Σε άνοδο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Οκτώ κρουαζιερόπλοια υποδέχθηκε την Τετάρτη 18 Μαΐου το λιμάνι του Πειραιά, στο κλίμα της αύξησης των προσεγγίσεων των κρουαζιεροπλοίων που καταγράφονται εφέτος στη χώρα. Τα κρουαζιερόπλοια Artemis, Splendour of the Seas, Golden Iris, Navigator of the Seas, Princess Danae, Costa Romantica, Costa Victoria, Thomson Spirit, προσέγγισαν τον Πειραιά από νωρίς την Τετάρτη, αποβιβάζοντας περίπου 20.000 επιβάτες, οι οποίοι στη συνέχεια ακολούθησαν στην πλειοψηφία τους προγράμματα οργανωμένων εκδρομών στην Αττική, με ξεναγήσεις στην Ακρόπολη και το Σούνιο.

Οκτώ κρουαζιερόπλοια υποδέχθηκε την Τετάρτη 18 Μαΐου το λιμάνι του Πειραιά, στο κλίμα της αύξησης των προσεγγίσεων των κρουαζιεροπλοίων που καταγράφονται εφέτος στη χώρα. Τα κρουαζιερόπλοια Artemis, Splendour of the Seas, Golden Iris, Navigator of the Seas, Princess Danae, Costa Romantica, Costa Victoria, Thomson Spirit, προσέγγισαν τον Πειραιά από νωρίς την Τετάρτη, αποβιβάζοντας περίπου 20.000 επιβάτες, οι οποίοι στη συνέχεια ακολούθησαν στην πλειοψηφία τους προγράμματα οργανωμένων εκδρομών στην Αττική, με ξεναγήσεις στην Ακρόπολη και το Σούνιο.

Οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων εμφανίζουν αισθητή άνοδο τη φετινή χρονιά, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) τα προγραμματισμένα δρομολόγια για το 2011 ανέρχονται σε 962 κρουαζιερόπλοια έναντι 823 το 2010, αυξημένα κατά 19%, ενώ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 1.000 αν ληφθούν υπόψη και οι προσεγγίσεις μικρότερων εταιριών.

Αντίστοιχα, η αύξηση των επιβατών λόγω της κρίσης στις χώρες της Βόρειας Αφρικής, αναθεωρήθηκε από 12% σε 20%, σε σύγκριση με πέρυσι, με τους επιβάτες τράνζιτ στον Πειραιά να ανέρχονται σε 1.474.581. Την ίδια χρονιά οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν σε κρουαζιερόπλοια από το ελληνικό λιμάνι αυξήθηκαν κατά 9,1% (452.855 από 415.260 το 2009). Με αφορμή το ετήσιο Σαλόνι Επαγγελματικό Σκαφών Αναψυχής στον Πόρο στις 7 Μαΐου, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία Διακίνησης Κρουαζιέρας τριμήνου (Ιανουάριος- Μάρτιος 2011), με βάση τα οποία οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν κατά 5,1%, ενώ και οι αφίξεις επιβατών αυξήθηκαν κατά 58,1%, εκ των οποίων οι επιβάτες transit κατά 72,9% (από 80.808 το 2010 σε 139.692 το 2011).

Σύμφωνα με το πλάνο χρονοπρογραμματισμένων κρουαζιεροπλοίων του ΟΛΠ για το 2011, αρκετές είναι οι μέρες τους θερινούς μήνες που στον Πειραιά θα καταπλεύσουν πάνω από επτά κρουαζιερόπλοια, ενώ οι προσεγγίσεις φθάνουν τις δέκα στα μέσα Ιουλίου (18/7) και τις 11 στα μέσα Οκτωβρίου (19/10). Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν δέκα θέσεις κρουαζιέρας και «μέχρι και τα 11 κρουαζιερόπλοια υπάρχει άνεση», λέει ο κ. Μ. Παναγιωτακόπουλος διευθυντής πωλήσεων της εταιρίας Cruise Experts που αντιπροσωπεύει μεταξύ άλλων την Costa Cruise στην Ελλάδα. Ο ίδιος επισημαίνει ότι στην αποβίβαση των επιβατών από τα πλοία όταν οι προσεγγίσεις συμπίπτουν χρονικά, μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα κατά τη διαδικασία επιβίβασης των τουριστών στα πούλμαν, αλλά και στη διαδρομή προς το κέντρο της πρωτεύουσας, κάτι που εξαρτάται από την οργάνωση των εκδρομών.

Περίπου το 60% των επιβατών της κρουαζιέρας επιλέγουν να ακολουθήσουν προγράμματα οργανωμένων εκδρομών στην Αττική, τα οποία περιλαμβάνουν ξενάγηση στην Ακρόπολη και το Νέο Μουσείο ή τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, τον πανοραμικό γύρο της Αθήνας και περιήγηση στην Πλάκα. Το πρόγραμμα της εκδρομής διαρκεί περίπου τεσσεράμιση ώρες, καθώς τα κρουαζιερόπλοια μένουν στο λιμάνι κατά μέσο όρο έξι έως δέκα ώρες. Από την άλλη όσοι επιβάτες δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν ένα οργανωμένο πρόγραμμα, κινούνται ανεξάρτητα στην ελληνική πρωτεύουσα έχοντας προηγουμένως ενημερωθεί και προμηθευτεί χάρτες από τους υπεύθυνους του καραβιού.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς η αύξηση προσεγγίσεων που παρατηρείται στην Ελλάδα οφείλεται τόσο στο ό,τι η χώρα αποτελεί τον δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, όπου τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται «έκρηξη» της κρουαζιέρας, όσο και στις ακυρώσεις δρομολογίων από τις ταραχές στις χώρες της Βόρειας Αφρικής.

Θέμα, ωστόσο, αποτελεί το πώς η πόλη «εξυπηρετεί τα πλοία», χάρη στο φαινόμενο του «κλειστού» από διαδηλώσεις κέντρου της Αθήνας, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που προκύπτουν προβλήματα στις προγραμματισμένες ξεναγήσεις των επιβατών, οι οποίοι θέλουν να επισκεφθούν την Ακρόπολη και τελικά δεν τα καταφέρνουν. Επίσης ζήτημα αποτελούν και οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε λιμάνια που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη. Μεταξύ των θεμάτων άλλωστε που έχει θέσει το European Cruise Council (ECC) για τη χώρα είναι ο «συνωστισμός» των πλοίων σε λιμάνια όπως η Ρόδος, αλλά και η αποεπιβίβαση με λέμβους στη Σαντορίνη, όπου το τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει 700 επιβάτες την ώρα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων που μεταφέρουν πάνω από 3.000 επιβάτες και να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στον προβλήτα των Φηρών.

Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτης επισήμανε την απόφαση για επέκταση του νότιου λιμανιού του Πειραιά, με τη δημιουργία έξι νέων θέσεων κρουαζιέρας για πλοία νέας γενιάς (τα οποία έχουν μήκος 380 μέτρα και μεταφέρουν περίπου 4.000 επιβάτες) και τη μελέτη από θυγατρική εταιρεία του ΟΛΠ έργων υποδομής σε σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας. Η κρουαζιέρα και η ανάπτυξη σύγχρονων λιμενικών υποδομών για την προσέλκυση διεθνών εταιριών σε λιμάνια της χώρας θα είναι επίσης το θέμα στο οποίο θα εστιάσει το 1ο Posidonia Sea Tourism Forum, διεθνές συνέδριο για τον θαλάσσιο τουρισμό, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 21 και 22 Ιουνίου.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.