Από εκεί έφευγαν οι έλληνες στρατιώτες για το μέτωπο στη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων αλλά και των δύο Παγκόσμιων.
Από εκεί και οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης με εφιαλτικό προορισμό το Αουσβιτς. Γι΄ αυτό και το κτίριο στο οποίο σήμερα στεγάζεται το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στο δήμο Κορδελιού – Ευόσμου ονομαζόταν «Στρατιωτική στάσις» και ήταν το σημείο ελέγχου όλων των σιδηροδρομικών σταθμών.
Υπάρχουν όμως και καλές αναμνήσεις: Κτισμένο το 1894 και δεδομένου ότι η χρήση του διακόπηκε το 1977 έχει να θυμηθεί και τα μεγαλεία του «Οριάν Εξπρές», που από το 1883 ταξίδευε από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη.
Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων το έκρινε ως εκ τούτου άξιο να χαρακτηρισθεί ως μνημείο, λόγω της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής σημασίας του ενώ μνημεία χαρακτηρίστηκαν και τα κελύφη των τριών βοηθητικών κτισμάτων που το πλαισιώνουν, καθώς θεωρείται ότι χτίστηκαν την ίδια περίοδο. Το Μουσείο εξάλλου φιλοξενεί σπάνια εκθέματα.
Το βρετανικής κατασκευής βαγόνι – τραπεζαρία του «Οριάν Εξπρές» με χρονολόγηση το 1900 είναι οπωσδήποτε το πιο διάσημο, ωστόσο η έκθεση του μουσείου περιλαμβάνει μερικά εξαιρετικά ακόμη αντικείμενα, που έχουν βγει σήμερα εκτός χρήσης: Είναι κατ΄ αρχάς μία ατμομηχανή του 1894, είναι οι χάρτες των διαδρομών, τα φανάρια, οι σάλπιγγες που χρησιμοποιούνταν για την μετάδοση σημάτων, οι σημάνσεις, τα ρολόγια, ο τηλέγραφος και τα μαγνητικά τηλέφωνα, ακόμη και τα γραφεία και οι γραφομηχανές.