Η πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου συνεχίζεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA).
Τον Νοέμβριο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο μειώθηκαν κατά 10,3%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011, φτάνοντας τις 965.918 μονάδες.
Η περαιτέρω πτώση οδήγησε την ευρωπαϊκή αγορά σε χαμηλά 19 ετών, επισημαίνοντας το αδιέξοδο που έχει περιέλθει, εξαιτίας των μέτρων λιτότητας, ο συγκεκριμένος κλάδος.
Η Hyundai αποτέλεσε το μοναδικό κατασκευαστή που κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του (+7%) το Νοέμβριο, την ίδια στιγμή που η «ομόσταυλη» KIA κινήθηκε πτωτικά, χάνοντας το 3,6% των πωλήσεών της. Μεταξύ αυτών που κινήθηκαν ανοδικά θα πρέπει να προσθέσουμε και το BMW Group (BMW-MINI), το οποίο είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 0,4%.
Τη μεγαλύτερη πτώση, πάντως, κατέγραψε η Renault. Συμπεριλαμβάνοντας και την Dacia, οι πωλήσεις της γαλλικής φίρμας υποχώρησαν, σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2011, κατά 27,4%.
Από εκεί και πέρα, ο όμιλος PSA/Peugeot-Citroen με πτώση 16% και ο όμιλος GM (Opel, Vauxhall, Chevrolet) με απώλειες 13%, συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα των αυτοκινητοβιομηχανιών με τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων το Νοέμβριο, αφήνοντας στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντιστοίχως, τις Fiat (-12,8%) και Ford (-10,2%).
Τους πρώτους 11 μήνες του 2012 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου υποχώρησε κατά 7,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, γεγονός που την έχει οδηγήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 19 ετών.
Πτωτικά κινήθηκαν το Νοέμβριο και οι τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της γηραιάς ηπείρου. Στη Γερμανία οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 3,5%, στη Γαλλία κατά 19%, ενώ το 20% έφτασε η πτώση σε Ιταλία και Ισπανία.
Τη μοναδική φωτεινή εξαίρεση ανάμεσα στους «μεγάλους» της Ευρώπης αποτέλεσε η βρετανική αγορά αυτοκινήτου, η οποία αύξησε τα μεγέθη της κατά