Σε «αναζήτηση» ταυτότητας βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με στόχο την ενίσχυση της κίνησης στην πόλη και την επανατοποθέτησή της στον τουριστικό χάρτη. Η μελέτη για το branding της πόλης που έχει ανατεθεί από τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης (ΟΤΠΜΘ), σε κοινοπραξία διαφημιστικών εταιριών, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου. Η μελέτη προγραμματίζεται να παρουσιαστεί στη διεθνή τουριστική έκθεση World Travel Market στο Λονδίνο, αλλά και στην έκθεση Philoxenia που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη, αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Α. Θωμόπουλος. Ο ίδιος τονίζει ότι η κίνηση αποτελεί μια συνήθη πρακτική για εταιρίες αλλά και προορισμούς, αφού με το branding ουσιαστικά «παντρεύεις χαρακτηριστικά που έχεις και στοιχεία που ζητά η αγορά».
Σημαντική παράμετρος ωστόσο στην εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στη Θεσσαλονίκη αποτελούν οι συζητήσεις που γίνονται τους τελευταίους μήνες από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (LCC) Ryanair και Wizz Air με κυβερνητικά στελέχη και τουριστικούς παράγοντες, για τη δημιουργία βάσης για τα αεροπλάνα τους (hub) στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι δύο εταιρίες κάνουν λόγο για 800.000 περίπου αεροπορικές θέσεις επιπλέον, με προϋπόθεση τη μείωση του κόστους αεροδρομίου, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδης. Οι δύο LCC έχουν ήδη στείλει σχετική πρόταση στον ΣΕΤΕ, την οποία ο Σύνδεσμος έχει προωθήσει στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών για αξιολόγηση. Η Ryanair ήδη πραγματοποιεί πτήσεις από επτά προορισμούς στην πόλη, ενώ από την 1η Νοεμβρίου θα προσθέσει και όγδοο στο δίκτυο των δρομολογίων της, σημειώνει ο γενικός διευθυντής του ΟΤΠΜΘ κ. Ν. Σαπουντζής, αναφέροντας ότι η τριετής συμφωνία για τη διατήρηση των χειμερινών πτήσεων της εταιρίας προβλέπει την καταβολή από τον Οργανισμό 350.000 ευρώ ετησίως.
Η πόλη είχε ανάγκη να αναγνωριστεί «από ένα δικό της σήμα», αναφέρει ο κ. Σαπουντζής και σημειώνει ότι η ανάθεση της μελέτης branding έγινε τον Ιούλιο και στο πλαίσιο της έρευνας θα γίνουν συνεντεύξεις και θα απαντηθούν ερωτηματολόγια από φορείς της πόλης, αλλά και από πολίτες. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης εφέτος, σύμφωνα με τον κ. Θωμόπουλο τα ξενοδοχεία παρουσίασαν αύξηση στις πληρότητες της τάξης του 5%-6%, ωστόσο «οι τιμές είναι πολύ πεσμένες». Αναφέρει επίσης την εμφανή άνοδο σε επισκέπτες από το Ισραήλ, ενώ σχολιάζοντας τα μεγέθη των αφίξεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» που στο επτάμηνο παρουσιάζουν αύξηση 11,77% σε σύγκριση με πέρυσι, υπογραμμίζει ότι η αύξηση δεν αντιστοιχεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες το αεροδρόμιο ουσιαστικά εξυπηρετεί τη Χαλκιδική και την Πιερία. Παράλληλα επισημαίνει την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακός και εκθεσιακός προορισμός και την ανάγκη δημιουργίας ενός συνεδριακού κέντρου διεθνών προδιαγραφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει το μέγεθος της ακαδημαϊκής κοινότητας με τα τέσσερα πανεπιστήμια της πόλης.