Αύριο Παρασκευή 21 Οκτωβρίου θα γίνουν, αντί για σήμερα που ήταν προγραμματισμένα, τα εγκαίνια της έκθεσης «Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης - Αγνωστοι θησαυροί από τις συλλογές της».
Αύριο Παρασκευή 21 Οκτωβρίου θα γίνουν, αντί για σήμερα που ήταν προγραμματισμένα, τα εγκαίνια της έκθεσης «Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης – Αγνωστοι θησαυροί από τις συλλογές της».
Η αναβολή κρίθηκε απαραίτητη λόγω της γενικής απεργίας σε κάθε περίπτωση όμως οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν περισσότερα από 200 έργα μεγάλων ξένων και ελλήνων δημιουργών, όπως του Ρέμπραντ, του Ντύρερ, του Ντελακρουά, του Πικάσο, του Μοντριάν, αλλά και των Λύτρα, Βολανάκη, Γύζη, Παρθένη, Γκίκα, Τσαρούχη, Μόραλη. Πρόκειται για έργα που βγήκαν κυριολεκτικά από τις αποθήκες όπου φυλάσσονταν ευλαβικά δεδομένου ότι οι εκθεσιακοί χώροι της δεν επαρκούν για την ανάδειξή τους. Αλλωστε η συγκεκριμένη έκθεση δίνει και μία ιδέα για το πώς θα είναι η Εθνική Πινακοθήκη μετά την επέκτασή της, έργο που θα αρχίσει να εκτελείται από τον επόμενο χρόνο.
{{{ moto }}}Χωρισμένη σε ενότητες η σημερινή έκθεση αρχίζει με άγνωστα – παλαιά και νεότερα- έργα της δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής και ακολουθούν σχέδια σπουδαίων ιταλών και ολλανδών ζωγράφων και διάσημα χαρακτικά μεγάλων καλλιτεχνών, όπως του Ρέμπραντ (16 οξυγραφίες) και του Ντίρερ (38 έργα). Ακολουθούν τέσσερις ενότητες με νεοελληνική τέχνη που προβάλλουν διαδοχικές χρονικές στιγμές της ιστορίας της.
, Τέτσης είναι μερικοί ακόμη από τους καλλιτέχνες που παρουσιάζονται εδώ. Ανάμεσά τους ο επισκέπτης θα ξεχωρίσει – και λόγω μεγέθους – το πορτρέτο της Κλεμάνς Σερπιέρι, συζύγου του ιδιοκτήτη των μεταλλείων Λαυρίου, έργο του Νικηφόρου Λύτρα.
Η περίφημη γενιά του ΄30 παρουσιάζεται εξάλλου στην επόμενη ενότητα και η έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη κλείνει με την μεταπολεμική και τη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Και η συνέχεια βρίσκεται στη Γλυπτοθήκη στου Γουδή όπου θα εκτεθούν έργα από την μεταπολεμική εποχή ως σήμερα.