Χωρίς συγκοινωνίες την Δευτέρα!

Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση από νωρίς το πρωί της Δευτέρας σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας, καθώς οι περισσότεροι επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τα ΙΧ τους, λόγω της απεργίας των μέσων συγκοινωνίας.

Μάλιστα, είναι ορατός ο κίνδυνος να μην κυκλοφορήσει κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς, των ταξί συμπεριλαμβανομένων, την Τρίτη και την Τετάρτη.

Τη Δευτέρα δεν θα κινηθούν:

Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ και Προαστιακός (24ωρη απεργία)
Λεωφορεία από τις 11.00 έως τις 17.00
Τρόλεϊ από τις 11.00 έως τις 16.00
Παράλληλα, επικρατεί σύγχυση αναφορικά με την εργασιακή εφεδρεία, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία μεταδίδουν διαφορετικά μηνύματα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ανώτατοι κοινοτικοί παράγοντες εξέφρασαν την απορία τους για την εφαρμογή του μέτρου της εφεδρείας σε ΔΕΚΟ, όπου εκτελούνται προγράμματα εξυγίανσης όπως ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ.

Μάλιστα, το «μαρτύριο της σταγόνας» κορυφώνεται στις ανώνυμες εταιρίες του Δημοσίου, καθώς αύριο Δευτέρα οι διοικήσεις τους θα πρέπει να έχουν αποστείλει στο υπουργείο Οικονομικών έως το μεσημέρι τις λίστες των εργαζομένων που θα τεθούν σε εργασιακή εφεδρεία.

Προς απεργίες διαρκείας
Σε κοινή ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ) σημειώνουν ότι «τυχόν επιμονή στην εφαρμογή του θεσμού της εργασιακής εφεδρείας είναι τουλάχιστον άδικη, βιαστική και ατεκμηρίωτη και θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην εμφάνιση λειτουργικών προβλημάτων», εξαγγέλλοντας προειδοποιητική 24ωρη απεργία για αύριο Δευτέρα.

Το ίδιο κάνει και ο Σύλλογος Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηρόδρομου, ο οποίος καλεί τα μέλη του να απεργήσουν αύριο Δευτέρα και να συγκεντρωθούν στο μέγαρο του ΟΣΕ της Οδού Καρόλου στις 12.00. Αυτό σημαίνει ότι όλο το δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Κιάτο – ΣΚΑ- Πειραιάς – Αεροδρόμιο) θα τεθεί εκτός λειτουργίας.

Επίσης, σε στάση εργασίας θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ η οποία θα διαρκέσει από τις 11.00 έως τις 17.00 για τα λεωφορεία και από τις 11.00 έως τις 16.00 για τα τρόλεϊ. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα οχήματα θα αποσυρθούν στα αμαξοστάσια κατά 30 έως 60 λεπτά νωρίτερα από το χρόνο έναρξης της στάσης εργασίας, ενώ η ομαλή ροή των δρομολογίων θα αποκατασταθεί περίπου μια ώρα μετά τη λήξη της.

Το «κακό σενάριο»
Η γενική συνέλευση των εργαζομένων στα λεωφορεία θα κληθεί να αποφασίσει πρόταση για 24ωρη απεργία την Τετάρτη και την Παρασκευή, ωστόσο, το Συνδικάτο ΟΑΣΑ προειδοποιεί ότι εάν στη λίστα της εφεδρείας υπάρχει έστω κι ένας εργαζόμενος των αστικών συγκοινωνιών, τότε η κινητοποιήσεις θα λάβουν μορφή 48ωρης απεργίας την Τρίτη και την Τετάρτη, ημέρες κατά τις οποίες θα απεργήσουν τα ταξί.

Άρα, εάν οι συγκοινωνίες δεν πάρουν απαλλαγή από την εφεδρεία, οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ τηρήσουν την προειδοποίησή τους και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ επαναλάβουν τις κινητοποιήσεις τους, τότε είναι ιδιαίτερα πιθανόν η Αθήνα να μην διαθέτει κανένα δημόσιας χρήσης μέσο μεταφοράς για 48 ώρες, οι Αθηναίοι να μετακινηθούν τα πόδια ή τα ΙΧ τους και οι τριτοκοσμικές εικόνες της περασμένης Πέμπτης να επαναληφθούν για ακόμη μία φορά.

Αλαλούμ με την εφεδρεία
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τα συναρμόδια υπουργεία για τις αστικές συγκοινωνίες και τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις μεταδίδουν μηνύματα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωναν έως το βράδυ της Παρασκευής ότι η εργασιακή εφεδρεία θα προχωρήσει κανονικά. Αντίθετα, παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, που απέστειλε και την σχετική εγκύκλιο πριν από δύο εβδομάδες, διαβεβαίωναν ότι ο ΟΣΕ, ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ θα πάρουν απαλλαγή, καθώς έχουν ήδη περάσει τα δικά τους «Μνημόνια» τους.

Μάλιστα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι ανέφεραν το Σαββατοκύριακο ότι υψηλόβαθμοι κοινοτικοί παράγοντες εξέφρασαν την έκπληξή τους, όταν άκουσαν ότι το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας θα εφαρμοστεί και στις συγκοινωνιακές εταιρίες, υπογραμμίζοντας ότι οι συγκεκριμένες ΔΕΚΟ εκτελούν τα δικά τους εσωτερικά προγράμματα εξυγίανσης.

Ξανά λάδι στη φωτιά της αποκρατικοποίησης
Στους κόλπους των αστικών συγκοινωνιών αναβιώνει αυτές τις ημέρες το κλίμα των ημερών των αλήστου μνήμης ιδιωτικών Συγκοινωνιακών Επιχειρήσεων (ΣΕΠ), οι οποίες ιδρύθηκαν από λεωφορειούχους επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Μητσοτάκη για να αντικαταστήσουν την διαλυθείσα κρατική ΕΑΣ – όπως ονομαζόταν η δημόσια εταιρία των λεωφορείων της Αθήνας.

Η πρώτη σταγόνα του λαδιού στη φωτιά των μεταφορικών ΔΕΚΟ είχε πέσει τον περασμένο Μάρτιο, όταν ο τότε υπουργός Υποδομων, κ. Δημ. Ρέππας κάλεσε τους εργαζομένους των μεταφορικών ΔΕΚΟ «να αναλάβουν οι ίδιοι να λειτουργήσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αρκούμενοι στην επιδότηση του κράτους, έχοντας όμως την πλήρη επιχειρησιακή αρμοδιότητα άρα και το ρίσκο».
Η δεύτερη έπεσε μόλις την περασμένη Πέμπτη, την ημέρα δηλαδή που απεργούσαν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το ΚΤΕΛ Αττικής – παράτυπα και χωρίς να εξασφαλίσει άδεια- εκτελούσε δρομολόγια που συνέδεαν απ’ ευθείας το κέντρο των Αθηνών με τον Διεθνή Αερολιμένα και αντίστροφα, προκαλώντας την οργή τόσο των υπαλλήλων στις συγκοινωνίες όσο και των ταξιτζήδων.

Η τρίτη σταγόνα έπεσε χθες Σάββατο, όταν ο πεπειραμένος συγκοινωνιολόγος και σύμβουλος του πρωθυπουργού, κ. Ν. Παρασκευόπουλος καλούσε με άρθρο του στην «Καθημερινή» τους εργαζομένους της ΟΣΥ να αναλάβουν οι ίδιοι την διοίκηση και την εκμετάλλευση της εταιρίας, αρκούμενοι απλώς στην κρατική επιδότηση για την εκτέλεση των δρομολογίων.

«Η πρότασή μου με δυο λόγια είναι η αυτοδιαχείριση των επιχειρήσεων από τους εργαζόμενους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει είτε με την πλήρη αποκρατικοποίησή τους και το πέρασμα των μετοχών τους από το κράτος στους εργαζόμενους είτε με αλλαγή του τρόπου λειτουργίας και αμοιβών» ανέφερε ο κ. Παρασκεύπουλος.

«Με αυτό τον τρόπο το κόστος της συγκοινωνίας θα μειωθεί δραστικά χωρίς να επηρεαστούν σημαντικά οι αποδοχές των εργαζομένων. Αυτό θα συμβεί επειδή θα ελαχιστοποιηθεί μεγάλο μέρος του κόστους που έχει να κάνει με την κακοδιοίκηση, την διαφθορά και το ενδιαφέρον όλων των εργαζόμενων για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας» σημείωσε.

Ο κ. Παρασκευόπουλος είχε κάνει παρόμοια δημόσια παρέμβαση και τον Ιούλιο του 2006 στο πολιτικό περιοδικό «Μεταρρύθμιση» ως υπεύθυνος της Επιτροπής Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.