Το Facebook, ανακοίνωσε αλλαγές στη δομή του που θα διευκολύνουν ενθαρρύνουν τα περίπου 750 εκατ. των χρηστών του να μοιράζονται με τους φίλους τους περισσότερο κοινό ψηφιακό περιεχόμενο, ιδίως μουσική και ταινίες.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο ιδρυτής του δικτύου Μαρκ Ζάκερμπεργκ, προετοιμάζεται ένας δραστικός ανασχεδιασμός της εμφάνισης και λειτουργικότητας των ιστοσελίδων, μεταξύ άλλων αντικαθιστώντας τα συνηθισμένα «προφίλ» των χρηστών με ένα οπτικοακουστικό χρονοδιάγραμμα της ζωής καθενός.
Έχει ήδη υπάρξει ένα «κύμα» αλλαγών τις τελευταίες εβδομάδες, οι οποίες έγιναν δεκτές με ανάμικτα συναισθήματα από τους χρήστες, αν και οι περισσότεροι μάλλον ξενίστηκαν.
Καθώς τα άλλα δίκτυα αυξάνουν τον ανταγωνισμό τους (όπως π.χ. το Google+ και το Twitter), το Facebook προσπαθεί να ανανεώσει το ενδιαφέρον των χρηστών, ώστε να μένουν περισσότερο χρόνο στις ιστοσελίδες του.
Οι αναλυτές εκτιμούν πάντως ότι οι πιο συντηρητικοί χρήστες δεν θα ενθουσιαστούν από το νέου τύπου «προφίλ», που θα παρουσιάζει τα βασικά γεγονότα της ζωής του χρήστη με οπτικοακουστικό τρόπο, μέσα από φωτογραφίες, βίντεο, χάρτες και άλλο υλικό. Ο χρήστης θα μπορεί να επεκτείνει το χρονολόγιο του στο παρελθόν, πολύ πριν υπάρξει το Facebook. Για «την ιστορία της ζωής σας και ένα νέο τρόπο να εκφράσει ο καθένας σας ποιος είναι», έκανε λόγο ο Ζάκερμπεργκ.
Το χρονολόγιο τελικά θα αντικαταστήσει πλήρως τις τωρινές σελίδες προφίλ των χρηστών. Μέχρι τώρα, το προφίλ περιοριζόταν σε μερικές στοιχειώδεις πληροφορίες, ενώ η νέα αντίληψη, σύμφωνα με αναλυτές, εγείρει πιθανώς νέα ζητήματα γύρω από την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Το Facebook φρόντισε να υπογραμμίσει ότι οι νέες λειτουργίες θα ελέγχονται από τον χρήστη αποκλειστικά, επιτρέποντας στον καθένα να περιορίσει ποιος φίλος μπορεί να βλέπει «τι» από το παρελθόν. Ακόμα, οι χρήστες θα μπορούν πλέον και οι ίδιοι με ένα «κλικ» να δουν τα τραγούδια που οι φίλοι τους άκουσαν, τα τηλεοπτικά σόου που παρακολούθησαν ή τα βιντεοπαιγνίδια που εκείνοι έπαιξαν, οπότε θα μοιράζονται με πιο άμεσο τρόπο τις ίδιες ψυχαγωγικές εμπειρίες. Οι αλλαγές, που συμπεριλαμβάνουν το οπτικοακουστικό χρονολόγιο, αναμένεται να αρχίζουν να εμφανίζονται στους υπολογιστές των χρηστών μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με το BBC.