Πέρα από τις στατιστικές και τα ποσοστά διείσδυσης των Station Wagon εκδόσεων στην ευρωπαϊκή αγορά, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι πάντοτε οι πρακτικότερες λύσεις για οικογενειάρχες που διανύουν αρκετά χιλιόμετρα κάθε χρόνο με τα παιδιά – και τα πράγματά τους – στο αυτοκίνητο. Σε περιπτώσεις μάλιστα όπως αυτή του Cruze SW τα δεδομένα έχουν ενδιαφέρον αν καταφέρεις να σκεφτείς πέρα από την πεπατημένη των τετράθυρων/πεντάθυρων εκδόσεων.
Το Cruze SW των 4,48 μέτρων κάνει ακριβώς αυτό που υπόσχεται: εξασφαλίζει πολύ χώρο για επιβάτες και αποσκευές, με τον όγκο του πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 500 λίτρα και να φτάνει τα 1.478 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Παράλληλα σε αυτό που θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο αποτυπώνονται αλλαγές που θα δούμε αργότερα στις υπόλοιπες εκδόσεις αμαξώματος, όπως ο διαφοροποιημένος μπροστινός προφυλακτήρας και η νέα μάσκα. Αρκούν αυτά για να πείσουν να αποκτήσεις αυτό το Cruze αν δεν το είχες σκεφτεί στο παρελθόν; «Οχι μόνο αυτά» είναι η απάντηση καθώς η σημαντικότερη αλλαγή όλων είναι η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο νέων turbo κινητήρων που πρακτικά εξοβελίζουν τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις των 1,6 και 1,8 λίτρων.
Κοιτάζοντας λοιπόν το Cruze SW καλείσαι να επιλέξεις μεταξύ βενζίνης και diesel, με την πρώτη να αφορά το μοτέρ 1.4 Τurbo που γνωρίζουμε από την Opel και αποδίδει 140 ίππους και 200 Nm ροπής και το δεύτερο να σκαρφαλώνει στα 1,7 λίτρα με απόδοση 130 ίππους και 300 Nm ροπής. Κοινό σημείο και για τους δύο κινητήρες αποτελεί το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης κάνει τη ζωή με το Cruze πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά. Η βελτίωση στην αίσθηση και στο πάτημα του αυτοκινήτου είναι εμφανής και ευπρόσδεκτη. Παρόμοιες αλλαγές θα υποστούν στο άμεσο μέλλον και οι πεντάθυρες/τετράθυρες εκδόσεις με χρόνο άφιξης στην Ελλάδα τον Νοέμβριο και τον Φεβρουάριο αντίστοιχα.
Προσωπικά θεωρώ ότι το Cruze SW είναι μια πολύ συνειδητοποιημένη επιλογή για ανθρώπους που προτάσσουν αυτά που κάνει το αυτοκίνητό τους και όχι αυτά που δείχνει ενώ σε επίπεδο κινητήρων, οδηγώντας και με τους δύο στη Γερμανία, εκτίμησα τη σπιρτάδα του 1.4 Turbo των 140 ίππων – με μέση θεωρητική κατανάλωση 5,7 λίτρα και εκπομπές CO2 134 γραμμ./χλμ. – αλλά βολεύτηκα περισσότερο με τη ροπή των 300 Nm του 1.7 Diesel που καταναλώνει 4,5 λίτρα/100 χλμ. εκλύοντας CO2 119 γραμμ./χλμ. Και για τα δύο, τεράστιο στοίχημα αποτελεί η τιμή πώλησης που για τη βενζινοκίνητη έκδοση ελπίζεται ότι θα είναι κάτω από 20.000 ευρώ και για την diesel περίπου στα 23.000 ευρώ.
Η συγκυρία επιβάλλει στη Chevrolet μια τιμολογιακή προσέγγιση προσαρμοσμένη στις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά ώστε να μην πάει χαμένη μια πετυχημένη προσπάθεια σε ένα μοντέλο που αν και δεν είναι «παιδί της κρίσης» μπορεί να τη διαχειρισθεί μια χαρά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ