ΑΝΟΙΧΤΟ αφήνει το ενδεχόμενο επανεξέτασης από την κυβέρνηση του θέματος των αυτοκινητιστών ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δ. Ρέππας, επιχειρώντας να κατευνάσει τα πνεύματα μετά το κομφούζιο που δημιουργήθηκε, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών και το πλήγμα στον τουρισμό. Παράλληλα προτρέπει τους ιδιοκτήτες ταξί να μην κάνουν στους άλλους ό,τι δεν ήθελαν για τους ίδιους: «δεν μπορεί να κάνεις σε κάποιον αυτό που δεν θέλεις να υφίστασαι εσύ». Ταυτόχρονα, την ώρα που ο κ. Ι. Ραγκούσης άφηνε σαφείς αιχμές εναντίον του, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης τείνει χείρα φιλίας στον διάδοχό του στο υπουργείο Υποδομών: «Ο κ. Ραγκούσης είναι ένας σημαντικός και ελπιδοφόρος πολιτικός. Δεν υπάρχει οποιασδήποτε μορφής βεντέτα μαζί του, όπως κάποιοι παρουσιάζουν» λέει και επιμένει ότι απαιτούνται πληθυσμιακά κριτήρια στη χορήγηση των αδειών ταξί όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

O κ. Ρέππας τη μόνη απάντηση που δίνει στον διάδοχό του στο Υποδομών είναι ότι όντως ο κ. Ραγκούσης δεν υιοθέτησε το μόνο σημείο του σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος που είχε ο ίδιος συντάξει, που καθόριζε πληθυσμιακά κριτήρια στη χορήγηση αδειών. Αναφέρει ότι οι ταξιτζήδες με την ανεύθυνη στάση τους συμβάλουν στην εθνική καταστροφή. Στην ερώτηση για τους ιδιοκτήτες ταξί και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε ο κ. Ρέππας σημειώνει:

«Μας δεσμεύει όλους μία αρχή: όσο δίκιο και αν νομίζεις ότι έχεις, δεν φτάνεις στο σημείο να στερείς το δίκιο του άλλου.Δεν μπορεί να κάνεις σε κάποιον αυτό που δεν θέλεις να υφίστασαι εσύ. Οι άνθρωποι των ταξί δείχνουν αδυναμία και όχι δύναμη, όπως ίσως νομίζουν,όταν δρουν στο όνομα του κλάδου και όχι στο όνομα του συμφέροντος της χώρας, όπως κάνει η κυβέρνηση. Συμβάλλουν στην εθνική καταστροφή, θεωρώντας ότι προωθούν τη δική τους σωτηρία».

Και όταν ερωτάται για το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα, σημειώνει: «Το Προεδρικό Διάταγμα στο οποίο καταλήξαμε περιλαμβάνει ρυθμίσεις για το άνοιγμα της αγοράς των επιβατικών δημόσιας χρήσης με πολλούς τρόπους. Μεταξύ άλλων, μια πρόβλεψη που ισχύει σε όλη την Ευρώπη είναι και αυτή που συνδέει τον αριθμό των αδειών με τον πληθυσμό μιας πόλης ή περιοχής.Δηλαδή και εδώ η αγορά λειτουργεί με κανόνες.

Αυτό και μόνο το σημείο δεν υιοθετήθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, που επέλεξε- και αυτό είναι απολύτως θεμιτό- μια άλλη προσέγγιση προς την ίδια κατεύθυνση της απελευθέρωσης της αγοράς» .

Στην επισήμανση ότι ο κ. Ραγκούσης υποστηρίζει πως δεν πέρασε από συλλογικό κυβερνητικό όργανο αυτό το Προεδρικό Διάταγμα και ότι, αν το έστελνε, θα κρινόταν αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο Επικρατείας, απαντά: «Δεν συζητούνται στο Υπουργικό Συμβούλιο οι κανονιστικές πράξεις. Είναι θέμα συναρμοδίων υπουργών των οποίων η υπογραφή έχει τεθεί στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Αν είχε σταλεί το Προεδρικό Διάταγμα στο Συμ βούλιο Επικρατείας, θα είχαμε ήδη τη γνωμοδότησή του. Και αν μεν κρινόταν αντισυνταγματικό τότε,με αυτό το δεδομένο,ο χώρος των ταξί δεν θα είχε κανέναν λόγο να στραφεί εναντίον της κυβέρνησης και να αντιδρά.Αν,πάλι,το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ορθή από άποψη συνταγματικότητας τη ρύθμιση αυτή, θα έπρεπε να είναι μια πολιτική αποδεκτή προς εφαρμογή». Ετσι, με την απάντηση που δίνει, ο κ. Ρέππας εμμέσως αφήνει ανοιχτή την επανεξέταση του θέματος στα κυβερνητικά όργανα, κάτι που για πρώτη φορά επισημαίνεται: «Αυτό μπορεί να γίνει και τώρα. Ο αρμόδιος υπουργός όλα αυτά τα γνωρίζει και τα σταθμίζει» αναφέρει. Δεν παραδέχεται ότι υπάρχει «βεντέτα» με τον κ. Ραγκούση, λέγοντας ότι «γνωρίζουμε και οι δύο ότι πέρα από τα πρόσωπα υπάρχει η κυβέρνηση,η παράταξη και, κυρίως, πάνω από όλα, η χώρα», προσθέτοντας ότι ο υπουργός Υποδομών «χειρίζεται όλα τα θέματα με ευθύνη, ώστε να τα ενσωματώσει στην πολιτική του πρωτοβουλία» .

Κατά τον κ. Ρέππα, το ΠαΣοΚ δεν έχασε την ταυτότητά του με το μνημόνιο: «Το ΠαΣοΚ ποτέ δεν έχασε όταν ήταν ΠαΣοΚ. Εχασε όταν δεν ήταν ΠαΣοΚ» λέει, για να συμπληρώσει ότι είναι αναγκαία η επικαιροποίηση του κυβερνητικού του προγράμματος, διότι «η πολιτική μας ετεροπροσδιορίζεται, αφού δεν είχαμε την άνεση και την ποικιλία επιλογών άλλων περιόδων. Ως κυβέρνηση διαχειριζόμαστε μια κατάσταση που διαμορφώθηκε πριν από εμάς». Δεν αποδίδει ωστόσο ιδιαίτερη σημασία στις δημοσκοπήσεις που δείχνουν το ΠαΣΟΚ δεύτερο κόμμα, λέγοντας ότι «μια χώρα δεν κυβερνάται με λοξές ματιές στις δημοσκοπήσεις,αλλά κοιτώντας κατάματα τα καθημερινά προβλήματα» .

«ΤΩΡΑ ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ»

– Δεν νομίζετε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την κυβέρνηση με την ανάθεση νευραλγικών θέσεων σε άπειρα στελέχη;Τι φταίει κατά τη γνώμη σας και σημειώνονται τόσες διαφωνίες στο Υπουργικό Συμβούλιο;

«Ασφαλώς δεν είμαστε ο ένας φωτοτυπία του άλλου. Το κυβερνητικό σχήμα, και στις τρεις ως τώρα εκδοχές του, συνδυάζει την πνευματική με την πολιτική προίκα κάθε στελέχους για τον ίδιο σκοπό. Η αναφορά σε άπειρα στελέχη δεν με βρίσκει σύμφωνο, γιατί όλα τα στελέχη έχουν εγγράψει στη ζωή τους αλλά και στην πολιτική μια αξιόλογη διαδρομή. Στελέχηόπως ο Γιάννης Ραγκούσης και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου – ως γραμματέας και εκπρόσωπος Τύπου ο πρώτος και ως εκπρόσωπος Τύπου ο δεύτερος-υπήρξαν στυλοβάτες την περίοδο της αντιπολίτευσης, ώστε το ΠαΣοΚ να κερδίσει και πάλι την πλειοψηφία της εμπιστοσύνης των πολιτών. Μη σας διαφεύγει αυτό». Ο κ. Ρέππας υπεραμύνεται του Μεσοπρόθεσμου, λέγοντας ότι «αν δεν είχε ψηφιστεί, το παιχνίδι θα είχε τελειώσει πριν καν αρχίσει. Με την πολιτική μας δεν αντιμετωπίσαμε απλώς τη χρεοκοπία, αλλά θέτουμε τις βάσεις για να μείνει η Ελλάδα όρθια και να έχει σταθερή προοπτική ώστε να μην αντιμετωπίσει πια στο μέλλον παρόμοιες κρίσεις». Χαρακτηρίζει «ιστορική στιγμή» για την Ευρώπη και την Ελλάδα την πρόσφατη απόφαση για το ελληνικό χρέος, σημειώνοντας: «Η Ευρώπη αποφάσισε να συνεχίσει να στηρίζει. Τώρα το μπαλάκι είναι στα χέρια μας. Θα πετύχουμε αν δεν έχουμε τα χέρια δεμένα στις αγκυλώσεις τού χθες».

«ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ»

Αλλάζει ο εκλογικός νόμος;Πότε και ποιο σύστημα θα ακολουθηθεί;

«Είναι βέβαιο ότι το εκλογικό σύστημα πρέπει να αλλάξει. Οι πελατειακές πρακτικές και τα προβλήματα αδιαφάνειας πολιτικού χρήματος επιβάλλουν νέες ρυθμίσεις. Ενα νέο σύστημα θα ήταν καλό να αποτελέσει προϊόν ευρύτερης συμφωνίας, ώστε να ισχύσει αμέσως από τις επόμενες εκλογές. Στοιχεία μπορεί να αντλήσουμε από το γερμανικό και τα συστήματα άλλων χωρών, αξιοποιώντας την ελληνική εμπειρία. Κοινός στόχος μια τέτοιας πρωτοβουλίας μπορεί να είναι η ισότιμη ψήφος των πολιτών, η αντιπροσωπευτικότητα των περιοχών της χώρας, η άμιλλα των πολιτικών, ώστε να μπορούν και όσοι δεν διαθέτουν οικονομικά μέσα να εκλεγούν. Το εκλογικό σύστημα δεν είναι διαδικαστικό θέμα και εμπίπτει στον πυρήνα της σχέσης πολίτη- πολιτεύματος. Και έτσι το διαχειριζόμαστε». – Πότε θα είναι έτοιμο το ενιαίο μισθολόγιο;Τι θα περιλαμβάνει;

«Προχωρούμε σε ένα νέο σύστημα που ανταποκρίνεται στις παρακάτω αρχές: α) Η βαθμολογική εξέλιξη του υπαλλήλου να είναι αντικειμενική, αλλά και αξιοκρατική. β) Το ύψος του μισθού αντιστοιχεί πλέον στον κατεχόμενο βαθμό. γ) Η κάλυψη των θέσεων ευθύνης γίνεται με ανοιχτή διαδικασία, ώστε το κράτος να επιλέγει τους καλύτερους για κάθε θέση και δ) ο δημόσιος υπάλληλος προσλαμβάνεται ως υπάλληλος του κράτους και όχι αποκλειστικώς ενός υπουργείου».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ