«Στον αέρα» είναι πιθανό να βρεθεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για απολυτήριο ισότιμο μεταξύ των τελειοφοίτων του Λυκείου που δίνουν μόνο ενδοσχολικές εξετάσεις και εκείνων που δίνουν πανελλαδικές. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΙΕΛΕ), κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτησης αναστολής και αναίρεσης της σχετικής απόφασης, χαρακτηρίζοντας την ως παράνομη καθώς δεν έχει επικυρωθεί με νόμο και δεν έχει δημοσιευθεί σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Η αίτηση ακύρωσης της ΟΙΕΛΕ θα συζητηθεί στις 9 Ιουνίου.
«Είναι αναγκαίο να τονιστεί ότι η προσφυγή δεν στρέφεται εναντίον του θεσμού των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά αποτελεί την ύστατη προσπάθεια της Ομοσπονδίας μας να προστατευθούν τόσο οι εξετάσεις αυτές όσο και η ισοτιμία και η εγκυρότητα του απολυτηρίου του λυκείου» δήλωσε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Μ. Κουρουτός.
«Είναι φανερό ότι οι απολυτήριοι τίτλοι που θα εκδοθούν την εφετινή χρονιά είναι εξαιρετικά πιθανό να κινδυνεύσουν με ακύρωση, εάν υπάρξει έστω και μία προσφυγή εναντίον του κύρους τους στα αρμόδια δικαστήρια» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ.
«Η προσφυγή μας στο ΣτΕ είχε ως στόχο να σταματήσει έγκαιρα η διαδικασία αυτή που ενδέχεται να οδηγήσει στη μεγαλύτερη σύγχυση που έχει ζήσει η ελληνική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια και να προστατεύσει χιλιάδες μαθητές από μακρόχρονη ταλαιπωρία και από τη δικαιολογημένη αγωνία για το μέλλον τους. Εχει, επίσης, ως στόχο να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της αποτροπής της πλαστογράφησης τίτλων σπουδών του λυκείου και της διαφύλαξης της εγκυρότητας και της νομιμότητάς τους» δήλωσε.
Η ΟΙΕΛΕ εκτιμάει ότι η εφαρμογή της εγκυκλίου για τα «διπλά απολυτήρια» θα βλάψει ανεπανόρθωτα την εγκυρότητα των απολυτήριων τίτλων και θα υπονομεύσει τη νομιμότητά τους.
Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη Τύπου, «οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν αμερόληπτη και αντικειμενική, στο πλαίσιο του εφικτού, δοκιμασία. Αντιθέτως, οι ενδοσχολικές εξετάσεις είναι δυνατό να καταδολιευτούν από τον υποκειμενισμό των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές τους, από πιέσεις, εκβιασμούς και τοπικές διαπλοκές».
Ακόμη «στην ιδιωτική εκπαίδευση, υπάρχουν δημοσιοποιημένα παραδείγματα καταδολίευσης ή πλαστογράφησης τίτλων σπουδών και νόθευσης ενδοσχολικών εξετάσεων που οδήγησαν χιλιάδες δήθεν αριστούχους απόφοιτους Λυκείων στην εργασιακή ασφάλεια του δημοσίου.
Η απόκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων οδηγεί σε απολυτήρια δύο ταχυτήτων, αδικεί κατάφωρα τους μαθητές που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για τη δημιουργία εκπαιδευτικών παραμάγαζων που θα εκδίδουν πλασματικούς τίτλους έναντι αμοιβής».