Η κρίση μάς έριξε… στην ΤV

Βλέπουμε περισσότερη τηλεόραση από ποτέ. Ολοι. Και όσοι αποτελούν τα νεανικά ή κατ΄ άλλους δυναμικά κοινά του περίφημου 15-44 αλλά και τα λιγότερο δυναμικά. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύεται από τα στοιχεία τηλεθέασης της σεζόν από την αρχή της ως και τις 22 Μαρτίου. Η σεζόν μάλιστα χαρακτηρίζεται η πιο σφιχτή των τελευταίων ετών. Ωστόσο ισχύει και το εξής παράδοξο: οι τηλεθεατές χαράζουν πορείες αντίθετες με αυτές της διαφήμισης. Η οποία ολοένα μειώνεται απειλώντας τη βιωσιμότητα όχι μόνο εκπομπών και θέσεων εργασίας αλλά και καναλιών.

Βλέπουμε περισσότερη τηλεόραση από ποτέ. Ολοι. Και όσοι αποτελούν τα νεανικά ή κατ΄ άλλους δυναμικά κοινά του περίφημου 15-44 αλλά και τα λιγότερο δυναμικά. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύεται από τα στοιχεία τηλεθέασης της σεζόν από την αρχή της ως και τις 22 Μαρτίου. Η σεζόν μάλιστα χαρακτηρίζεται η πιο σφιχτή των τελευταίων ετών. Ωστόσο ισχύει και το εξής παράδοξο: οι τηλεθεατές χαράζουν πορείες αντίθετες με αυτές της διαφήμισης. Η οποία ολοένα μειώνεται απειλώντας τη βιωσιμότητα όχι μόνο εκπομπών και θέσεων εργασίας αλλά και καναλιών.
Οσο κι αν τα ρεκόρ τηλεθέασης καταρρίπτονται από προγράμματα που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν εκατομμύρια τηλεθεατές, όσο και αν το τηλεκοντρόλ δείχνει να αποτελεί αγαπημένη ενασχόληση όσων επιλέξουν να παραμείνουν εντός σπιτιού, η διαφήμιση παραμένει παγωμένη και στα ίδια επίπεδα με αυτά που σημειώνονταν μία δεκαετία πριν.
Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι και το γεγονός της εξίσωσης σε επίπεδο διαφημιστικού ενδιαφέροντος για προγράμματα που αγγίζουν το 50% σε τηλεθέαση με αυτά που αγγίζουν το 25%.
Η εικόνα δεν αλλάζει και δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, σύμφωνα με τις προβλέψεις των στελεχών των καναλιών. Ηδη τα μπάτζετ για την επόμενη σεζόν ολισθαίνουν επικίνδυνα προς τα κάτω, ζώνες απειλούνται με κατάργηση, ενώ αυτοί που θα επιβιώσουν θα στοιχίζουν λίγο, θα αρέσουν πολύ και σε πολλούς και θα συμφέρουν. Δικαιολογημένα, λόγω κρίσης, η τηλεθέαση στο σύνολο του κοινού έχει αυξηθεί για το 2010 σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές σε ποσοστό 10%, ενώ στα νεανικά κοινά για το ίδιο χρονικό διάστημα σε ποσοστό 6,5%.
Η τηλεόραση δεν στοιχίζει και είναι εύκολα προσβάσιμη. Ειδικά στο prime time που παραδοσιακά σηματοδοτεί και τις ώρες εξόδου οι τηλεθεάσεις που σημειώνονται είναι πολύ υψηλές και υπάρχουν πολλά τηλεοπτικά βράδια τα οποία φαίνεται να μονοπωλούν το ενδιαφέρον όλων.
Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι και τα νεανικά κοινά στρέφονται πλέον στο γυαλί.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: στο σύνολο ημέρας και πληθυσμού το Μega σημειώνει 21,1%, ο Αntenna 16,8%, ο Αlpha 13,1%, το Star 9,8%, το Αlter 9,4% και η ΝΕΤ 7,2%. Αντίστοιχα σε ό,τι αφορά το prime time τα ποσοστά είναι 25,5%, 15,1%, 16,7%, 9,3%, 5,5% και 6,6% αντίστοιχα.
Ουσιαστικά η μοναδική ανατροπή είναι ότι ο Αlpha περνά στη δεύτερη θέση την ώρα που ο Αntenna υποχωρεί στην τρίτη. Στα ίδια περίπου επίπεδα σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις τους ως προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς βρίσκονται και τα νεανικά κοινά. Και εδώ τόσο στο συνολικό πρόγραμμα όσο και στη ζώνη του prime time πρώτο παραμένει το Μega με 20,2% και 25,3% αντίστοιχα. Ακολουθούν ο Αntenna με 17,7% και 18,3% στο prime time, ο Αlpha με 15,1% και 16,9%, το Star με 12,4% και 11,2%, το Αlter με 6,6% και 3,8% και τελευταία η ΝΕΤ με 5,2% και 5%.
Για πρώτη φορά βλέπουν το φως της δημοσιότητας και τα στοιχεία που αφορούν τις προτιμήσεις του υπευθύνου αγορών νοικοκυριού, δηλαδή του «πορτοφολιού» του σπιτιού, το οποίο αφορά ιδιαιτέρως τους διαφημιστές. Και εδώ όμως δεν υπάρχει ανατροπή ούτε στη σειρά ούτε και στη λογική επιλογής καναλιού.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η συγκεκριμένη κατηγορία τηλεθεατών παρακολουθεί συνολικά περισσότερη τηλεόραση από όλες τις άλλες ομάδες που συμμετέχουν στις μετρήσεις, κυρίως όμως στο prime time, με σαφή προτίμηση στο Μega και στον Αlpha. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τηλεοπτικές επιλογές των ατόμων υψηλού και μεσοανώτερου μορφωτικού επιπέδου, των διευθυντών και των στελεχών επιχειρήσεων. Εδώ στο prime time τα ποσοστά μειώνονται αισθητά, κάτι που ισχύει και στη συνολική τηλεθέαση ημέρας.
Ετσι λοιπόν η συγκεκριμένη κατηγορία παρακολουθεί τη λιγότερη τηλεόραση από όλους τους υπολοίπους, αλλά η διαφορά της είναι ότι εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά προτίμησης στη ΝΕΤ με 8,1% στο σύνολο ημέρας και 7,3% στο prime time.
Οι νέοι και δυναμικότεροι φαίνεται σε γενικές γραμμές να συμφωνούν με τους μεγαλύτερους σε επίπεδο επιλογών μυθοπλασίας, κοινώς στα σίριαλ.
Ετσι με μεγάλη διαφορά το «Νησί» αναδεικνύεται πρωταθλητής της σεζόν και κυρίως στους νέους, οι οποίοι το παρακολουθούν φανατικά σε ποσοστό 57,4%. Αντίθετα, τα νεανικά κοινά δεν δείχνουν ενδιαφέρον για τις τουρκικές σειρές («Χίλιες και μία νύχτες»), τα ελληνικά σίριαλ του Αntenna («Ονειροπαγίδα», «Ο πόλεμος των άστρων»), ενώ σε μικρότερο ποσοστό παρακολουθούν ελληνικές σαπουνόπερες («Η ζωή της άλλης» και «Μυστικά της Εδέμ»).
Σε αυτό το τοπ 10 άλλωστε φιγουράρει και η μοναδική αμερικανική σειρά, το «Grey΄s Αnatomy», όπως και δύο σειρές τις οποίες τα υπόλοιπα κοινά δεν τίμησαν με την προτίμησή τους, οι «Κούκλες» και «Η γενιά των 592 ευρώ».
Αν και σε επανάληψη, σε υψηλές θέσεις και στους δύο πίνακες φιγουράρουν οι σειρές «50-50» και «Ευτυχισμένοι μαζί». Η πρώτη μάλιστα εμφανίζεται να βρίσκεται πολύ υψηλά στον πίνακα τηλεθέασης ακόμη και στην πρωτότυπη μετάδοσή της.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.