Πόλεμος (και πάλι) στην Σκάλα του Μιλάνου! Ο γάλλος γενικός διευθυντής του θεάτρου Στεφάν Λισνέρ αποφάσισε ν΄αποκλείσει τον μουσικοκριτικό της εφημερίδας Corriere della Sera Πάολο Ισότα χαρακτηρίζοντάς τον «ανεπιθύμητο πρόσωπο» στην Σκάλα με το αιτιολογικό ότι, κατά την άποψή του, με την στήλη του ασκεί «πολιτική και όχι κριτική».
Στο επίκεντρο της «μάχης», βρέθηκε ο 37χρονος βρετανός αρχιμουσικός Ντάνιελ Χάρντινγκ , ο οποίος εμφανίζεται σταθερά στην Σκάλα τα τελευταία χρόνια. Προσφάτως διηύθηνε την νέα παραγωγή του βερντιανού «Φάλσταφ» αλλά και μια συναυλία με έργα Βάγκνερ για την οποία ο Ιζότα έγραψε χαρακτηριστικά ότι η ερμηνεία τόυ έμοιαζε να θέλει να συμμεριστεί την αστήρικτη θεωρία ότι ο συνθέτης ήταν ομοφυλόφιλος.
Κατόπιν αυτού ο Ιζότα ενημερώθηκε ότι τ΄όνομά του θα διαγραφεί από την λίστα των κριτικών στο ιστορικό λυρικό θέατρο κι έτσι, αν θέλει να παρακολουθεί τις παραστάσεις, θα πρέπει ν΄αγοράζει ο ίδιος το εισιτήριό του.
Από την πλευρά του ο εκδότης της εφημερίδας Φερούτσιο ντε Μπορτόλι με παρέμβασή του μέσω της Corriere, παραδέχθηκε μεν ότι ο Ιζότα στην εν λόγω κριτική «το παράκανε», αλλά τον υπερασπίστηκε με σθένος χαρακτηρίζοντάς τον «καταπληκτικό, έξυπνο και απρόβλεπτο». Παράλληλα υποστήριξε ότι και στο παρελθόν δέχθηκε πιέσεις από τον Λισνέρ προκειμένου να φιμώσει τον συγκεκριμένο μουσικοκριτικό ο οποίος, ας σημειωθεί, χαίρει μεγάλης εκτιμήσεως στην Ιταλία.
Το γεγονός αυτό είναι ένα ακόμη «επεισόδιο» στο ταραγμένο «σήριαλ» της Σκάλας τα τελευταία χρόνια. Πρόσφατα το θέατρο βρέθηκε και πάλι στο στόχαστρο αφού δέχθηκε δριμεία κριτική στην Ιταλία για το γεγονός ότι η σεζόν εγκαινιάστηκε με μια όπερα του Βάγκνερ αντί του Βέρντι (το 2013 γιορτάζονται τα 200 χρόνια από την γέννηση και των δύο συνθετών). Οσο για τον Λισνέρ, αξίζει να υπενθυμιστεί, ότι από το 2015 επιστρέφει στην πατρίδα του προκειμένου ν΄αναλάβει την διεύθυνση της Οπερας του Παρισιού.