Τι κρύβει το επίδομα στους εργαζομένους του Σκαραμαγκά;

Σε μία κίνηση που θα μπορούσε μεσοπρόθεσμα να προκαλέσει προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και νέα καταγγελία για κρατικές ενισχύσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει, την τελευταία ημέρα του 2012, ένα βοήθημα 1.043 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Σε μία κίνηση που θα μπορούσε μεσοπρόθεσμα να προκαλέσει προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και νέα καταγγελία για κρατικές ενισχύσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει, την τελευταία ημέρα του 2012, ένα βοήθημα 1.043 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Βασικός υποστηρικτής της κίνησης αυτής ήταν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π. Παναγιωτόπουλος.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο δόθηκε το συγκεκριμένο βοήθημα στους εργαζομένους (που πραγματικά βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση εδώ και πολλούς μήνες έπειτα από την απόφαση του ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα για εκ περιτροπής εργασία μία φορά την εβδομάδα) είναι μάλλον προβληματικός. Ουσιαστικά, πρόκειται για χρήματα από τον ΟΑΕΔ που έφθασαν στα χέρια των εργαζομένων μέσω της ΓΣΕΕ.
Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή κινείται στα όρια της νομιμότητας. Αυτός ήταν και ο λόγος που αρχικά είχε προταθεί ένας άλλος τρόπος ώστε και οι εργαζόμενο να πάρουν κάποια χρήματα και να ξαναρχίσει το έργο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να γίνει συντήρηση των τριών υποβρυχίων που βρίσκονται εκεί. Η πρόταση ήταν να δοθεί ένα ποσό 6,5 –7 εκατομμύρια ευρώ στα ΕΝΑΕ και να πληρωθούν από εκεί οι εργαζόμενοι για περίπου δύο μήνες. Τελικά, προκρίθηκε η καταβολή της έκτακτης ενίσχυσης μέσω ΟΑΕΔ και ΓΣΕΕ.
Την ίδια στιγμή, η απόφαση για το βοήθημα στους εργαζομένους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν επόμενο ότι θα ήγειρε ανάλογες αξιώσεις και από άλλες πλευρές. Οι 750 εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας λοιπόν με επιστολή τους προς τον υπουργό Εργασίας κ. Ι. Βρούτση ζητούν ισότιμη μεταχείριση και ένταξή τους στο ίδιο πρόγραμμα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης όπως και οι συνάδελφοί τους στον Σκαραμαγκά. Ζητούν επίσης συνάντηση μαζί του.
Ανεξαρτήτως του βοηθήματος πάντως, το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού παραμένει άδηλο. Η απόφαση δε της κυβέρνησης (με πρόσφατη τροπολογία) να συμμορφωθεί με την πρόταση της Κομισιόν για επιστροφή στο ελληνικό Δημόσιο της Δεξαμενής «Νούμερο 5», της σημαντικότερης των Ναυπηγείων, στο πλαίσιο της «στρατιωτικής απόφασης» του 2010, αναμένεται να επιβαρύνει το ήδη «συννεφιασμένο κλίμα» στις σχέσεις κυβέρνησης –Σάφα, ενώ εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής του λιβανέζου ιδιοκτήτη στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο στο Παρίσι.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.