Προς το Αύριο

Οταν είσαι προγραμματιστής και έχεις σχέση εξ αποστάσεως, μπορείς απλά να δημιουργήσεις μια εφαρμογή που να φέρνει το έτερόν σου ήμισυ πιο κοντά. Αυτό σκέφθηκε ο Ολεγκ Κοστούρ και έφτιαξε το Pair app: μια εφαρμογή που απευθύνεται σε όσους βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, καθώς προσφέρει στους ερωτευμένους διαδραστικά μέσα επικοινωνίας που θα μπορούσαν να γεφυρώσουν τη γεωγραφική απόσταση.


Οταν είσαι προγραμματιστής και έχεις σχέση εξ αποστάσεως, μπορείς απλά να δημιουργήσεις μια εφαρμογή που να φέρνει το έτερόν σου ήμισυ πιο κοντά. Αυτό σκέφθηκε ο Ολεγκ Κοστούρ και έφτιαξε το Pair app: μια εφαρμογή που απευθύνεται σε όσους βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, καθώς προσφέρει στους ερωτευμένους διαδραστικά μέσα επικοινωνίας που θα μπορούσαν να γεφυρώσουν τη γεωγραφική απόσταση.

Η ευφάνταστη εφαρμογή για iPhone επιτρέπει στους χρήστες να ζωγραφίζουν ταυτόχρονα στην ίδια οθόνη ή να ανταλλάσσουν φιλιά μέσω της λειτουργίας «thumb kiss». Κατά την επιλογή του τηλεφωνικού «φιλιού» το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να αγγίξουν ένα συγκεκριμένο σημείο στην οθόνη. Αμέσως το τηλέφωνο δονείται, δίνοντας έτσι πραγματική διάσταση σε μια πράξη που αλλιώς θα μεταδιδόταν γραπτώς.

Επιπλέον, τα ζευγάρια σε απόσταση μπορούν να διατηρούν μια κοινή λίστα προτεραιοτήτων (to-do list), να ανταλλάσσουν μηνύματα, κλήσεις, φωτογραφίες και βίντεο.

«Οταν βρέθηκα μακριά από την κοπέλα μου, σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα κινητά μας για να αισθανόμαστε πιο κοντά ο ένας τον άλλον, να “αγγίξουμε” ο ένας τον άλλον» δηλώνει ο ευρηματικός επινοητής του Pair.

Μηχανή-«μονόκυκλο»!

Ο σχεδιασμός του και η όλη του σύλληψη παραπέμπει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας. Το μονότροχο Ryno όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό και έτοιμο να γλιτώσει όσους κατοικούν σε πολύβουα αστικά κέντρα από τον εφιάλτη της κίνησης.

Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης, που αποτελείται από έναν σκελετό μηχανής σε μικρογραφία ο οποίος, χάρη στην εντυπωσιακή κατανομή βάρους, «ακροβατεί» επάνω σε έναν και μόνο τροχό.

Με μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 40 χλμ./ώρα και την αυτονομία κίνησης των 48 χλμ., το Ryno θα μπορούσε να υπερκαλύψει τις απαιτήσεις για κοντινές αποστάσεις των κατοίκων του κέντρου.

Μικρότερο και πιο ευέλικτο από ένα σκούτερ και με βάρος που δεν ξεπερνά τα 57 κιλά, το πρωτότυπο μονόκυκλο αναμένεται να «καλπάσει» στους αστικούς δρόμους ως τα τέλη του 2012, στην τιμή των 4.500 δολαρίων – δηλαδή περίπου 3.400 ευρώ.

Μουσικό πόστερ

Βρετανοί επιστήμονες δημιούργησαν «ζωντανά» πόστερ ικανά να αναπαράγουν ολόκληρα μουσικά κομμάτια. Τα «Listening Post», όπως ονομάζονται, αποτελούν έναν μελωδικό οδηγό για το πότε παίζουν συγκροτήματα σε συγκεκριμένες περιοχές.

Το πόστερ που έφτιαξαν οι ειδικοί, εκτυπώνοντας ηλεκτρονικά κυκλώματα με τη βοήθεια αγώγιμης μελάνης επάνω στο χαρτί, εμφανίζει μικρές φωτογραφίες των συγκροτημάτων που πρόκειται να εμφανιστούν στην πόλη. Αγγίζοντας τις μικρογραφίες ο κάτοχός του μπορεί να ακούσει αποσπάσματα από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του κάθε συγκροτήματος ή ακόμη να κλείσει εισιτήρια για τη συναυλία της επιλογής του.

Το οικονομικό κόστος της όλης εφαρμογής, σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μπορούσε να σημαίνει ότι σύντομα χαρτιά, αφίσες και κάρτες θα ξεφύγουν από τη σημερινή «άψυχη» κατάστασή τους και θα αποκτήσουν έναν έντονα διαδραστικό χαρακτήρα.

Η ενδιαφέρουσα εφαρμογή που συγκαταλέγεται στη νέα γενιά των λεγόμενων «paper apps» παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου South by Southwest Show, που πραγματοποιήθηκε στο Τέξας από τις 9 ως τις 18 Μαρτίου.

Διάδρομος αντιβαρύτητας

Ενα νέο είδος γυμναστικής που δανείζεται τεχνολογίες από το… Διάστημα είναι πλέον γεγονός. Ο λόγος για τον διάδρομο γυμναστικής Alter-G ο οποίος θα μπορούσε να «ελαφρύνει» άτομα με βεβαρημένες αρθρώσεις ή πολλά παραπανίσια κιλά και να τα βοηθήσει να γυμναστούν χωρίς πόνους και τραυματισμούς.

«Κάποιος που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μηχάνημα γυμναστικής είναι σαν να έχει γύρω του μια φούσκα και να αιωρείται μέσα σ’ αυτήν» εξηγεί ο διευθυντής αλυσίδας γυμναστηρίων στο Μανχάταν, στις ΗΠΑ, Στέφεν Κσόλακ.

Ο εναλλακτικός διάδρομος, ο οποίος θέτει σε εφαρμογή τεχνολογίες της NASA, χρησιμοποιεί πίεση αέρα για να σηκώσει ελαφρά τον ασκούμενο. «Κάτι τέτοιο επιτρέπει σε έναν παχύσαρκο πελάτη να νιώθει ότι έχει το ιδανικό του βάρος. Να έχει την αίσθηση ότι είναι, δηλαδή, 10, 15 ή 20 κιλά ελαφρύτερος» περιγράφει ο Κσόλακ. «Δεν πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να έχει παρόμοια αίσθηση, εκτός και αν κολυμπά». Ο αντι-βαρυτικός διάδρομος δεν είναι ωστόσο χρήσιμος μόνο για την άθληση των παχύσαρκων. Αναμένεται να αποβεί πολύτιμος και στην προπόνηση αθλητών, όπως π.χ. οι μαραθωνοδρόμοι.

eveniou@tovima.gr

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.