Μαστίγιο και καρότο για μεγάλες επενδύσεις στις Τηλεπικοινωνίες

Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, έπειτα σχεδόν από ένα χρόνο από την συγγραφή του. Το νομοσχέδιο, το οποίο είχε παρουσιάσει κατ' αποκλειστικότητα «Το Βήμα» στις 24 Ιουλίου 2011, ενσωματώνει με σημαντική χρονική καθυστέρηση τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς 2009/136/ΕΚ και 2009/140/ΕΚ, με στόχο την καλύτερη ρύθμιση των τηλεπικοινωνiών, την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς, την καλύτερη προστασία των καταναλωτών, τον εξορθολογισμό της Καθολικής Υπηρεσίας και την βελτίωση θεμάτων περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, έπειτα σχεδόν από ένα χρόνο από την συγγραφή του.

Το νομοσχέδιο, το οποίο είχε παρουσιάσει κατ’ αποκλειστικότητα «Το Βήμα» στις 24 Ιουλίου 2011, ενσωματώνει με σημαντική χρονική καθυστέρηση τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς 2009/136/ΕΚ και 2009/140/ΕΚ, με στόχο την καλύτερη ρύθμιση των τηλεπικοινωνiών, την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς, την καλύτερη προστασία των καταναλωτών, τον εξορθολογισμό της Καθολικής Υπηρεσίας και την βελτίωση θεμάτων περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών κανονισμών στο εθνικό δίκαιο ανοίγει τον δρόμο για τα εξής:

– Θα επιτρέπεται ως ακραίο μέτρο ρύθμισης της αγοράς το «σπάσιμο» του ΟΤΕ σε υποδομή και λειτουργία, έπειτα από κατάθεση σχετικού αιτήματος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδροµείων (ΕΕΤΤ) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αυτό υπό την προϋπόθεση ότι ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να διατηρεί την κυριότητα του δικτύου τηλεπικοινωνιών της χώρας, που κουβαλά από την εποχή του κρατικού μονοπωλίου και ότι άλλα ρυθμιστικά μέτρα δεν θα έχουν καταφέρει να επιτύχουν ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού. Επίσης, θα προβλέπεται ο εθελούσιος διαχωρισµός επιχειρήσεων µε σηµαντική ισχύ στην αγορά

– Θα υιοθετηθεί η πολιτική «μαστίγιο και καρότο» για την συμμετοχή του ΟΤΕ ή όποιας άλλης επιχείρησης μελλοντικά αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στην αγορά στη δημιουργία δικτύων νέας γενιάς, όπως το Fiber to the Home (οπτική ίνα στο σπίτι), με την χαλάρωση των κανονιστικών ρυθμίσεων.

– Η ΕΕΤΤ θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο και Ρυθμιστική Αρχή, αποκτώντας νέες αρμοδιότητες στην εποπτεία του ανταγωνισμού και την προστασία των καταναλωτών.

– Θεσπίζεται η καθολική υπηρεσία στις ηλεκτρονικές επικοιννωίες, δηλαδή η κατ’ ελάχιστον εγγυηµένη παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών για την κάλυψη ολόκληρης της χώρας, όπως σταθερές θέσεις, παροχή τηλεφωνικών υπηρεσιών, υπηρεσίες τηλεφωνητή και πληροφοριών καταλόγου, κοινόχρηστα τηλέφωνα, ειδικά µέτρα για χρήστες µε αναπηρία και εξασφάλιση προσιτών τιµολογίων.

– Υιοθετούνται δρακόντια μέτρα για την προστασία των καταναλωτών και τις υποχρεώσεις των εταιρειών

– Ρυθµίζονται θέµατα συχνοτήτων και ραδιοσυχνοτήτων, καθορίζονται προϋποθέσεις συνεγκατάστασης δικτύων, εγκατάστασης κεραιών, εισάγεται η έννοια της γενικής αδείας για τις τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις και παρέχεται η δυνατότητα στην ΕΕΤΤ να επιλύσει διαφορές µεταξύ επιχειρήσεων, να ασκεί διαιτησία, να ελέγχει την ακεραιότητα των δικτύων και να πιστοποιεί τον εξοπλισµό τους

Το σχέδιο νόμου θα παραμείνει στην δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Μαρτίου και στη συνέχεια θα πάρει τον δρόμο για την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Η συγκυρία για την ενσωμάτωση του νομοσχεδίου στο εθνικό δίκαιο έχει και συμβολισμούς, καθώς η ψήφιση και, κυρίως, η έναρξη της εφαρμογής του θα συμπέσει χρονικά με την θητεία του πρόεδρου της ΕΕΤΤ, κ. Λ. Κανέλλου στην προεδρία του Σώματος των Ευρωπαίων Ρυθμιστών Επικοινωνιών (BEREC).

Και αυτά συμβαίνουν στον απόηχο της νέας επίθεσης των αγορών κατά της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες, καθώς ήταν σειρά της Credit Suisse – για λογαριασμό επενδυτικών εταιριών του κλάδου – την Δευτέρα να κατηγορήσει την Κομισιόν ότι με τα μέτρα που ορίζει, θέτει εμπόδια στις επενδύσεις.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.