Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο

Εσείς ποιο έργο θα βγάζατε στο σφυρί; Η ερώτηση απευθύνεται στους διευθυντές μουσείων της χώρας σε περίπτωση που αναγκάζονταν - και είχαν τη δυνατότητα από τον νόμο - να εκποιήσουν ένα από τα έργα των συλλογών τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους στον δύσκολο οικονομικώς ευρωπαϊκό κόσμο.

Εσείς ποιο έργο θα βγάζατε στο σφυρί; Η ερώτηση απευθύνεται στους διευθυντές μουσείων της χώρας σε περίπτωση που αναγκάζονταν – και είχαν τη δυνατότητα από τον νόμο – να εκποιήσουν ένα από τα έργα των συλλογών τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους στον δύσκολο οικονομικώς ευρωπαϊκό κόσμο. Η αρχή έγινε άλλωστε από την ομοιοπαθούσα ως προς τη λιτότητα Ισπανία, μεγάλο μουσείο της οποίας, το ονομαστό Τίσεν-Μπορνεμίτσα, πήρε την απόφαση να στερηθεί ένα έργο του άγγλου ζωγράφου Τζον Κόνσταμπλ (1776-1837), πολύ απλά επειδή χρειάζεται χρήματα. «Δεν έχω άλλη επιλογή» δηλώνει ο διευθυντής του μουσείου, και εμείς δεν έχουμε λόγο να τον αμφισβητήσουμε. Κατά πόσον είναι δυνατόν να τον μιμηθούν και άλλοι είναι το θέμα, δεδομένου ότι αδήριτη αρχή κάθε ιδρύματος είναι η απόκτηση έργων και όχι η πώλησή τους. Στην Ελλάδα αίφνης θα ξεσηκώνονταν και οι πέτρες σε παρόμοια περίπτωση, διότι έτσι μας επιβάλλει το φρόνημα – ασχέτως αν σπανίως περνούν οι περισσότεροι τις πόρτες των μουσείων. Να θυμίσω εδώ όμως ότι έχουν γίνει στο παρελθόν προτάσεις από επιφανείς αρχαιολόγους για την πώληση αρχαιοτήτων, υπό όρους ασφαλώς, και από τις αποθήκες των μουσείων, ή θα θεωρηθώ αιρετική; Για την Ιστορία πάντως η δημοπρασία του Κόνσταμπλ, που κοστολογείται στα 21 εκατ. στερλίνες, θα γίνει στον οίκο Christie’s στις 3 Ιουλίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.