Λύσεις για την ενίσχυση του εισοδήµατός τους αναζητούν καθηµερινά περισσότερες κυρίως γυναίκες οι οποίες βρίσκουν επαγγελµατική διέξοδο στον τοµέα των απευθείας πωλήσεων. Ο κλάδος των απευθείας πωλήσεων µε παρουσιάσεις στα σπίτια είχε γίνει ευρέως γνωστός τη δεκαετία του 1960 µέσω του δικτύου της Τupperware (τα πλαστικά αεροστεγή δοχεία τροφίµων που υπάρχουν σε κάθε σπίτι) και τα τελευταία 20 χρόνια µε τις πωλήσεις καλλυντικών.

Οι συνολικές απευθείας πωλήσεις ξεπερνούν σε αξία τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ λόγω της οικονοµικής ύφεσης οι προοπτικές ανάπτυξης θεωρούνται σηµαντικές καθώς η τιµή των προϊόντων είναι χαµηλότερη και η ζήτηση για εργασία αυξάνεται.

Σε αυτόν τον χώρο δραστηριοποιείται η σουηδική εταιρεία καλλυντικών Oriflame, η οποία έχει 18 έτη παρουσίας στην Ελλάδα, δίκτυο συνεργατών που ξεπερνά τα 60.000 ενεργά µέλη στη χώρα µας και στοχεύει να αυξήσει το µερίδιο αγοράς και τον τζίρο της.

Σύµφωνα µε τον ιδρυτή της κ. Robert af Jochnick, η κρίση έχει επηρεάσει την κατανάλωση, όπως και τον κλάδο των καλλυντικών, αλλά «η δύσκολη οικονοµική συγκυρία που βιώνει έντονα και η Ελλάδα µπορεί να αποτελέσει ευκαιρία όχι µόνο για έξυπνες αγορές αλλά και για µια επιτυχηµένη επιχειρηµατική δραστηριότητα».

«Βγάζεις χρήματα»

Οι απευθείας πωλήσεις είναι ένας έξυπνος κλάδος από όπου βγάζεις χρήµατα, αναφέρει η κυρία Αργυρώ Καναβού, εξωτερική συνεργάτιδα της Oriflame στην Ελλάδα από το 2000, καθώς έχει αναπτύξει τη δική της οµάδα πωλητών και ιδιοκαταναλωτών.

Η ίδια εργάζεται από το σπίτι της, όσες ώρες επιθυµεί, µε αποτέλεσµα να είναι κοντά στην οικογένειά της, αλλά και να έχει εισοδήµατα ανάλογα µε αυτά ενός υψηλόβαθµου στελέχους πολυεθνικής εταιρείας, µε επτά ώρες εργασίας ηµερησίως.

Λόγω κρίσης, µάλιστα, προσθέτει η κυρία Καναβού, τα βιογραφικά σηµειώµατα που λαµβάνει η εταιρεία από ανθρώπους που επιθυµούν να εργαστούν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην εταιρεία έχουν αυξηθεί. Επιπλέον η κρίση µπορεί να έχει µειώσει τον όγκο παραγγελιών αλλά έχουν αυξηθεί οι νέοι πελάτες-µέλη, αφού οι τιµές είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

«Πιστεύω» καταλήγει η ίδια «ότι ειδικά για µια γυναίκα µε οικογένεια και παιδιά η εργασία σε µια εταιρεία απευθείας πωλήσεων είναι µια εναλλακτική µορφή εισοδήµατος και αποτελεί πολύ καλή λύση».

Το 1948 η πρώτη επίδειξη

Η πρώτη «επίδειξη κατ’ οίκον» για την προώθηση προϊόντος ξεκίνησε το 1948 από την αµερικανική Tupperware. Τότε παρουσιάστηκε ο εντελώς νέος τρόπος προσέγγισης του καταναλωτή µε κατ’ οίκον επιδείξεις, οι οποίες οδήγησαν στην εκτίναξη των πωλήσεων Tupperware.

Ανάλογη φήµη απέκτησαν και οι πωλήσεις των καλλυντικών της Oriflame που προωθήθηκαν µε αυτή τη µέθοδο πωλήσεων από «φίλο σε φίλο» και από «σπίτι σε σπίτι».

Η Oriflame ιδρύθηκε το 1967 στη Σουηδία από τον Robert af Jochnick και τον αδελφό του Jonas στο κέντρο της Στοκχόλµης, δηµιουργώντας φυσικά και ποιοτικά καλλυντικά, τα οποία διακινούνται έκτοτε από φίλο σε φίλο. Σήµερα η εταιρεία έχει τζίρο 1,3 δισ. ευρώ.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ