Ο όμιλος Unilever και στη συνέχεια η Hewlett Packard (HP) και η COSCO είναι οι εταιρείες οι οποίες εκμεταλλέυονται πρώτες το ότι η ελληνική οικονομία αρχίζει να γίνεται περισσότερο ανταγωνιστική.
Την Τρίτη ο πρόεδρος τηςUnilever κ. Σπ. Δεσύλλας στη διάρκεια των εγκαινίων του νέου Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής – στο Σχηματάρι, μια επένδυση ύψους 11 εκατ. ευρώ επανέλαβε την απόφασή του να μην αποχωρήσει από την ελληνική αγορά ο πολυεθνικός όμιλος.
Ο επικεφαλής της Ελαΐς – Unilever Hellas τόνισε χαρακτηριστικά ότι «για εμάς στην Ελαΐς – Unilever Hellas δεν τέθηκε ποτέ το δίλημμα αν μένουμε ή φεύγουμε. Η ιστορικότητα και η συνέχεια του επενδυτικού μας προγράμματος το επιβεβαιώνει».
Η εταιρεία θα δημιουργήσει μάλιστα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα νέες γραμμές παραγωγής στη χώρα μας για 110 κωδικούς προϊόντων.
Στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων χρόνων ο αγγλο-ολλανδικός όμιλος επένδυσε συνολικά 250 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά, ενώ απέφυγε να κάνει απολύσεις και μειώσεις μισθών.
Μάλιστα στη διάρκεια του 2011 ο όμιλος είχε αύξηση πωλήσεων κατά 2,4% – πέρυσι οι πωλήσεις του ανήλθαν στα 547 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Δεσύλλας μιλώντας στα εγκαίνια πρόσθεσε πως «η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι πυλώνας ανάπτυξης για τον όμιλο Unilever, με κύριο μέλημά μας τη δημιουργία αξίας και τη στήριξη του καταναλωτή στις δύσκολες συνθήκες. Συνεχίζουμε με πράξεις ανάπτυξης μέσα από έναν επιχειρηματικό ρεαλισμό που στόχο έχει τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την προετοιμασία της εταιρείας για τη μετά την κρίση εποχή».
Από το 2008, με την εξαγορά του συνόλου των μετοχών της Ελαΐς ΑE από την Ελαΐς – Unilever Hellas, αρχίζει η υλοποίηση ενός επενδυτικού σχεδιασμού, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε με την επένδυση του Σχηματαρίου.
Ετσι το 2010 με την εξαγορά από την Unilever μεγάλου μέρους των προϊόντων προσωπικής και βρεφικής φροντίδας της Sara Lee, ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της και στη χώρα μας με ισχυρές μάρκες όπως Proderm, Fissan, Badedas.
Την ίδια χρονιά, το εργοστάσιο της Ελαΐς – Unilever Hellas στου Ρέντη, με την ολοκλήρωση της επέκτασής του – επένδυση ύψους 14 εκατ. ευρώ – αποκτά στρατηγική σημασία για τη Unilever. Παράγονται εκεί μαργαρίνες, μαγιονέζες, μουστάρδες κ.ά.
Παράλληλα, μετά τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού της γραμμής της χλωρίνης επεκτείνονται και οι εξαγωγές εξειδικευμένων προϊόντων σε εργοστάσια της Unilever σε 10 χώρες.
Το 2011 αποκτά τα σήματα παγωτού της ΕΒΓΑ, και φέτος τίθεται σε λειτουργία το Νέο Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής Τροφίμων στο Σχηματάρι, επένδυση που συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας της εταιρείας.
Το συνολικό εμβαδόν του χώρου είναι πάνω από 18.000 τ.μ. και περισσότερα από 15.500 τ.μ. καταλαμβάνει η αποθήκη, η οποία έχει συνολική χωρητικότητα πάνω από 15.300 παλετοθέσεις.