«Μπλόκο» σε μηχανότρατα, στα ανοιχτά της Μυκόνου και της Δήλου επιχείρησαν το πρωί της Πέμπτης ακτιβιστές της Greenpeace. Τα μέλη της οργάνωσης κάλεσαν τους ιδιοκτήτες της μηχανότρατας να «κάνουν ένα βήμα πίσω για να μπορέσει η θάλασσα να πάει δύο βήματα μπροστά».
Για το περιστατικό ο κυβερνήτης της μηχανότρατας «Αλμπέρτα ΙΙ» ενημέρωσε το Λιμεναρχείο Πάρου λέγοντας ότι, ενώ αλίευε έξι ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του νησιού, αντελήφθη τρία ταχύπλοα σκάφη (δύο εκ των οποίων έφεραν διακριτικά της Greenpeace), τα οποία μπήκαν στην πορεία του εκτελώντας επικίνδυνους ελιγμούς.
Παράλληλα άτομα που επέβαιναν στα σκάφη έριχναν στη θάλασσα πλωτούς σημαντήρες κοντά στην πλώρη του αλιευτικού, παραμένοντας και οι ίδιοι στο νερό, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος.
Τελικά οι λιμενικοί συνέλαβαν τέσσερα άτομα που επέβαιναν στα σκάφη εκ των οποίων τρεις αλλοδαποί ηλικίας 46, 36 και 30 ετών και ένας 26χρονος έλληνας. Η σύλληψη έγινε έπειτα από μήνυση που κατέθεσε σε βάρος τους ο κυβερνήτης της μηχανότρατας ζητώντας την ποινική δίωξη των εμπλεκομένων στο περιστατικό.
Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Πάρου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 60% των ψαράδων αναμένεται να χάσει τη δουλειά του στα επόμενα 10 χρόνια, αν δεν ληφθούν μέτρα για την προστασία των θαλασσών. Η αλιευτική παραγωγή ήδη έχει μειωθεί κατά 50% τα τελευταία 15 χρόνια, καθώς το 65% – 70% των ελληνικών εμπορικών ψαριών υπεραλιεύεται.
«Βασικός συντελεστής αυτής της κατάστασης είναι οι μηχανότρατες, που αδειάζουν το βυθό από κάθε μορφή ζωής και σπαταλούν κάθε χρόνο περισσότερους από 15.000 τόνους εμπορεύσιμων ψαριών, τα οποία απορρίπτονται στη θάλασσα», υποστηρίζει η οργάνωση.
Η Greenpeace μεταξύ άλλων καλεί την Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας να στηρίξει την πρόταση για δημιουργία θαλάσσιου καταφυγίου και την παύση της μέσης αλιείας στις Βόρειες Κυκλάδες.