Ευθείες βολές κατά του Γιάννη Ραγκούση για το θέμα της απελευθέρωσης των ταξί εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης, μιλώντας στον Βήμα 99,5.
«Δεν υπάρχει νομοσχέδιο Ραγκούση» επανέλαβε και τόνισε ότι ουδέποτε ενδιέφερε την τρόικα ο τρόπος απελευθέρωσης των ταξί που πρότεινε ο κ.Ραγκούσης. «Δεν μπορούσε να περάσει την πρότασή του από την ΚΟ του ΠαΣοΚ και έβαζε μπροστά την τρόικα» είπε.
Και πρόσθεσε ότι η τρόικα δεν αξίωσε ποτέ άνοιγμα που δεν σέβεται το δημόσιο συμφέρον και τα υπόλοιπα κριτήρια.
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι η διαμόρφωση της πρότασης νόμου θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του χρόνου και θα προβλέπει την απελευθέρωση των ταξί με πληθυσμιακά και συγκοινωνιακά κριτήρια.
Συνεχίζοντας την επίθεση κατά του κ.Ραγκούση υπογράμμισε ότι ο κάθε υπουργός έχει αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του και πρέπει να κάνει τη δουλειά του. «Δεν πρέπει να ανακατεύεται ο ένας στα πόδια του άλλου. Άλλωστε δεν είμαστε κολλημένοι με κόλλα στις καρέκλες μας».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η πρόταση νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί είναι στην κατεύθυνση του ΛΑΟΣ, απηχεί τις θέσεις της ΝΔ και της μεγάλης πλειοψηφίας του ΠαΣοΚ, αλλά και της τρόικας.
Εμμεσο «ναι» στις απολύσεις στο Δημόσιο
Ο κ.Βορίδης τάχθηκε, επίσης, εμμέσως υπέρ των απολύσεων στο Δημόσιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 700.000 άνεργοι από τον ιδιωτικό τομέα. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το ταμπού με το Δημόσιο».
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι το μέτρο της εφεδρείας είναι ανορθολογικό και δεν μπορεί να δώσει τις απαραίτητες λύσεις για τον δημόσιο τομέα.
«Καρφιά» κατά Ραγκούση για το θεμα των ταξί
Αργότερα, ο κ. Βορίδης, σε δηλώσεις του στο υπουργείο Υποδομών ανέφερε: «Όταν κάποιος έχει επιλέξει μια πολιτική να την υποστηρίζει ο ίδιος και όχι να λέει λόγω δυσκολιών ότι είναι μνημονιακή». Με αυτή την έμμεση, αλλά σαφέστατη, αιχμή κατά του προκατόχου του, ο υπουργός Υποδομών, έδωσε συνέχεια στον χθεσινό «ενταφιασμό» του νομοσχεδίου του κ. Ι. Ραγκούση για τα ταξί.
Ο ίδιος επανέλαβε ότι οι υποχρεώσεις του Μνημονίου αφορούν μόνο στην άρση των περιορισμών εισόδου στο επάγγελμα του αυτοκινητιστή και πρόσθεσε ότι οι λεπτομέρειες και οι όροι της απελευθέρωσης είναι καθαρά εσωτερικό και όχι «Τροϊκανό» ζήτημα, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Έτσι, το θέμα των ταξί θα αντιμετωπιστεί «στην κατεύθυνση ενός ορθολογικού ανοίγματος», όπως εξήγησε.
Ο κ. Βορίδης διευκρίνισε ότι με νομοθετική ρύθμιση θα αναστείλει την απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών ταξί από τις περιφέρειες (τα διάδοχα διοικητικά σχήματα των νομαρχιών), η οποία ανανεώνεται κάθε διετία από την εποχή του κ. Χρ. Βερελή, ο νόμος του οποίου για τα επιβατηγά δημοσίας χρήσης τελεί ακόμη εν ισχύι.
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι το άνοιγμα του ταξί θα γίνει υπό όρους στην γραμμή του Ν.3919/2011, ο οποίος προβλέπει την θέσπιση «θετικών περιορισμών» για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος.
Όπως τόνισε ο κ. Βορίδης, τέτοιοι λόγοι είναι η προστασία της συγκοινωνιακής υποδομής και του περιβάλλοντος, ενώ συμπλήρωσε ότι το κόστος της άδειας ταξί «θα απηχεί το πραγματικό διοικητικό κόστος», με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.