Δύσκολα ήταν τα θέματα της Βιολογίας Θετικής κατεύθυνσης που μπήκαν την Τετάρτη, αλλά την εικόνα της τέταρτης ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων «βελτίωσαν» τα ερωτήματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας για την Ιστορία θεωρητικής, τη Χημεία – Βιοχημεία και τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων των τεχνολογικών κατευθύνσεων.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων, τα θέματα της Βιολογίας ήταν σαφή και αφορούσαν μεγάλο τμήμα της εξεταζόμενης ύλης. Οπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Ενωσης, τα θέματα που επελέγησαν είχαν έντονη διαβάθμιση δυσκολίας, απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και ήταν σαφώς περισσότερα από αυτά των προηγούμενων χρόνων.
«Επιπρόσθετα, η έκταση των ζητούμενων απαντήσεων ήταν πολύ μεγάλη» αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Επισημαίνεται ότι για την ορθή απάντηση του ερωτήματος Δ5 προαπαιτείται η σωστή προσέγγιση προηγούμενων ερωτημάτων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη απώλεια μορίων, στοιχείο μη επιθυμητό. Τέλος, σε κάποια θέματα υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν ισότιμα δεκτές» σημειώνεται.
Για την Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι τα θέματα ήταν σαφή, μεσαίου βαθμού δυσκολίας και ανταποκρίνονταν στις δυνατότητες των υποψηφίων. Οπως αναφέρουν τα μέλη της Ενωσης, τα θέματα της δεύτερης ομάδας που δόθηκαν «εντάσσονται στη λογική των τελευταίων χρόνων που εδράζεται περισσότερο στην απομνημονευτική και όχι στην κριτική ικανότητα των υποψηφίων».
Για τη Χημεία – Βιοχημεία, η Ενωση Ελλήνων Χημικών αναφέρει σε ανακοίνωση της ότι τα θέματα παρουσίαζαν διαβαθμισμένη δυσκολία ενώ έδιναν δυνατότητα σε στους προετοιμασμένους μαθητές να ασχοληθούν με το μεγαλύτερο μέρος των ερωτημάτων που δόθηκαν.