Η ζωή με ένα σουπερμίνι

Η μείωση των κυλίνδρων και το downsizing των κινητήρων εξελίσσεται από μόδα σε κυρίαρχη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Γι’ αυτό και δεν προκαλεί έκπληξη η εμφάνιση ενός τρικύλινδρου μοτέρ στην ολοκαίνουργια γκάμα του 208, του μοντέλου που φέρνει ξανά την Peugeot στις κορυφαίες θέσεις των supermini.

Παρά τα 1,199 κ.εκ. του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα στην έκδοση 1.2 VTi με απόδοση 82 ίππους, δεν φαίνεται να χρειάζεσαι τίποτε περισσότερο για να κινηθείς σβέλτα και οικονομικά, αν μάλιστα επιμένεις να αγνοείς την πετρελαιοκίνηση.

Ησυχο, χωρίς θορύβους και κραδασμούς, το συγκεκριμένο μοτέρ – με το οποίο το 208 θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Ιούνιο σε τιμή από 11.630 ευρώ, με όφελος απόσυρσης και την έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας – αναδεικνύει τα σημαντικότερα από τα πλεονεκτήματα του γαλλικού μοντέλου στον δρόμο. Μειώνει το βάρος του στα 975 κιλά, σχεδόν 100 κιλά χαμηλότερα από εκείνο των τετρακύλινδρων εκδόσεων, με αυτονόητα οφέλη στην ούτως ή άλλως ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά του και εμφανείς διαφορές σε επίπεδο κατανάλωσης και ρύπων.

Ο τρικύλινδρος 1.2 κινητήρας εκλύει 104 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο με μέση θεωρητική κατανάλωση 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι αντίστοιχες τιμές για τον τετρακύλινδρο 1.4 VTi των 95 ίππων είναι 129 γραμμάρια και 5,6 λίτρα, στοιχεία που καταδεικνύουν το μικρότερο κόστος χρήσης που συνεπάγεται η επιλογή του 1.2 VTi.

Τίποτε από αυτά ωστόσο δεν θα είχε σημασία αν το 208 των 82 ίππων δεν ήταν τόσο καλό στον δρόμο. Το μικρότερο βάρος άλλαξε θεαματικά την ισορροπία του αυτοκινήτου, μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο πατάει και στρίβει, αλλά και την οδηγική αίσθηση που ο οδηγός εισπράττει από αυτό. Κολακευτική για αυτή την έκδοση είναι και η λειτουργία του πεντατάχυτου κιβωτίου που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις σου, χωρίς να σε κάνει να νοσταλγείς το εξάρι της κορυφαίας – προς το παρόν – έκδοσης βενζίνης 1.6 των 156 ίππων.

Ετσι, στην πραγματική ζωή, πέρα από τις επιδόσεις – 12,2΄΄ για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα και 175 χλμ./ώρα τελ. ταχύτητα – και τη συμφέρουσα τιμή πώλησης, το τρικύλινδρο 208 μοιάζει με το «GTi του φτωχού», που πολλοί μπορούν πια να αποκτήσουν.

ΟλΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΑΣ

Η έγχρωμη οθόνη αφής αναβαθμίζει την εργονομία, παρέχοντας ακόμη και πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ το μικρότερο τιμόνι παρέχει αίσθηση και μια ευπρόσδεκτη ποσότητα πληροφοριών για τη θέση των μπροστινών τροχών, αν και κρύβει υπό προϋποθέσεις τμήμα του πίνακα οργάνων.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.