Ένα αναψυκτικό = μια ώρα τρέξιμο

Πόση ώρα άσκησης απαιτείται για να ξεφορτωθεί κανείς τις θερμίδες ενός αναψυκτικού; Η απάντηση, πιστεύουν οι επιστήμονες, θα έπρεπε να αναγράφεται στη συσκευασία του κάθε προϊόντος έτσι ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει προτού το καταναλώσει, πέρα από τη θερμιδική του αξία και την αξία του από πλευράς άσκησης.

Πόση ώρα άσκησης απαιτείται για να ξεφορτωθεί κανείς τις θερμίδες ενός αναψυκτικού; Η απάντηση, πιστεύουν οι επιστήμονες, θα έπρεπε να αναγράφεται στη συσκευασία του κάθε προϊόντος έτσι ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει προτού το καταναλώσει, πέρα από τη θερμιδική του αξία σε αριθμούς και την «πρακτική» του αξία, εκφρασμένη στο πόση άσκηση θα πρέπει να κάνει για να το «κάψει».

Εάν κάτι τέτοιο υιοθετούνταν από τις αρμόδιες αρχές, θεωρούν ότι θα μπορούσε να αποτρέψει την υπερκατανάλωση ανθυγιεινών προϊόντων από εφήβους. Όπως είδαν, οι νέοι εμφανίζουν την ανάγκη για την παραστατική απεικόνιση των επιπτώσεων που συνοδεύουν την κατανάλωση ποτών και τροφίμων, για την υγεία τους.

Ισοζύγιο φυσικής άσκησης

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς με σχετική τους δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Public Health», η αποτύπωση του «ισοζυγίου φυσικής άσκησης» σε ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά θα μπορούσε να περιορίσει δραστικά την δημοτικότητα των συγκεκριμένων προϊόντων και ιδιαίτερα σε νεαρές ηλικίες.

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ειδικοί τοποθέτησαν τρεις διαφορετικές επιγραφές έξω από μαγαζιά για να δουν ποια από τις τρεις θα λειτουργούσε πιο αποδοτικά, κρατώντας μακριά τους εφήβους από τα αναψυκτικά.

Η πρώτη επιγραφή αναφερόταν στην μέση περιεκτικότητα των ανθρακούχων ποτών που αγγίζει τις 250 θερμίδες, η δεύτερη τους ρωτούσε αν γνωρίζουν ότι ένα αναψυκτικό ισοδυναμεί με το 10% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, ενώ η τρίτη τους ρωτούσε αν γνωρίζουν ότι για το κάψιμο των θερμίδων ενός αναψυκτικού ή ενός χυμού απαιτούνται περίπου 50 λεπτά τρέξιμο.

Παραστατικά μηνύματα, αποδοτική μείωση

Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η ενημέρωση περί θερμιδικής αξίας έριξε τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων κατά 40%, ενώ στην περίπτωση του ισοζυγίου φυσικής άσκησης οι πωλήσεις έκαναν «βουτιά» κατά 50%

«Ο κόσμος υποτιμά την θερμιδική αξία των τροφίμων και των ποτών που καταναλώνει» υπογραμμίζει η συγγραφέας της μελέτης δρ Σάρα Μπλέιτς.

«Προσφέροντας κατανοητές πληροφορίες γύρω από την θερμιδική αξία των προϊόντων αυτών, όπως για παράδειγμα τον χρόνο άσκησης που απαιτεί αυτή , θα μπορούσε κανείς να περιορίσει σημαντικά την κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών και παράλληλα να αυξήσει την κατανάλωση νερού από τους εφήβους» αναφέρει η ειδικός.

«Λόγω των πολλών προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με την κατανάλωση πλαστικού φαγητού, είναι σημαντικό να εξετάσουμε πιο αποδοτικές στρατηγικές για την αποτελεσματική αποτύπωση της θερμιδικής αξίας των τροφίμων και των ποτών στα μενού π.χ. των ταχυφαγείων» καταλήγει η δρ Μπλέιτς.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.