Η επιλογή της McLaren να πραγματοποιήσει τρεις αλλαγές ελαστικών στο μονοθέσιό του, αλλά και η τακτική της Red Bull να μην κάνει το ίδιο στον Σεμπάστιαν Φέτελ, έφερε τον Λιούις Χάμιλτον σε θέση να σπάσει την κυριαρχία του παγκόσμιου πρωταθλητή στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 στο Γκραν Πρι της Κίνας.
Οι άνθρωποι της βρετανικής ομάδας είχαν σχεδιάσει σωστά την τακτική τους, βάζοντας και τους δύο πιλότους τους για τρεις αλλαγές ελαστικών, αντίθετα με τους Ταύρους, που προτίμησαν να μοιράσουν την τακτική στα δύο. Κάτι που βοήθησε τον Μαρκ Γουέμπερ να ανέβει από την 18η στην τρίτη θέση, για να πανηγυρίσει ένα… ανέλπιστο βάθρο, αλλά όχι και τον Γερμανό.
Βέβαια, στη Red Bull πρέπει πρώτα να λύσουν τα προβλήματα που έχουν με το KERS, καθώς δεν δούλεψε σωστά για κανένα από τα δύο μονοθέσιά της. Ωστόσο, δεν ήταν αυτό που στοίχισε στον Φέτελ στην εκκίνηση (τότε λειτουργούσε), όταν και τον προσπέρασαν οι δύο McLaren. Εκεί ο Γερμανός έκανε υπομονή, πέρασε τον Χάμιλτον, αλλά και τον «μπερδεμένο» Τζένσον Μπάτον στα πιτς (ο Βρετανός πήγε να κάνει αλλαγή ελαστικών μπροστά από το μποξ της Red Bull), ωστόσο βγήκε πίσω από τον Νίκο Ρόσμπεργκ.
Εκεί τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο περίπλοκα.
Η McLaren αποφάσισε να βάλει λίγο νωρίτερα τους δύο πιλότους της για αλλαγή ελαστικών, οι άνθρωποι της Red Bull επέλεξαν να κρατήσουν για μερικούς επιπλέον γύρους τον παγκόσμιο πρωταθλητή στην πίστα, κάτι που έφερε (λόγω φθοράς των ελαστικών) αρκετά πίσω τον Φέτελ μετά το δεύτερο πιτ στοπ του.
Εκεί ήταν και το σημείο που κρίθηκε ο αγώνας. Στην αυστριακή ομάδα επέλεξαν να στείλουν τον Φέτελ μέχρι τον τερματισμό με δύο πιτ στοπ, κάτι που έκανε και η Ferrari με τον Φελίπε Μάσα, με τους υπόλοιπους πιλότους να έχουν φανερό πλεονέκτημα, χάρη στα «φρέσκα» ελαστικά τους. Ομως, ο Γερμανός είχε ακόμη δύο μειονεκτήματα σε εκείνο το σημείο. Το εκτός λειτουργίας KERS και τη χαλασμένη ενδοεπικοινωνία.
Ο Χάμιλτον πίεσε, πέρασε τον έναν πιλότο μετά τον άλλον που βρήκε μπροστά του, ξεκινώντας από τον Μπάτον, συνεχίζοντας με τους Μάσα και Ρόσμπεργκ για να φτάσει στον Φέτελ. Εκεί δυσκολεύτηκε λίγο παραπάνω, αλλά χάρη στο πείσμα, το ταλέντο, αλλά και τα πιο καλής ποιότητας ελαστικά του τα κατάφερε. Ετσι, είδε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού.
Καταπληκτικό αγώνα έκανε όμως και ο Γουέμπερ , ο οποίος εκμεταλλεύτηκε μεν τον ίδιο παράγοντα με τον Χάμιλτον (τα ελαστικά του), αλλά χρειάστηκε δε να δείξει μεγάλη αποφασιστικότητα και το γνωστό του πείσμα -τον χαρακτηρίζει άλλωστε- με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους, για να καταφέρει να ανέβει στο βάθρο. Ο Μπάτον είδε τον Αυστραλό να τον προσπερνάει και να μένει τέταρτος, ενώ ο για αρκετούς γύρους πρωτοπόρος, Ρόσμπεργκ, κατετάγη τελικά πέμπτος.
Ακολούθησαν οι δύο Ferrari, με τον Μάσα (6ος) να βρίσκεται από την πρώτη κιόλας στροφή της κούρσας μπροστά από τον Φερνάντο Αλόνσο (7ος), ενώ οι Μίκαελ Σουμάχερ (8ος), Βιτάλι Πετρόφ (9ος) και Καμούι Κομπαγιάσι (10ος), οι οποίοι έδωσαν πάμπολλες μάχες, συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Το σίγουρο είναι ότι και στη Σανγκάη είδαμε ακόμη έναν καταπληκτικό αγώνα, με τα προσπεράσματα να είναι ουκ ολίγα. Σίγουρα, καθοριστικό ρόλο σε αυτό έχουν παίξει τα ελαστικά της Pirelli και ο βαθμός φθοράς τους, όπως βέβαια και η κινούμενη πίσω πτέρυγα. Επόμενο ραντεβού σε δύο εβδομάδες εδώ στη… γειτονιά μας, την Κωνσταντινούπολη. Ελπίζουμε με το ίδιο θέαμα, το οποίο αναμένεται να πάνε να παρακολουθήσουν από κοντά και πολλοί Ελληνες.
Αναλυτικά η κατάταξη του Γκραν Πρι της Σανγκάης
1. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1.36:58.226
2. Φέτελ Red Bull-Renault + 5.198
3. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 7.555
4. Μπάτον McLaren-Mercedes + 10.000
5. Ρόσμπεγκ Mercedes + 13.448
6. Μάσα Ferrari + 15.840
7. Aλόνσο Ferrari + 30.622
8. Σουμάχερ Mercedes + 31.206
9. Πετρόφ Renault + 57.404
10. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1:03.273
11. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1:08.757
12. Χάιντφελντ Renault + 1:12.739
13. Μπαρικέλο Williams-Cosworth + 1:30.189
14. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1:30.671
15. Σούτιλ Force India-Mercedes + 1 Γύρο
16. Κοβαλάινεν Lotus-Renault + 1 Γύρο
17. Πέρεζ Sauber-Ferrari + 1 Γύρο
18. Μαλντονάντο Williams-Cosworth + 1 Γύρο
19. Τρούλι Lotus-Renault + 1 Γύρο
20. Ντ’ Αμπρόζιο Virgin-Cosworth + 2 Γύρους
21. Γκλοκ Virgin-Cosworth + 2 Γύρους
22. Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 Γύρους
23. Λιούτσι HRT-Cosworth + 2 Γύρους
Δεν τερμάτισε
Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari +44 Γύρους
Ταχύτερος Γύρος: Γουέμπερ, 1:38.993
Η βαθμολογία των οδηγών (μετά από τρεις αγώνες)
1. Φέτελ 68
2. Χάμιλτον 47
3. Μπάτον 38
4. Γουέμπερ 37
5. Αλόνσο 26
6. Μάσα 24
7. Πετρόφ 17
8. Χάιντφελντ 15
9. Ρόσμπεργκ 10
10. Κομπαγιάσι 7
11. Σουμάχερ 6
12. Μπουεμί 4
13. Ντι Ρέστα 2
14. Σούτιλ 2
Η βαθμολογία των κατασκευαστών (μετά από τρεις αγώνες)
1. Red Bull-Renault 105
2. McLaren-Mercedes 85
3. Ferrari 50
4. Renault 32
5. Mercedes 16
6. Sauber-Ferrari 7
7. Toro Rosso-Ferrari 4
8. Force India-Mercedes 4