Στην αύξηση δρομολογίων και συχνοτήτων σε παραδοσιακούς προορισμούς, όπως η Αγγλία και η Γαλλία, αλλά και σε νέους και ανερχόμενους, όπως η Ρωσία και το Ισραήλ, επενδύει η Αegean, η οποία εφέτος εκτελεί σε συνεργασία με τον ΕΟΤ μια μεγάλη, στοχευμένη καμπάνια προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη σε πόλεις της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας.
«Οι επενδύσεις σε δίκτυο στο εξωτερικό είναι η διέξοδος στην ύφεση που θα είναι υψηλότερη από το αναμενόμενο» σημειώνει μιλώντας στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της Αegean Αirlines κ. Δ.Γερογιάννης (στη φωτογραφία).
«Πιστεύουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει ανάγκη το ποιοτικό προϊόν.Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα δεν θα ζήσει ποτέ από τον πολύ φτηνό τουρισμό ούτε οι μισθοί μπορούν να φτάσουν το επίπεδο της Τουρκίας ή της Αιγύπτου» παρατηρεί. Ο κ. Γερογιάννης επισημαίνει ότι η στόχευση πρέπει να γίνει στο ποιοτικό κοινό των ξένων αγορών. «Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη τα 30 ή 40 εκατομμύρια τουρίστεςγιατί δεν μπορεί να τα αντέξει.Πρέπειόμωςνα αναβαθμιστούν οι υποδομές της και το ίδιο το τουριστικό προϊόν και εκεί θεωρούμε ότι συνεισφέρουμε.Αυτό είχαμεάλλωστεπάντα ως στόχο.Θέλουμε να παραμείνει το προϊόν μας ποιοτικόδιότι πιστεύουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να είναι ποιοτικός».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αegean εξηγεί ότι οι νέες αγορές αποτελούν μονόδρομο. «Μαζί με τις πτήσεις τσάρτερη Αegean εφέτος πετάει σε 97 προορισμούς του εξωτερικού, από τους οποίους φέρνουμε ταξιδιώτες στην Ελλάδα. Αυτή είναι μια επένδυση μέσα από την οποία προσφέρουμε στο προϊόν που λέγεται Ελλάδα και ισχυροποιούμε τη θέση της εταιρείας».
Κομβική σημασία σε αυτή την επιλογή είχε η ένταξη της εταιρείας στη Star Αlliance. Η Αegean έχει προχωρήσει σε σημαντική αύξηση των προορισμών εξωτερικού, ενώ από τον Σεπτέμβριο ξεκινά τη σύνδεση της Αθήνας και με τη Βιέννη. «Σκεφτόμαστε διάφορα πράγματα για το επόμενο καλοκαίρι προς την κατεύθυνση των απευθείας συνδέσεων πόλεων του εξωτερικού με την Ελλάδα» εξηγεί και επικαλείται ως παράδειγμα τη σύνδεση της Αegean με Μαδρίτη και Βαρκελώνη, η οποία, όπως λέει, μέσα σε δύο χρόνια έχει πολλαπλασιαστεί.
Ωστόσο η εταιρεία σχεδόν σε κάθε ευρωπαϊκό προορισμό καλείται να ανταγωνιστεί μεταξύ άλλων και μια low cost εταιρεία. Πόσο εύκολο είναι αυτό; «Προσπαθείς να προσαρμόσεις τα αντανακλαστικά σου σε αυτόν τον τύπο ανταγωνισμού,να κρατήσεις το κόστος παραγωγής περιορισμένο, να είσαι ανταγωνιστικός και να βρίσκεις τρόπους να βελτιώνεις την παραγωγικότητά σου,όπως η επένδυση στην τεχνολογία» εξηγεί. «Γι΄ αυτό θέλουμε να έχουμε έτοιμο από τον Αύγουστο το πρόγραμμα για το επόμενο καλοκαίριώστε να μπορέσουμε να κάνουμε αυτές τις απαραίτητες καμπάνιες» λέει. «Η εσωτερική αγορά, η οποία ακολουθεί την κυκλικότητα της ελληνικής οικονομίας, θα έχει μέλλον και θα συνεχίσει να αποτελεί για την Αegean τον βασικό άξονα παρουσίας της. Η θέση μας θα παραμείνει δυνατή αναμφισβήτητα» λέει. «Το αεροδρόμιο που έχουμεείναι η καλύτερη συγκοινωνιακή υποδομή της Ελλάδας. Βέβαιααυτό έχει ένα κόστος, το οποίο είναι αρκετά υψηλό σε απόλυτες τιμές, αλλά και υψηλότερο συγκριτικά με τα άλλα αεροδρόμια αντιστοίχου επιπέδου. Το “Ελ. Βενιζέλος” είναι δυόμισι φορές ακριβότερο από αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Τουρκίας» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Αegean.
«Ετσιδημιουργείται ένα σοβαρό πρόβλημα στην Αθήνα και στην Ελλάδα. Πρέπει να προσαρμοστούμε στην πραγματικότητα της ελληνικής οικονομίας. Το “Ελ. Βενιζέλος” δεν είναι αεροδρόμιο της Ελβετίας αλλά της Ελλάδας του 2011 και του ΔΝΤ. Πρέπει να μειωθεί το κόστος του και όταν γίνει αυτόθα έρθουν στη χώρα μας ακόμη περισσότεροι ταξιδιώτες» συνεχίζει.
Ο κ. Γερογιάννης αναφέρεται επίσης στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Αegean στη Λάρνακα, την οποία θεωρεί φυσική πορεία, αλλά και στην επένδυση στη Θεσσαλονίκη. «Για τη Θεσσαλονίκηη Ρωσία είναι ένας πολύ σημαντικός προορισμός. Η σύνδεσή της με το Τελ Αβίβ μας δικαιώνει.Είναι μια ανερχόμενη αγορά με μεγάλη δυναμική για τη Βόρεια Ελλάδαλόγω των ιστορικών δεσμών με τη Θεσσαλονίκη και την παρουσία της ισραηλιτικής κοινότητας» λέει.
Μεγάλη σημασία αποκτά ως προορισμός η Θεσσαλονίκη, ειδικά για τους Γάλλους, οι οποίοι παραμένουν οι σταθερότεροι πελάτες του ελληνικού τουρισμού. «Η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική ήταν άγνωστοι προορισμοί στον γαλλικό τουριστικό χάρτη.Οι τουρ οπερέιτορ μας λένε πλέον ότι είναι ικανοποιημένοι με τις επιδόσεις της πόλης» συμπληρώνει.
Η Αegean εκτελεί σε συνεργασία με τον ΕΟΤ μια μεγάλη, στοχευμένη καμπάνια προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό σε πόλεις της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας. Η διαφημιστική εκστρατεία της Αegean επεκτείνεται και στα αεροπλάνα της εταιρείας καθώς προβάλλεται βίντεο για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Τρία αεροσκάφη έχουν «βαφτεί» με το «Visit Greece» το οποίο είναι ο εφετινός λογότυπος του ΕΟΤ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ