Βαθαίνει η αντιπαράθεση στα Ελληνικά Πετρέλαια

Περίπου 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως κοστίζουν στα Ελληνικά Πετρέλαια οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξτρα κόστη 10-12 εκατ. ευρώ για την επανεκκίνηση των μηχανών (φούρνοι, λέβητες κ.α.).

Περίπου 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως κοστίζουν στα Ελληνικά Πετρέλαια οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξτρα κόστη 10-12 εκατ. ευρώ για την επανεκκίνηση των μηχανών (φούρνοι, λέβητες κ.α.).

Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων κ. Ι. Κωστόπουλος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων με αφορμή τις νέες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που έχουν εξαγγελθεί καθώς υπάρχει σημαντική απόκλιση στις προτάσεις των δύο πλευρών για την υπογραφή της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ).

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι έχουν κηρύξει 10ημερη απεργία που θα ξεκινήσει την ερχόμενη Παρασκευή και σήμερα αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου για τη νομιμότητα ή μη της κινητοποίησης μετά από σχετική προσφυγή της διοίκησης.

Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Κωστόπουλο, αν πραγματοποιηθεί η απεργία θα υπάρξουν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα αφού αυτή τη φορά τα αποθέματα της εταιρείας δεν είναι μεγάλα.
Η διοίκηση παρέθεσε εκ νέου στοιχεία για τις απολαβές, τα επιδόματα και τις κοινωνικές παροχές αποκλειστικά των εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια και όχι στις άλλες εταιρείες του ομίλου (ΕΚΟ, Ελληνικά Καύσιμα κ.α.) που παραπέμπουν σε έναν «εργασιακό παράδεισο». Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΛ. ΠΕ δουλεύουν 38 ώρες την εβδομάδα, αμοίβονται με 17,8 μισθούς ετησίως (οι 3,4 μισθοί ως μπόνους), λαμβάνουν ανεξάρτητα από την ΕΣΣΕ χρονοεπίδομα 2,5% ετησίως που μαζί με τις ωριμάνσεις φτάνει το 3% και συνολικά έχουν 10 επιδόματα και 36 κοινωνικές παροχές μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το… επίδομα εργένη (!) και το επίδομα κυλικείου 200 ευρώ ανά εργαζόμενο.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της διοίκησης, οι μικτές απολαβές ενός οδηγού βάρδιας ετησίως ξεκινούν από 75.550 (μαζί με τις υπερωρίες) και φτάνουν στα 113.863 ευρώ. Αντίστοιχα, ο φύλακας βάρδιας λαμβάνει μικτές απολαβές ετησίως που ξεκινούν από 72.102 ευρώ και φτάνουν τα 128.993 ευρώ.

Η διοίκηση στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση έχει προτείνει στους εργαζόμενους να «παγώσουν» οι μισθοί το 2011 και να μη γίνει καμία απόλυση, να αυξηθούν οι ώρες εργασίας από 38 σε 40 την εβδομάδα, το χρονοεπίδομα και η ωρίμανση να δίδεται κάθε 5ετία και όχι κάθε χρόνο, οι 3,4 μισθοί μπόνους να λαμβάνονται βάσει στόχων, να κοπεί το επίδομα κυλικείου και να ανασταλεί προσωρινά η ετήσια εκδρομή των εργαζομένων που κοστίζει περί το 1 εκατ. ευρώ.

Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους διεκδικούν αυξήσεις 4,5% (1,5% ο ευρωπαικός πληθωρισμός και 3% το χρονοεπίδομα). Σημειώνεται πως το 2010 είχαν πετύχει αυξήσεις 7% (3% χρονοεπίδομα + 4% η αύξηση της ΕΣΣΕ).
Ο κ. Κωστόπουλος υποστηρίζει ότι οι μισθοί των εργαζομένων στα ΕΛΛ. ΠΕ είναι 20% μεγαλύτεροι από μισθούς ευρωπαικών διυλιστηρίων και προκειμένου η εταιρεία να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική πρότεινε τις παραπάνω περικοπές που σύμφωνα με τον ίδιο θα έχουν επίπτωση 1.000 -1500 ευρώ ετησίως στους εργαζόμενους με στόχο να εξοικονομήσει η εταιρεία το 2013 – 2014 περί τα 15 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ με το 40ωρο θα αυξηθούν οι ημέρες εργασίες από 197 το χρόνο σε 210 όταν στα ευρωπαικά διυλιστήρια εργάζονται μεταξύ 220 -250 ώρες και στη Motor Oil που είναι ο εγχώριος ανταγωνιστής οι εργαζόμενοι απασχολούνται 213 ημέρες το χρόνο.

Ο κ. Κωστόπουλος ισχυρίστηκε ότι οι κινήσεις αναδιοργάνωσης της εταιρείας με στόχο να ενισχυθεί ανταγωνιστικότητά της επιβάλλονται από τις τρέχουσες συνθήκες αφού η ζήτηση για καύσιμα έχει υποχωρήσει σε όγκο το πρώτο τρίμηνο του 2011 κατά 15%, ενώ τον Απρίλιο όταν είχαν ξεκινήσει οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων η μείωση για την εταιρεία έφθασε και το 20%. Παράλληλα, επικαλέστηκε ότι τα περιθώρια διύλισης από τα οποία προκύπτει το μικτό κέρδος της εταιρείας (πρόκειται για τη διαφορά του κόστους προμήθειας αργού πετρελαίου σε σχέση με τις τιμές πώλησεις των προιόντων της εταιρείας) βρίσκονται στα χαμηλά δεκαετίας.
«Πρόθεσή μας είναι να διαφυλάξουμε την κερδοφορία μας ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα με την εξυπηρέτηση του δανεισμού μας αφού βρισκόμαστε σε φάση μεγάλων επενδύσεων», επεσήμανε ο κ. Κωστόπουλος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «σήμερα είμαστε καλά αλλά κανεις δεν ξέρει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα για αυτό ως διοίκηση οφείλουμε να κινούμαστε συνετά και με μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Στο τέλος του 2010 ο τζίρος του ομίλου των ΕΛΛ. ΠΕ διαμορφώθηκε στα 6,5 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη στα 500 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 157 εκατ. ευρώ, ενω οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις έφταναν συνολικά στα 2,4 δισ. ευρώ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.