Το μόνο που απομένει είναι να πέσουν οι πρώτες νιφάδες χιονιού στα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας και να στρωθεί το λευκό «χαλί» στις βουνοπλαγιές.
Τις τελευταίες ώρες, στα περισσότερα χιονοδρομικά επικρατεί παγετός, η θερμοκρασία έπεσε λίγο κάτω από το μηδέν, ωστόσο σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων οι πρώτες αξιόλογες χιονοπτώσεις αναμένονται μετά τις 20 Νοεμβρίου.
Εως τότε, θα εκτελούνται με πυρετώδεις ρυθμούς οι εργασίες συντήρησης προκειμένου οι χώροι να είναι πανέτοιμοι να υποδεχτούν, σε σύντομο διάστημα, τους σκιέρ.
Ηδη, στα πιο πολλά χιονοδρομικά κέντρα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες συντήρησης των αναβατήρων, ο καθαρισμός των μονοπατιών και η διαμόρφωση των πιστών. Απομένουν ηλεκτρολογικές εργασίες όπως επίσης και ο έλεγχος για τη λειτουργία των υποστηρικτικών εγκαταστάσεων, μεταξύ των οποίων τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. Οι τελευταίες εργασίες υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθούν έως τα τέλη Νοεμβρίου και τα χιονοδρομικά θα είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους πρώτους επισκέπτες τους, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.
«Τυπικά, η 1η Δεκεμβρίου είναι η ημερομηνία έναρξης της χειμερινής περιόδου. Ολα όμως εξαρτώνται από τον καιρό. Θα περιμένουμε τα πρώτα χιόνια, να ντυθούν στα λευκά οι πίστες για να ανοίξουν επίσημα τα χιονοδρομικά κέντρα, παρά και τις δυσμενείς οικονομικά συνθήκες» δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος της Ενωσης Χιονοδρομικών Κέντρων Ελλάδας και υπεύθυνος στα 3-5 Πηγάδια της Νάουσας, Χρήστος Παππάς.
Η περσινή σεζόν άφησε μία «γλυκιά γεύση» στους υπεύθυνους των χιονοδρομικών κέντρων, καθώς πυκνές νιφάδες χιονιού έπεφταν έως και τον Απρίλιο, ενώ παρά την οικονομική κρίση, οι λάτρεις του σκι έδιναν δυναμικό «παρών».
«Το κάθε χιονοδρομικό έχει τη δική του πολιτική και προσπαθεί να προσελκύσει, με μειωμένες τιμές, όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Την περσινή χρονιά παρατηρήσαμε πως τα αυτοκίνητα ανέβαιναν φορτωμένα κόσμο στα χιονοδρομικά, με τους σκιέρ να συγκεντρώνονται σε ένα όχημα θέλοντας να μειώσουν το κόστος της μετακίνησης, ενώ αρκετοί επέλεγαν ως λύση το λεωφορείο. Το βουνό, εκτός από αυτούς που θέλουν να κάνουν σκι, σου δίνει τη δυνατότητα να ξεφύγεις από την καθημερινότητα» σημείωσε ο κ.Παππάς.
Πάντως, για μία ακόμη χρονιά τους υπεύθυνους των χιονοδρομικών απασχολεί η «απειλή» από τις βόρειες χώρες και ιδιαίτερα τις γειτονικές, όπως είναι η Βουλγαρία και το χιονοδρομικό του Μπάνσκο. «Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και θα πρέπει να γίνουμε στην Ελλάδα περισσότερο ελκυστικοί, με τις τιμές και τις παροχές στους επισκέπτες» εξήγησε ο κ.Παππάς.
Συνολικά, στη χώρα μας λειτουργούν 18 χιονοδρομικά κέντρα και τα περισσότερα βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για τα χιονοδρομικά Μαινάλου, Βασιλίτσας, Βιτσίου, Περτουλίου, Πηλίου, Καϊμακτσαλάν, Καρπενησίου, Ελατοχωρίου, Βίγλας, Λαϊλιά, Παγγαίου, Μετσόβου, Καλαβρύτων, Παρνασσού, Σελίου, Φαλακρού καθώς και τα Τρία -Πέντε Πηγάδια και Χρυσό Ελάφι.
Φέτος, σε πλήρη λειτουργία αναμένεται να τεθεί και το χιονοδρομικό κέντρο στο Φαλακρό της Δράμας. Στόχος της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης είναι η λειτουργία του χιονοδρομικού να παύσει να έχει χρέη και να περάσει σε κερδοφόρες χρήσεις αποφέροντας όφελος στην τοπική κοινωνία.
Στην Ηπειρο, προστίθεται μια σημαντική υποδομή για την τουριστική ανάπτυξη, το χιονοδρομικό κέντρο Ανηλίου. Η κατασκευή του χιονοδρομικού ξεκίνησε πριν από χρόνια από την πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και ολοκληρώνεται τώρα από την περιφέρεια Ηπείρου.
Στο Καρπενήσι, θα λειτουργήσει και φέτος το snow park, ενώ προχωράει η μελέτη ανακατασκευής εναέριου αναβατήρα και η επέκταση του καταφυγίου. Η διεύθυνση του χιονοδρομικού σχεδιάζει νέες τιμές για την τρέχουσα σεζόν λόγω της κρίσης και προσβλέπει να λειτουργήσει σε καθημερινή βάση δρομολόγιο λεωφορείου από Αθήνα, ώστε το χιονοδρομικό να μην «σφύζει» από ζωή μόνο τα Σαββατοκύριακα.