Το αμερικανικό πρακτορείο αναφέρεται στους ομοφυλόφιλους τουρίστες, οι οποίοι επί δεκαετίες κατέκλυζαν τα νησιά της Μυκόνου και της Λέσβου, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν σβήσει την Ελλάδα από τον κατάλογο των πιθανών προορισμών τους εξ αιτίας των διακρίσεων που υφίστανται.
Η ελληνική νομοθεσία, που δεν αναγνωρίζει δικαιώματα σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια, και τα συγκριτικά περιορισμένα περιθώρια ανοχής της διαφορετικότητας από την ελληνική κοινωνία αποτελούν τις βασικές αιτίες για τις οποίες η Ελλάδα δεν θεωρείται φιλόξενη για την κατηγορία αυτή των τουριστικών επισκεπτών, αναφέρει ο Πολ Τάγκουελ που υπογράφει το ρεπορτάζ του Bloomberg.
«Η νομική κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, αλλά συμβάλλει πολύ στην τουριστική προώθηση των χωρών που την υιοθετεί», δήλωσε στο πρακτορείο ο Μάρτιν Κρίστενσεν, συμπροεδρεύων του εδρεύοντος στις Βρυξέλλες ομίλου προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ILGA-Europe.
«Αν η Ελλάδα επιτρέψει το γάμο ζευγαριών του ιδίου φύλου, τα διεθνή μέσα ενημέρωσης θα διαφημίσουν ανέξοδα το γεγονός, το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της χώρας και θα ενθαρρύνει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων να την επισκεφθούν. Αυτομάτως η Ελλάδα θα συμπεριληφθεί στον κατάλογο των ανεκτικών κοινωνιών», πρόσθεσε ο Κρίστενσεν.
«Ο τουρισμός ζευγαριών του ίδιου φύλου αποτελεί μια διαρκώς διευρυνόμενη δεξαμενή νέων καταναλωτών του τουριστικού προϊόντος των χωρών. Χώρες με ανεπτυγμένη τουριστική κίνηση που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές, όπως είναι η Ελλάδα, μπορούν να επωφεληθούν πολύ από την ξεχωριστή αυτή κατηγορία των τουριστών», δήλωσε στο Bloomberg ο Ιαν Τζόνσον του ΟutNow, ο οποίος συνεργάζεται με το Εθνικό Τουριστικό Γραφείο της Γερμανίας και επίσης με το Switzerland Tourism, το Madrid Tourism και το Stockholm Visitors Board.
Αναφέρει για παράδειγμα την θέσπιση πλήρων δικαιωμάτων στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια το 2006 στη Βρετανία. Αποτέλεσμα της απόφασης αυτής ήταν να δημιουργηθεί μια νέα αγορά 130 εκατ. στερλινών ετησίως στη χώρα αυτή, χάρη στη διοργάνωση ταξιδιών αλλά και στην αύξηση της κατανάλωσης δαχτυλιδιών και άλλων κοσμημάτων.