Τουλάχιστον 17 φορτηγά (τράκτορες με επικαθήμενα), έχουν υποστεί υλικές ζημιές, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, από την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε τα μεσάνυχτα εν πλω στο πλοίο «Κρήτη ΙΙ», πιθανόν στο ανώτερο ανοικτό κατάστρωμα οχημάτων.

Η φωτιά, που τέθηκε υπό έλεγχο το μεσημέρι, εκδηλώθηκε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, ενώ αυτό έπλεε 3,5 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Πάτρας, με 87 μέλη πλήρωμα, 113 επιβάτες, 18 ΙΧ οχήματα και 92 φορτηγά.

Το «Κρήτη ΙΙ» όταν έφτασε στο λιμάνι της Πάτρας, αποβίβασε με ασφάλεια επιβάτες και οχήματα, ωστόσο σε κάποια από τα γκαράζ του πλοίου εξακολουθούσαν να βρίσκονται ορισμένα φορτηγά. Στο σημείο όπου έδεσε το καράβι είχε φτάσει ισχυρή δύναμη της πυροσβεστικής υπηρεσίας και για προληπτικούς λόγους και ασθενοφόρα.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύθηκε ο απόπλους του «Κρήτη ΙΙ» μέχρι να γίνει η επιθεώρησή του και να προσκομιστεί πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης- αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα.

Όπως ανακοίνωσε το μεσημέρι η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΝΕΚ, οι επιβάτες για το δρομολόγιο Πάτρα- Βενετία- Πάτρα που δεν εκτελέστηκε έχουν ενημερωθεί και η εταιρεία έχει μεριμνήσει για τη μεταφορά τους.

Εν τω μεταξύ την έντονη ανησυχία τους για τις εξελίξεις στις γραμμές της Αδριατικής -όπου ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες προτιμούν να προχωρούν σε ναυλώσεις ιταλικών πλοίων, με αποτέλεσμα η ελληνική σημαία να αποδυναμώνεται και να ελλοχεύουν κίνδυνοι για τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών- εκφράζει με ανακοίνωση της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικών Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει ότι η ναύλωση από την ΑΝΕΚ του πλοίου «Corragio» του ομίλου Γκριμάλντι στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία, αποτελεί συνέχεια της κίνησης του ιταλικού ακτοπλοϊκού ομίλου, ο οποίος έχει ήδη δρομολογήσει στην ίδια γραμμή δύο πλοία ιταλικής σημαίας, το «Sorrento» και το «Florencia» τα οποία έχουν πολύ μικρότερη οργανική σύνθεση πληρώματος σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ελληνικά και μικρότερο κόστος όσον αφορά τους μισθούς των απασχολούμενων ναυτικών.

Η ναύλωση και η δρομολόγηση πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες στη γραμμή της Αδριατικής με ιταλική σημαία και μικτό πλήρωμα (Έλληνες και Ιταλούς) συνιστά μια σοβαρή εξέλιξη που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους Έλληνες ναυτεργάτες, τις θέσεις εργασίας και τα θεσπισμένα και συγκροτημένα δικαιώματά τους, υπογραμμίζει στη δήλωσή του κ. Νταλακογιώργος και καλεί τους Έλληνες ναυτεργάτες σε αγωνιστική ετοιμότητα.

Όπως λένε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το μεγάλο κόστος στελέχωσης του πλοίου είναι η βασική αιτία που, εν μέσω κρίσης και έντονου ανταγωνισμού τις οδηγεί να προχωρούν σε ναυλώσεις πλοίων με ιταλική σημαία.

Το «Corragio», με ιταλική σημαία που θα ναυλωθεί από τον όμιλο της ΑΝΕΚ και θα αντικαταστήσει το «Κρήτη-Ι», θα απασχολεί περίπου 60 άτομα ως πλήρωμα, ενώ, αν ήταν υπό ελληνική σημαία θα έπρεπε να είναι στελεχωμένο με τουλάχιστον 85 άτομα. Η ΑΝΕΚ θα στελεχώσει το συγκεκριμένο πλοίο που θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο Πάτρα- Ηγουμενίτσα- Βενετία όχι μόνο με Ιταλούς αλλά και με Έλληνες.

Επίσης, σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς, το ιταλικό κράτος στο παρελθόν, προκειμένου να προσελκύσει τους πλοιοκτήτες να προτιμήσουν την ιταλική σημαία, προχώρησε σε ρυθμίσεις επιδοτώντας τις εργοδοτικές εισφορές των ναυτικών, ενώ πήρε μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Σημειώνεται ότι σε στρατηγική συμφωνία συνεργασίας, σε επιχειρησιακό και εμπορικό επίπεδο στις γραμμές της Αδριατικής, έχει προχωρήσει ο ακτοπλοϊκός όμιλος Γκριμάλντι με την εταιρεία NEL Lines.

Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν στη δρομολόγηση στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα- Πρίντεζι, δύο υπερσύγχρονων επιβατηγών- οχηματαγωγών πλοίων (ro/pax), του Ομίλου Γκριμάλντι, των προαναφερόμενων «Sorrento» και «Florencia» που κατασκευάστηκαν το 2003 και το 2005, αντίστοιχα.