Οι εξαγωγές αύξησαν τις πωλήσεις της γαλακτοβιοµηχανίας Κρι Κρι στη διάρκεια του 2011, παρά το γεγονός ότι η εσωτερική αγορά κλυδωνίζεται. Σύµφωνα µε τις υπάρχουσες εκτιµήσεις, οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαµορφωθούν περί τα 50 εκατ. ευρώ έναντι 47 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του 2010 – η εταιρεία το 2010 είχε αύξηση πωλήσεων 17,5%. Οπως ανέφερε µιλώντας στο «Βήµα» ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της σερραϊκής εταιρείας κ. Π. Τσιναβός, οι εξαγωγές γιαούρτης και παγωτού έχουν διπλασιαστεί και η αξία τους είναι µεγαλύτερη των 10 εκατ. ευρώ – αντιστοιχεί περίπου στο 20% του συνόλου των πωλήσεων. Αξίζει να σηµειωθεί ότι οι εξαγωγές της εταιρείας, από 4 εκατ. ευρώ που ήταν στη διάρκεια του 2009 και αντιστοιχούσαν στο 11% των συνολικών πωλήσεων, πέρυσι ανήλθαν στα 11 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αντιστοιχεί στο 20%.
Επισηµαίνει χαρακτηριστικά ότι «κατ’ αρχήν το ενδιαφέρον µας επικεντρώνεται στην περιοχή των Βαλκανίων – στην αγορά της Βουλγαρίας διαθέτουµε ήδη 1.800 σηµεία πώλησης παγωτού, στην αγορά της ΠΓ∆Μ εξάγουµε παγωτό και γιαούρτι, το ίδιο στην Αλβανία και στη Ρουµανία. Επίσης είµαστε ισχυρά τοποθετηµένοι στην περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης µε την εξαγωγή γιαουρτιού – τα προϊόντα µας είναι τοποθετηµένα σε δύο αλυσίδες της Γερµανίας, σε 1.000 καταστήµατα της Rewe και σε 500 καταστήµατα της Κάουφλαντ, εξάγουµε στην Ιταλία, αλλά περιορισµένα ακόµη, ενώ έχουµε έναν σηµαντικό πελάτη στη ∆ανία για τον οποίο παράγουµε προϊόντα private label».
Η εξαγωγική δραστηριότητα της σερραϊκής γαλακτοβιοµηχανίας – η οποία απέσπασε το εφετινό βραβείο τής πιο δυναµικά αναπτυσσόµενης ελληνικής εταιρείας από την Ernst & Young – εκτείνεται εν συνεχεία στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Οπως είναι γνωστό, η Κρι Κρι στη διάρκεια των τριών τελευταίων χρόνων πραγµατοποιεί σηµαντικές εξα γωγές παγωτού και γιαουρτιού στο Βόρειο Ιράκ, στην περιοχή του ιρακινού Κουρδιστάν, ανταγωνιζόµενη τουρκικές και ιρανικές εταιρείες. Το αργότερο ως το 2013 – δεν αποκλείεται και το 2012, αν εγκριθούν εγκαίρως οι σχετικές άδειες – πρόκειται ο κ. Τσιναβός σε συνεργασία µε τον συνεργάτη του στην περιοχή να δηµιουργήσουν παραγωγική µονάδα. Στην εταιρεία Kri Kri Dilba Middle East, στην οποία θα ανήκει το εργοστάσιο, το 60% κατέχει η ελληνική εταιρεία και το 40% ο τοπικός συνεργάτης της. Κι όπως επισηµαίνει χαρακτηριστικά, πρόκειται για µια περιοχή που έχει µεγάλο ενδιαφέρον, δεδοµένου ότι µπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας και σε άλλες χώρες της περιοχής. Εν τω µεταξύ, η εφετινή περίοδος του παγωτού δεν δικαίωσε τις προσδοκίες των εταιρειών του κλάδου. Η ύφεση της ελληνικής οικονοµίας από τη µία πλευρά και το δροσερό καλοκαίρι από την άλλη οδήγησαν σε συνολική µείωση πωλήσεων κατά περίπου 15%. Οπως λέει όµως ο κ. Τσιναβός, η εταιρεία του είχε 15% αύξηση πωλήσεων και το µερίδιό της από 9% ανήλθε στο 10% λόγω της συνεργασίας της µε τη Mars και της ενοποίησης των δύο δικτύων που αποτελούνται από 14.000 σηµεία πώλησης.
Επίσης παρουσίασε αύξηση κατά 13% στις πωλήσεις γιαουρτιού – τόσο λόγω της ανάπτυξης του επώνυµου προϊόντος όσο και λόγω της παραγωγής για τις περισσότερες µεγάλες αλυσίδες σουπερµάρκετ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ο ίδιος πάντως υποστηρίζει ότι οι έλληνες καταναλωτές έχουν ευαισθητοποιηθεί στα ελληνικά προϊόντα και έτσι εξηγεί την άνοδο που παρουσιάζουν οι πωλήσεις του στην ελληνική αγορά, η οποία µήνα µε τον µήνα κινείται πτωτικά. Αυτές οι επιδόσεις κατόρθωσαν να αντισταθµίσουν τις απώλειες που είχε η εταιρεία από τη λύση της συνεργασίας της µε µεγάλο πελάτη του εξωτερικού, που βεβαίως της στοίχισε σηµαντικά. Στις πωλήσεις της εταιρείας το 50% κατέχει το γιαούρτι και το 50% το παγωτό.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ