Προς το Αύριο

Ονομάζεται Taxibeat και κάνει ό,τι ακριβώς μαρτυρεί το όνομά του: πιάνει τον «παλμό» των ταξί που κινούνται στην περιοχή και στη συνέχεια προσφέρει στον χρήστη τη δυνατότητα της επιλογής κούρσας. Πρόκειται για άλλη μία επιτυχημένη εφαρμογή, με ελληνική υπογραφή, η οποία με τη βοήθεια των έξυπνων κινητών έρχεται να εκσυγχρονίσει τον τρόπο με τον οποίο βρίσκαμε ταξί ως σήμερα. «Η ιδέα για το Taxibeat γεννήθηκε πριν από έναν χρόνο, όταν μια παρέα ψάχνοντας για ταξί σκέφθηκε ότι στην υπηρεσία χαρτών του iPhone θα μπορούσαν να εμφανίζονται τα κοντινά ταξί, όταν τα χρειαζόμαστε» λέει στο «Βήμα» ο κ. Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής του Taxibeat. «Αυτή τη στιγμή το Taxibeat διαθέτει στόλο περίπου 500 αυτοκινήτων στην Αθήνα και μετράει περισσότερα από 25.000 κατεβάσματα της εφαρμογής από το App Store και το Android Market, ενώ τα καθημερινά δρομολόγια που εξυπηρετεί διπλασιάζονται από δίμηνο σε δίμηνο» προσθέτει.

Ονομάζεται Taxibeat και κάνει ό,τι ακριβώς μαρτυρεί το όνομά του: πιάνει τον «παλμό» των ταξί που κινούνται στην περιοχή και στη συνέχεια προσφέρει στον χρήστη τη δυνατότητα της επιλογής κούρσας.

Πρόκειται για άλλη μία επιτυχημένη εφαρμογή, με ελληνική υπογραφή, η οποία με τη βοήθεια των έξυπνων κινητών έρχεται να εκσυγχρονίσει τον τρόπο με τον οποίο βρίσκαμε ταξί ως σήμερα.

«Η ιδέα για το Taxibeat γεννήθηκε πριν από έναν χρόνο, όταν μια παρέα ψάχνοντας για ταξί σκέφθηκε ότι στην υπηρεσία χαρτών του iPhone θα μπορούσαν να εμφανίζονται τα κοντινά ταξί, όταν τα χρειαζόμαστε» λέει στο «Βήμα» ο κ. Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής του Taxibeat. «Αυτή τη στιγμή το Taxibeat διαθέτει στόλο περίπου 500 αυτοκινήτων στην Αθήνα και μετράει περισσότερα από 25.000 κατεβάσματα της εφαρμογής από το App Store και το Android Market, ενώ τα καθημερινά δρομολόγια που εξυπηρετεί διπλασιάζονται από δίμηνο σε δίμηνο» προσθέτει.

Κατά τη χρήση της δωρεάν εφαρμογής, χωρίς καμία επιβάρυνση, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει τη λίστα των εγγεγραμμένων ταξιτζήδων που βρίσκονται στην περιοχή, τον τύπο του οχήματος και τον αριθμό κυκλοφορίας του, όπως επίσης αξιολογήσεις και σχόλια προηγούμενων πελατών.

«Οι οδηγοί είναι ενθουσιασμένοι. Kάθε μήνα προστίθενται 10 νέοι οδηγοί στον στόλο μας. Αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην προφορική διαφήμιση μεταξύ τους» αναφέρει ο κ. Δρανδάκης. «Στην παρούσα φάση προγραμματίζουμε διεθνή επέκταση και σε πόλεις εκτός Ελλάδος».

Η πρακτική εφαρμογή θα μπορούσε να λύσει τα χέρια – και τα πόδια – όσων βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, ηλικιωμένων ατόμων ή ατόμων με κινητικά προβλήματα.


Βιοαισθητήρας «ακούει» την καρδιά εξ αποστάσεως

Ενας νέος τύπος βιοαισθητήρα που έχει τη δυνατότητα να καταγράφει τους καρδιακούς παλμούς χωρίς να αγγίξει το στέρνο του χρήστη ανέπτυξαν οι ειδικοί της βρετανικής εταιρείας Plessey.

To έξυπνο τσιπ, ονόματι Electric Potential Integrated Circuit (EPIC), αποτελεί ένα υπερευαίσθητο ψηφιακό βολτόμετρο ικανό να «αισθάνεται» και τις παραμικρές μεταβολές στα ηλεκτρικά πεδία γύρω από τους μυς και τα νεύρα.

Το τελικό προϊόν, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε νοσοκομειακά κρεβάτια για την εύκολη και διαρκή μέτρηση των ζωτικών λειτουργιών του ασθενούς, αποφεύγοντας τα άβολα καλώδια και τις επιπλέον ηλεκτρονικές μικροσυσκευές.

Ο βιοαισθητήρας νέας γενιάς θα μπορούσε επιπλέον, επεξεργαζόμενος τις κινήσεις του βολβού των ματιών, να βοηθήσει άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα να πραγματοποιούν διάφορες ενέργειες όπως π.χ. να κινούν τον κέρσορα στην οθόνη και να δίνουν έτσι συγκεκριμένες εντολές.

Αλλη μια πιθανή εφαρμογή του νέου βιοαισθητήρα αφορά τα προσθετικά μέλη, αφού θα μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχή μεταφορά του ηλεκτρικού φορτίου των μυών μιας συγκεκριμένης περιοχής στο ξένο μέλος, επιτρέποντας έτσι τη φυσική κίνηση.


Ηλεκτροκίνητο όχημα στο ράλι Ντακάρ

Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μοιάζει με θηριώδες τετρακίνητο, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για το ηλεκτροκίνητο OSCar eO. Το εντυπωσιακό όχημα σχεδιάστηκε από τον οδηγό ράλι και μηχανικό Ανδρίς Νταμπίς από τη Λετονία. Για την ολοκήρωση του ηλεκτροκίνητου οράματός του ο Νταμπίς συνεργάστηκε με τεχνικούς από την Κίνα, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία και τις ΗΠΑ. Οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη 60 kW και εσωτερικής καύσης τύπου Nissan V6 χαρίζουν στο κίτρινο όχημα αυτονομία κίνησης 800 χιλιομέτρων.

Το OSCar eO είναι ικανό να τρέχει ακόμη και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη, όπως εκείνα του ράλι Ντακάρ που αναμένεται να διανύσει στα μέσα του 2012. Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα λάβει μέρος στο πλέον απαιτητικό και σκληρό off-road ράλι στον κόσμο.


Αρκουδάκι κατά του ροχαλητού

Τέλος στο μαρτύριο του ροχαλητού υπόσχεται να βάλει το χαριτωμένο λούτρινο αρκουδάκι που δημιούργησαν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου Γουασέντα, στην Ιαπωνία.

Το ρομποτικό αρκουδάκι ονομάζεται Jukusui-kun (βαθύς ύπνος) και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να χρησιμοποιείται ως μαξιλάρι.

Το ενσωματωμένο μικρόφωνο, με το οποίο είναι εξοπλισμένο, του επιτρέπει να «ακούει» πότε ο χρήστης του έχει αρχίσει το… τραγούδι. Παράλληλα, ο χρήστης καλείται να φορά στο χέρι μια συμπληρωματική συσκευή η οποία μετρά τα επίπεδα του οξυγόνου στο αίμα.

Μόλις ο ήχος του ροχαλητού χτυπήσει κόκκινο και οι μετρήσεις δείξουν ανησυχητικά επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, το αρκουδάκι σηκώνει το χέρι του και σπρώχνει απαλά τον χρήστη για να αλλάξει πλευρό.

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του έξυπνου λούτρινου έγινε στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Ρομποτικής της Ιαπωνίας, ωστόσο δεν ανακοινώθηκαν οποιαδήποτε μελλοντικά σχέδια γύρω από τη διάθεσή του.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.