Την αναπτυξιακή δυναμική της ρωσικής οικονομίας προσπαθούν να εκμεταλλευθούν πολλοί Ελληνες επιχειρηματίες από όλους τους τομείς, μέσω ίδρυσης εταιρειών ή εξαγωγών σε αυτή την αχανή αγορά, καθώς η ελληνική κρίση έχει σαρώσει όλους τους εγχώριους κλάδους.
Οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη ρωσική επικράτεια είναι περίπου 70 και με βάση τις εκτιμήσεις και τα χορηγούμενα στοιχεία των επιχειρήσεων αυτών, η αξία των επενδύσεων υπολογίζεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ.
Ολοένα και περισσότερες ελληνικές εταιρείες προσπαθούν να διεισδύσουν στην πολλά υποσχόμενη ρωσική αγορά, αφού η ύφεση στην Ελλάδα αναγκάζει τη «μετανάστευση» και την επέκταση των επιχειρηματιών. Από τον κλάδο των κατασκευών, αρκετές ελληνικές τεχνικές επιχειρήσεις έχουν βάλει στο στόχαστρο την ρωσική αγορά, όπως η Μηχανική, ΓΕΚ, Ακτωρ, κ.ά.
Πρόσφατα η Kleemann, εταιρεία εμπορίας ανελκυστήρων επεκτάθηκε σε αυτή τη χώρα, λόγω της έλλειψης οικοδομικών έργων στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η Kleemann προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη Μόσχα, με την επωνυμία Kleemann Lifts Rus, με στόχο τη σημαντική ενίσχυση των διεθνών πωλήσεων του ομίλου, αλλά και στη διείσδυσή του σε νέες αγορές της ευρύτερης περιοχής. Εντονη παρουσία στη Ρωσία έχει η Coca Cola 3 Ε, η Frigoglass και η Chipita.
Επίσης, οι Ελληνες επιχειρηματίες παραγωγικών εταιρειών ένδυσης, ανοίγουν καταστήματα ή εξάγουν ρούχα ελληνικής φίρμας στη χώρα των Κοζάκων. Σε παγκόσμια έκθεση ρούχων στη Μόσχα ταξιδεύουν οι Ελληνες επιχειρηματίες και στελέχη για να κλείσουν συμφωνίες με ντόπιους επενδυτές.
Η παρουσία των ελληνικών ρούχων για παιδιά είναι πιο έντονη στη Ρωσία, όπως οι φίρμες Marasil και Mandarino του ομίλου Φράγκου, αλλά δεν απουσιάζουν και ανδρικές και γυναικείες επωνυμίες ρούχων από Ελλάδα, όπως Man & Manetti, Nina Frances της εταιρείας Leonard’s, Zic Zac, κ.ά.
Σύμφωνα με παράγοντες που δραστηριοποιούνται και γνωρίζουν τη ρωσική αγορά, οι τομείς που θα πρέπει να επικεντρωθούν οι Ελληνες επιχειρηματίες στη Ρωσία είναι τα τρόφιμα, οι κατασκευές και τα τουριστικά ακίνητα. Οι κλάδοι αυτοί συνδέονται πολλαπλώς μεταξύ τους και ως εκ τούτου τυχόν προωθητικές ενέργειες οφείλουν να συντονιστούν προκειμένου τόσο να πολλαπλασιαστεί το αποτέλεσμά τους με τη δημιουργία ενός ενιαίου brand name όσο και να μειωθεί το κόστος και η σπατάλη των πόρων που θα χρησιμοποιηθούν.