Η κρίση «σαρώνει» το εμπόριο στο α’ τρίμηνο του 2010

Η κρίση «σαρώνει» μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα αποχωρούν όπως - όπως χιλιάδες έμποροι από το επάγγελμα, όπως επισημαίνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Μάλιστα η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι «την ίδια στιγμή, η προ των πυλών λήψη νέων μέτρων και μάλιστα πριν το Πάσχα απονευρώνει τις όποιες ελπίδες, έστω και προσωρινής ανάκαμψης της αγοράς». Κι όπως δείχνουν τα στοιχεία που αφορούν στους Δείκτες Κύκλου και Όγκου Εργασιών στο Λιανικό εμπόριο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον μήνα Ιανουάριο «το ελληνικό εμπόριο έχει ξεμείνει από οξυγόνο».

Η κρίση «σαρώνει» μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα αποχωρούν όπως – όπως χιλιάδες έμποροι από το επάγγελμα, όπως επισημαίνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Μάλιστα η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι «την ίδια στιγμή, η προ των πυλών λήψη νέων μέτρων και μάλιστα πριν το Πάσχα απονευρώνει τις όποιες ελπίδες, έστω και προσωρινής ανάκαμψης της αγοράς». Κι όπως δείχνουν τα στοιχεία που αφορούν στους Δείκτες Κύκλου και Όγκου Εργασιών στο Λιανικό εμπόριο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον μήνα Ιανουάριο «το ελληνικό εμπόριο έχει ξεμείνει από οξυγόνο».

Πάντως η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στον πρώτο τρίμηνο του έτους απ΄ότι τον Ιανουάριο, παρά την περίοδο των εκπτώσεων. Κατά τα επίσημα στοιχεία του περασμένου Ιανουαρίου ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2010 -χωρίς καύσιμα και λιπαντικά- παρουσίασε μείωση κατά 13,3%, ενώ ο δείκτης του όγκου πωλήσεων παρουσίασε μείωση κατά 14,8%.

Οπως προκύπτει από την σύγκριση των στοιχείων του κύκλου εργασιών και του όγκου «το εμπόριο σχεδόν στο σύνολό του προχώρησε σε μείωση τιμών, με εξαίρεση τα καύσιμα και κάποιους κωδικούς τροφίμων».

Ειδικότερα οι κατηγορίες καταστημάτων, οι οποίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση του κύκλου και του όγκου εργασιών τους τον πρώτο μήνα του 2011 σε σύγκριση με το 2010, ήταν οι ακόλουθες:

– «ένδυση – υπόδηση», -26,9% και -25,3%,

– «φαρμακευτικά- καλλυντικά», -25,6% και -22,9%,

– «έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικ. εξοπλισμός», -21,2% και -20,6%,

-«τρόφιμα-ποτά-καπνός», -11,2 και -16,2%,

– «βιβλία-χαρτικά», -6,7% και -7,2%,

– «μεγάλα καταστήματα τροφίμων», -4,7% και -9%

– «καταστήματα καυσίμων-λιπαντικών», 5,2% και -25,5%,

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ ο ρυθμός των δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά τους πρώτους δυο μήνες του έτους επιβραδύνθηκε. Ο ρυθμός της πιστωτικής επέκτασης προς το εμπόριο διαμορφώθηκε στο μειώθηκε κατά 3% το Φεβρουάριο, ενώ η μηνιαία ροή προς τα νοικοκυριά μειώθηκε κατά 1,6%.

Κι όπωςτονίζει η ΕΣΕΕ «όσο, μάλιστα, οι διεθνείς αγορές παραμένουν κλειστές, οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να ρίξουν ρευστό στην πραγματική οικονομία, όσες πιέσεις και αν ασκηθούν και όσες εγγυήσεις και αν δοθούν. Η έξοδος κινδύνου για τη σωτηρία του ελληνικού εμπορίου, δείχνει δυο κατευθύνσεις και η Κυβέρνηση οφείλει να επιλέξει αυτήν της διάσωσης και της ενίσχυσης των ΜΜΕ και όχι της εξόντωσής τους με επιπλέον φορολογικές επιβαρύνσεις.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.