Πως η HP έκανε την εκτύπωση «πράσινη»

Τα «μυστικά» της «πράσινης» και οικονομικής εκτύπωσης αποκάλυψαν κορυφαία στελέχη της Hewlett-Packard (HP), μιλώντας σε ειδική ημερίδα στο Μαρακές του Μαρόκου, την οποία παρακολούθησε «Το Βήμα». Όπως τόνισε ο environmental manager της HP για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, κ. Μπρούνο Ζάγκα, η εταιρεία υποστηρίζει περιβαλλοντικές δράσεις σε 119 χώρες, σημειώνοντας ότι «η περιβαλλοντική αειφορία είναι στην καρδιά και στον πυρήνα της δουλειάς μας»

Τα «μυστικά» της «πράσινης» και οικονομικής εκτύπωσης αποκάλυψαν κορυφαία στελέχη της Hewlett-Packard (HP), μιλώντας σε ειδική ημερίδα στο Μαρακές του Μαρόκου, την οποία παρακολούθησε «Το Βήμα».

Όπως τόνισε ο environmental manager της HP για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, κ. Μπρούνο Ζάγκα, η εταιρεία υποστηρίζει περιβαλλοντικές δράσεις σε 119 χώρες, σημειώνοντας ότι «η περιβαλλοντική αειφορία είναι στην καρδιά και στον πυρήνα της δουλειάς μας».

Όπως εξήγησε ο κ. Ζάγκα, το τεχνολογικό υλικό που ανακύκλωσε η HP ξεπερνά σε αξία τα 3,2 δισ. ευρώ, ενώ σημείωσε ότι το οικολογικό αποτύπωμα των Τεχνολογιών Πληροφορικής κι Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ευθύνεται για το 2% της παγκόσμιας παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα.

Μάλιστα, όπως τόνισε, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι οθόνες, οι εκτυπωτές και τα τηλέφωνα κατέχουν μερίδιο 55% στο οικολογικό αποτύπωμα των ΤΠΕ, ενώ το υπόλοιπο 45% οφείλεται στα (ενεργοβόρα) data centers. «Κάθε μέρα κατασκευάζουμε και στέλνουμε 110.000 εκτυπωτές και 75.000 υπολογιστές» τόνισε ο κ. Ζάγκα και συμπλήρωσε ότι η HP δέχεται καθημερινά περί τις 30.000 on line παραγγελίες για εκτυπώσεις φωτογραφιών.

Ο environmental manager της HP ανάλυσε τις βιομηχανικές καινοτομίες που υιοθέτησε ο όμιλος, αφαιρώντας από τις συσκευές επιβαρυντικά στοιχεία για το περιβάλλον, όπως το PVC και το BFR, αλλά και τη δουλειά που έγινε, προκειμένου να μειωθούν οι όγκοι των συσκευασιών.

«Μάλιστα, είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο να ανοίξουμε τις παλιές χωματερές για να βρούμε και να ανακυκλώσουμε αυτό κρυμμένο υλικό» σημείωσε, παρουσιάζοντας φωτογραφίες από χωματερές, όπου συγκεντρώνεται πεταμένος, τεχνολογικός εξοπλισμός των προηγουμένων δεκαετιών.

Ο διευθυντής κοινωνικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας της HP, κ. Τζεφ Γουόλτερ παρατήρησε ότι «η εκτύπωση εξελίσσεται, όμως δεν οδεύουμε τελικά προς μια κοινωνία που δεν τυπώνει, παρ’ όλη την έκρηξη της παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου», σημειώνοντας ότι «η εκτύπωση είναι παντού». Ως παράδειγμα επιτυχούς «πράσινης» αξιοποίησης του ομίλου παρέθεσε μάλιστα τον τριπλασιασμό από το 2007 «των ανακυκλωμένων πλαστικών, που προέρχονται από εκτυπωτές λέιζερ».

Όπως, άλλωστε, σημείωσε ο ειδικός αναλυτής Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Verdantix, κ. Στιούαρτ Νιούμαν, μεγάλοι όμιλοι των ΤΠΕ «εντοπίζουν στην περιβαλλοντική αειφορία μία δυνητική πηγή εσόδων και γι’ αυτό το λόγο, τα «πράσινα» θέματα μπαίνουν ψηλά στην ατζέντα». Ο κ. Νιούμαν σημείωσε ότι έως το 2015 οι δαπάνες των εταιριών γύρω από την αειφόρο επιχειρηματικότητα σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία θα ξεπεράσουν τα 80 δισ. δολάρια.
«Οι βιώσιμες πρακτικές βοηθούν και στην παραγωγή κέρδους» εξήγησε και πρόσθεσε ότι πλέον οι μεγάλες εταιρίες των ΤΠΕ έχουν εντάξει την αξιοποίηση των χρησιμοποιημένων υλικών στα επιχειρηματικά σχέδια, ενώ διαθέτουν και την πνευματική ιδιοκτησία για την ανακύκλωση και επανάχρηση των πλαστικών από τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Όπως πρόσθεσε η environmental manager του Worldwide Imaging & Printing Group της HP, κυρία Σέλι Ζίμερ, «την περίοδο 2011- 2012 οι εκτυπωτές μας θα εξοικονομήσουν 12 εκατομμύρια δολάρια από τους πελάτες μας λόγω της μειωμένης κατανάλωσης ρεύματος, αφού τα προϊόντα μας έχουν καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Η κυρία Ζίμερ σημείωσε ότι τα μελάνια της HP περιέχουν κατά 70% ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο, μάλιστα, ανακυκλώνεται έως και επτά φορές, ενώ αναφέρθηκε και σε τεχνολογίες τόσο ιχνηλασιμότητας όσο και καλών πρακτικών για την κατασκευή χαρτιού. «Βρήκαμε ότι μπορούσαμε να μειώσουμε το 33% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με την ανακύκλωση. Περιβαλλοντικά, πρόκειται για το αντίστοιχο της μείωσης της κατανάλωσης 3,2 λίτρων βενζίνης ή αλλιώς 456 εκατ. λίτρων νερού σε ένα έτος» κατέληξε.

Στις τεχνολογικές καινοτομίες, που καθιστούν τη νέα γενιά προϊόντων «πράσινη» αναφέρθηκε ο Environmental Program Manager (LaserJet Business) της HP, κ. Ντέιβ Λομπάτο. «Το 30% της αγοράς εξοπλισμού από τις επιχειρήσεις λαμβάνει υπόψη πλέον περιβαλλοντικά δεδομένα, όπως το κόστος της ενέργειας και του χαρτιού» είπε, επισημαίνοντας πόσο σοβαρά λαμβάνουν υπόψη τους οι σύγχρονες εταιρίες το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων.

Ο κ. Λομπάτο αναφέρθηκε στην ανάγκη μίας βήμα προς βήμα «πράσινης» εκτίμησης κόστους των εκτυπώσεων. «Το 1984 ένας εκτυπωτής της HP εκτύπωνε οκτώ σελίδες το λεπτό και απαιτούσε ετησίως ενέργεια που στοίχιζε 42 ευρώ. Το 2010 αυτό το ποσό μειώθηκε στο 1,3 ευρώ το χρόνο» σημείωσε.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι παρατηρείται ευρέως ακόμη και σήμερα το φαινόμενο να «χάνεται έως και το 66% της ενέργειας από εκτυπωτές που μένουν ανοιχτοί τη νύχτα τα Σαββατοκύριακα».

Ο κ. Λομπάτο αναφέρθηκε σε τεχνολογίες που μειώνουν το κόστος της εκτύπωσης σε χαρτί και ενέργεια όπως οι «Auto On – Auto Off», η duplex, με την οποία εξοικονομείται έως και το 25% του χαρτιού, η «Pull and Pin», η οποία ενεργοποιεί τον εκτυπωτή με κωδικό ασφαλείας προς αποφυγήν περιττών εκτυπώσεων, αλλά και άλλων μεθόδων, που μειώνουν το συνολικό κόστος έως και 30%.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.