Η κρίση έπληξε και τον κλάδο του επιχειρηματικού δώρου, καθώς οι επιχειρήσεις έχουν περικόψει σε σημαντικό βαθμό τις δαπάνες προβολής και προώθησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις επιχειρηματικών δώρων υποχώρησαν κατά 17,3% το 2010 και κατά 11,3% το 2011.
Ο κλάδος των επιχειρηματικών δώρων αποτελείται από μεγάλο αριθμό εισαγωγικών κυρίως επιχειρήσεων. Ο μεγαλύτερος όγκος των εισαγωγών προέρχεται από την Ευρώπη, αλλά και από διάφορες χώρες της Ασίας.
Η εγχώρια παραγωγή είναι περιορισμένη και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο βιοτεχνίες οι οποίες παράγουν προϊόντα όπως ημερολόγια, δερμάτινα είδη, διάφορες κατασκευές από μέταλλο ή πλαστικό κ.λπ. Σύμφωνα με έρευνα της Icap μόνο το μόνο το 7% της αγοράς προέρχεται από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα την τελευταία διετία.
Η εγχώρια αγορά επιχειρηματικού δώρου περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων όπως είδη ένδυσης, είδη γραφείου, ημερολόγια, είδη οικιακής χρήσης, προσωπικά είδη κ.ά. τα οποία χρησιμοποιούνται από τις διάφορες εταιρείες για λόγους δημοσίων σχέσεων, διαφήμισης, επικοινωνίας, διαχείρισης των εργασιακών τους σχέσεων, προώθησης των πωλήσεων τους.
Τα δώρα δημοσίων σχέσεων προσφέρονται σε πελάτες, προμηθευτές, ή εργαζομένους μιας εταιρείας με σκοπό την ενδυνάμωση των προσωπικών σχέσεων.
Σύμφωνα με τη Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ.
Σταματίνα Παντελαίου «η εγχώρια αγορά επιχειρηματικού δώρου τα προηγούμενα χρόνια είχε παρουσιάσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η πτώση στην αγορά ξεκίνησε ήδη από το 2009, καθώς αρκετές εταιρείες διαβλέποντας τη μειωμένη ζήτηση, περιέκοψαν σε πρώτη φάση τις δαπάνες διαφήμισης και προώθησης και κατά συνέπεια τα επιχειρηματικά δώρα. Επιπλέον, η σταδιακή προσαρμογή των προτιμήσεων των καταναλωτών σε προϊόντα χαμηλότερης τιμής ανάγκασε τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στην αναπροσαρμογή των στρατηγικών προώθησης των πωλήσεών τους, μέσω κυρίως διαφόρων προσφορών (μείωση τιμών, πολυσυσκευασίες κλπ), υποκαθιστώντας τα προωθητικά δώρα».
Το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς επιχειρηματικού δώρου αφορά διάφορα είδη ένδυσης (όπως t-shirts, καπέλα κλπ), τα οποία κάλυψαν το 27% της αγοράς το 2011 και ακολούθησαν τα διάφορα είδη γραφείου (γραφική ύλη, ημερολόγια κλπ) με 19%.