάζει ο Σύνδεσμος με τα υπουργεία Τουρισμού και Ανάπτυξης, με στόχο να επιτευχθούν ετήσιες επενδύσεις στον τουρισμό ύψους τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ. Τέλος υπογράμμισε τον ρόλο της μη κερδοσκοπικής εταιρείας Marketing Greece ΑΕ για την αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουρισμού, με στόχο να υποστηρίξει το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ στη δημιουργία της νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της και να προωθήσει αποτελεσματικά τα τουριστικά μας προϊόντα.