Βελτιώσεις στο πολυνομοσχέδιο ετοιμάζει ο κ. Βορίδης

Απανωτές συναντήσεις με φορείς της αγοράς είχε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει με αφορμή άρθρα του πολυνομοσχεδίου για τα Ταξί, τις Επικοινωνίες και τα Δημόσια Εργα. Παράλληλα, ανεβαίνει το «θερμόμετρο» και στα ΚΤΕΛ, καθώς την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται η σχετική μελέτη για την απελευθέρωση των επιβατικών χερσαίων μεταφορών, η εκπόνηση της οποίας προβλέπεται από το Μνημόνιο

Απανωτές συναντήσεις με φορείς της αγοράς είχε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει με αφορμή άρθρα του πολυνομοσχεδίου για τα Ταξί, τις Επικοινωνίες και τα Δημόσια Εργα. Παράλληλα, ανεβαίνει το «θερμόμετρο» και στα ΚΤΕΛ, καθώς την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται η σχετική μελέτη για την απελευθέρωση των επιβατικών χερσαίων μεταφορών, η εκπόνηση της οποίας προβλέπεται από το Μνημόνιο.
Ο κ. Βορίδης είχε συνάντηση με τους πρόεδρους πέντε οργανώσεων εργοληπτών δημοσίων έργων (ΣΤΕΑΤ, ΣΑΤΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΔΜΗΕΔΕ), με τους οποίους συμφωνήθηκε να υπάρξει βελτίωση των άρθρων του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τα δημόσια έργα, καθώς οι εργολήπτες αντέδρασαν σφόδρα, ζητώντας την απόσυρσή τους.

Επίσης, το υπουργικό γραφείο επισκέφθηκαν εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών ταξί και φορτηγών, καθώς κορυφώνεται η πολιτική πίεση για βελτιώσεις ή αλλαγές τόσο στο σχέδιο νόμου όσο και στις τελικές ρυθμίσεις για την αγορά των φορτηγών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βελτιωτικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν από τον κ. Βορίδη στη Βουλή την Παρασκευή.

Διαμαρτυρίες από την αγορά
Παράλληλα, φορείς της αγοράς ανοίγουν εκ νέου μέτωπο με το υπουργείο Υποδομών, εν όψει της επεξεργασίας των άρθρων του σχεδίου νόμου στο Κοινοβούλιο.

Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) απέστειλε επιστολή στα πολιτικά κόμματα, διαμαρτυρόμενη για την μη χορήγηση νέων αδειών στα ταξί ειδικής μίσθωσης στα τουριστικά γραφεία, «τα οποία λόγω της φύσεως της λειτουργίας τους τα έχουν πραγματικά ανάγκη για την καθημερινή μεταφορά μικρών ομάδων τουριστών».

Επίσης, κατήγγειλε ότι στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήση τετρακίνητων οχημάτων, «τα οποία χρησιμοποιούνται εκτενώς για εναλλακτικές δραστηριότητες τουρισμού, οι οποίες συνιστούν δημοφιλές τουριστικό προϊόν παγκοσμίως και μπορούν να υποστηρίξουν την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας μας σε δωδεκάμηνη βάση στους περισσότερους εγχώριους προορισμούς, αλλά ούτε και η έκδοση νέων αδειών για λιμουζίνες, οι οποίες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ανάδειξη της Ελλάδας ως υψηλού κύρους και ποιότητας τουριστικού προορισμού».

Η ΓΕΠΟΕΤ επανήλθε στο αίτημά της για άνοιγμα των χερσαίων επιβατικών μεταφορών και των ΚΤΕΛ και κατήγγειλε ότι με το νομοσχέδιο «πριμοδοτούνται προκλητικά με επιπλέον χρηματοδότηση 45 εκατομμυρίων ευρώ προς επενδύσεις για εκσυγχρονισμό τους, την στιγμή που οι επιχειρήσεις όλης της χώρας – τουριστικές και μη – κυριολεκτικά ματώνουν για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από τις τράπεζες με εξοντωτικά επιτόκια, ενώ άλλες πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας δεν πραγματοποιούνται λόγω έλλειψης κονδυλίων».

Τι απαντά το υπουργείο
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι η καταγγελία για «δώρο» 45 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ δεν ευσταθεί, καθώς η σχετική τροποποίηση έρχεται να καλύψει μία αδικία, αφού πολλοί αυτοκινητιστές ΚΤΕΛ που είχαν υπαχθεί σε πρόγραμμα ενίσχυσης εκσυγχρονισμού του στόλου (2001) αγόρασαν νέα οχήματα, όμως στη συνέχεια, δεν τους δόθηκε η επιδότηση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πληρώσουν και να φτάσουν στα σπίτια τους κατασχετήρια. Έτσι, πολλοί εστράφησαν μαζικά κατά του υπουργείου, ζητώντας αποζημιώσεις.

Σχετικά, με την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, κύκλοι του υπουργείου επισημαίνουν ότι την επόμενη εβδομάδα θα δοθεί στην δημοσιότητα η σχετική μελέτη και τονίζουν ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εφαρμοστεί ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1370/2007, που προβλέπει διαγωνισμούς για τα δρομολόγια δημοσίου συμφέροντος. Θεωρητικά, αυτό συνεπάγεται μερική απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, ωστόσο, ο πολιτικός χρόνος της κυβέρνησης εκπνέει και λίγα μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση επί του παρόντος.

Αναφορικά με τις καταγγελίες των τουριστικών πρακτόρων, συνεργάτες του κ. Βορίδη επισημαίνουν ότι οι ξενοδόχοι έχουν άδειες ΙΧ για μίνι βαν, τα οποία χρησιμοποιούν για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, γι’ αυτό και κρατήθηκαν έξω από την αγορά της ειδικής μίσθωσης.

Καταγγελίες και από τους ιδιοκτήτες φορτηγών
Στο μεταξύ, σε καταγγελίες κατά του υπουργείου Υποδομών προχώρησε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), η οποία καταγγέλλει ότι, έπειτα από πιέσεις της ΝΔ, προωθείται ρύθμιση που «κλείνει» την μεταφορά καυσίμων, χαρακτηρίζοντάς την ως «ειδική μεταφορά», «κάτι που αν τελικά συμβεί θα σημαίνει ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα είναι και πάλι «προστατευόμενη» και στην ουσία θα αποκλείονται οι νέοι επιχειρηματίες που θέλουν να εισέλθουν στο συγκεκριμένο αντικείμενο δραστηριότητας».

Η ΟΦΑΕ αναφέρει ότι το υπουργείο σχεδιάζει για τα φορτηγά την καταβολή εγγύησης υπέρ του δημοσίου στα 15.000 ευρώ για τον αυτοκινητιστή και στις 9.000 ευρώ για τις εταιρίες και ζητά από τον κ. Βορίδη «να παραμείνει στις αρχικές του θέσεις». Σχετικές διευκρινίσεις από το υπουργείο Υποδομών αναμένονται την Παρασκευή.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.