Κάβους αναμένεται να δέσει από τηνΤετάρτη το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας LΑΝΕ, που πραγματοποιεί την διαδρομή στην «άγονη γραμμή» Πειραιά, Κύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Αντικύθηρα, Κίσαμος (Καστέλλι).
Οπως υποστηρίζουν πλήρωμα και πλοιοκτησία, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τους οφείλει από το 2010 έως σήμερα μισθώματα από επιδοτήσεις, συνολικού ύψους 1.300.000 εκατομμυρίων ευρώ.
Το πλήρωμα, που αποτελείται από περίπου 60 άτομα, διαμαρτύρεται πως έχει να πληρωθεί εδώ και πέντε μήνες, και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2011. Μάλιστα, δεν αποκλείουν το γεγονός να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας στο πλοίο από αύριο Τετάρτη.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων στο πλοίο αλλά και τοπικοί φορείς από τα Αντικύθηρα, συναντήθηκαν την Δευτέρα το μεσημέρι στο κτίριο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην ακτή Βασιλειάδη με στελέχη του υπουργείου.
Ο αρχιλογιστής του «Βιτσέντζος Κορνάρος» κ. Θεόδωρος Αναγνώστου, τόνισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει πλέον κοινωνικές υπηρεσίες, όταν το πλοίο αυτή τη στιγμή για να κινηθεί, χρειάζεται πετρέλαια, τρόφιμα και να πληρωθούν και οι μισθοί των ναυτικών.
Όπως ανέφερε, οι εισπράξεις από το δρομολόγιο της Κυριακής του «Βιτσέντζος Κορνάρος» από Κρήτη για Πειραιά, ήταν 1.278 ευρώ, όταν το συγκεκριμένο πλοίο μόνο για καύσιμα, χρειάζεται περίπου 45.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ κ. Μανώλης Γαλανάκης, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και ο ίδιος στην καθυστέρηση καταβολής των χρημάτων από την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ενώ τόνισε ότι πλέον η αγορά έχει μεταλλαχθεί και όλες οι εμπορικές συναλλαγές και η παροχή υπηρεσιών προς το πλοίο, όπως καύσιμα, λάδια, εισφορές, έως και αποκομιδή σκουπιδιών, γίνονται μόνο τοις μετρητοίς.
Οπως ανέφερε το πρόβλημα προέκυψε από τη στιγμή που οι τράπεζες έκοψαν οποιαδήποτε συνδιαλλαγή και χρηματοδότηση σε ακτοπλοϊκές εταιρείες με ένα ή δύο βαπόρια, στις οποίες έχουν εκχωρηθεί μισθώματα από τις άγονες γραμμές, τα οποία δεν έχουν καταβληθεί από το υπουργείο.
Το σύνολο του οφειλόμενου ποσού, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι ρήτρες καυσίμων (αλλαγή στην τιμή της επιδότησης για το πλοίο όταν η τιμή του πετρελαίου παίρνει αύξηση), φθάνει έως σήμερα το 1.600.000 ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία.
Από την πλευρά τους πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν ότι η καθυστέρηση των χρημάτων οφείλεται στη χρονοβόρο διαδικασία ελέγχου, αλλά όπως διαβεβαίωσαν, καταβάλλονται προσπάθειες και εντός της εβδομάδας θα δοθεί ένα μέρος των χρημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή για το 2011 και το 2012 οφείλονται σε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες από μισθώματα άγονων γραμμών περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ να σημειωθεί ότι ο κάθε επιβάτης της ακτοπλοΐας συνεισφέρει στην κρατική επιδότηση με 3,5% κάθε φορά που εκδίδει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, που επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος, έχουν προχωρήσει ήδη σε μείωση των δρομολογίων αλλά και της ταχύτητας, προκειμένου να γλιτώνουν καύσιμα, μετά την άνοδο της τιμής του πετρελαίου. Κάποιες άλλες επίσης προχωρούν από τις αρχές Απριλίου, σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 5%.