Με ελληνικό περίπτερο θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά 25 ελληνικές τεχνολογικές επιχειρήσεις στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας (MWC), που θα πραγματοποιηθεί από τις 25 έως τις 28 Φεβρουαρίου στην Βαρκελώνη. Αυτό ανακοίνωσε την Τετάρτη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, στο πλαίσιο του τρίτου συνεδρίου Infocom Mobiles & Apps, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Η επιχειρηματική αποστολή στην Βαρκελώνη εντάσσεται στη σειρά εξωστρεφών δράσεων με τον τίτλο Σynergies που προγραμματίζουν σε σύμπραξη οι καινοτομικές επιχειρηματικές ενώσεις ΣΕΚΕΕ (Mobile apps), ΕΝΕΒΗ (Μικροηλεκτρονική), ΕΒΙΔΙΤΕ (Αεροδιαστημική), ΗBio (Βιοτεχνολογία) και ΕΕΝΕ (Startups), για το 2013 και το 2014.
Οπως τόνισε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΚΕΕ και συνιδρυτής της UPSTREAM, κ. Μάρκος Βερέμης, ο εγχώριος κλάδος των κινητών εφαρμογών έχει φτάσει πια σε ένα σημείο ωρίμανσης, που επιτρέπει ευρύτερες συνέργειες και συνεργασίες. «Ο χώρος των κινητών εφαρμογών ταιριάζει στον χαρακτήρα της χώρας˙ μικρότερα σχήματα, ευέλικτα κι επιθετικά» τόνισε.
«Είδαμε τα οφέλη της Βαρκελώνης και αποφασίσαμε αυτά που κερδίσαμε εμείς, να τα κερδίσουν και άλλες εταιρίες» σημείωσε ο κ. Βερέμης και υπογράμμισε την ανάγκη να αναζητηθούν μοντέλα εξωστρέφειας σε άλλες μεσαίες χώρες, όπως το Ισραήλ.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Μενέλαο Δασκαλάκη, στόχος της πολιτείας είναι να εκπέμψει το μήνυμα ότι στηρίζει τον κλάδο της τεχνολογίας, που παράγει προστιθέμενη αξία και συνδράμει στην απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού, υψηλού επιπέδου. «Εκεί είναι το συντριπτικό πλεονέκτημα. Το μήνυμα είναι συνεργασία για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα στην εθνική οικονομία» είπε ο κ. Δασκαλάκης.
Σημειωτέον ότι το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης συνδιοργανώνει την ελληνική επιχειρηματική αποστολή, συμμετέχοντας με 90.000 ευρώ, τα οποία προέρχονται από τα αποθεματικά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΣΕΚΕΕ, κ. Γιάννη Γιανναράκη η εφετινή έκθεση της Βαρκελώνης αποτελεί «το μεγαλύτερο γεγονός στην ψηφιακή επικοινωνία» και είναι ευκαιρία για να αναδειχθεί, όπως είπε, «η Ελλάδα που επενδύει στα μυαλά και όχι στα μπετά». Ετσι, τέθηκαν δύο στόχοι˙ ένας εμπορικός κι ένας ευρύτερος.
Ο πρώτος είναι να παρουσιαστούν οι δυναμικές εξωστρεφείς εταιρίες του χώρου της ψηφιακής επικοινωνίας, η δικτύωση των ελλήνων επιχειρηματιών με τα κορυφαία στελέχη του κλάδου, οι επαφές με πιθανούς συνεργάτες και επενδυτές και η παρουσία ομάδων ελλήνων καινοτόμων νέων, που έχουν διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς.
Ο δεύτερος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γιανναράκη, είναι κοινωνικός κι εθνικός και περιλαμβάνει την ανάδειξη της Ελλάδας της καινοτομίας και της εξωστρέφειας, που επενδύει στις συνέργειες, στο ανθρώπινο δυναμικές και στο μέλλον, η επαγωγή πολλαπλών ερεθισμάτων μέσω της προσφοράς μικρών δώρων πολιτισμού και η συμβολή στη δημιουργία θετικού κλίματος για την ανάπτυξη και την έμφαση στην καινοτομία και εξωστρέφεια.
Όπως πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΕΝΕΒΗ, κ. Γιώργος Κουτσογιαννόπουλος, μέσα από την πλατφόρμα Σynergies, στόχος είναι «να βαλουμε τα ελληνικά μυαλά να συνεργαστούν και να δουλέψουν μαζί να μαζί για να μπορέσουν να πωλήσουν προϊόντα σε παγκόσμιο επίπεδο». «Προσπαθούμε να προσφέρουμε βοήθεια σε συναδέλφους που θέλουν να ξεκινήσουν, να κάνουμε δράσεις για πιθανούς πελάτες και επενδυτές και να χτίσουμε παγκόσμιο brand» τόνισε.
Ήδη, έχει προηγηθεί κοινή επίσκεψη στη Σίλικον Βάλει, αλλά και στο Τόκιο, κατά τη διάρκεια των οποίων, όσες επιχειρήσεις έχουν παρουσία στις εν λόγω περιοχές, έβαλαν «πλάτη», προκειμένου να φέρουν σε επαφή πιθανούς πελάτες, συνεργάτες και επενδυτές με ενδιαφερομένους από τις πέντε ενώσεις που συναποτελούν την πλατφόρμα Σynergies. «Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι η Βαρκελώνη. Κι επειδή γράφουμε ιστορία περιμένουμε τη βοήθεια σας» κατέληξε ο κ. Κουτσογιαννόπουλος.
Στη συνέχεια, εκπρόσωποι εταιριών κινητών εφαρμογών, που θα συμμετάσχουν στην αποστολή, έκαναν σύντομες παρουσιάσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών, που σκοπεύουν να επιδείξουν στην Καταλωνία.
Ενδεικτικά αναφέρονται η Viva με το mobile wallet, η Cytech με τεχνολογικές λύσεις κινητής ευρυζωνικότητας, η μη κερδοσκοπική οργάνωση Mobile Monday (MoMo) Athens, η HOTECH με αιχμή του δόρατος την τεχνολογία NFC, η M-STAT με κινητές τεχνολογίες, η NOVELTECH από την Κρήτη, η REGATE με ένα εντυπωσιακό σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας και η TELENAVIS με ψηφιακές γεωγραφικές εφαρμογές εντοπισμού, κίνησης και διαχείρισης στόλου.
Ακόμη, παρουσιάσεις έγιναν από τη VIDAVO από τη Θεσσαλονίκη με κινητές εφαρμογές υγείας, την GLOBO με λογισμικό που ήδη χρησιμοποιείται από έξι εκατ. πελάτες σε όλο τον κόσμο, την getsocial με ειδίκευση στις ψηφιακές εφαρμογές διαφήμισης και την warply με την καινοτομική πλατφόρμα του mobile marketing.