«Διέξοδο για τις αστικές συγκοινωνίες, που παραπέμπει στην άκαρπη λύση των Σ.ΕΠ., οι οποίες δοκιμάστηκαν ανεπιτυχώς επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Μητσοτάκη», προτείνει ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο περιοδικό «Επίκαιρα», ο κ. Ρέππας, απευθυνόμενος στους εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, δήλωσε: «Θα ήταν πιο έντιμο από την πλευρά τους να διεκδικήσουν, με ανοικτές διαδικασίες ασφαλώς, να αναλάβουν οι ίδιοι να λειτουργήσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αρκούμενοι στην επιδότηση του κράτους, έχοντας όμως την πλήρη επιχειρησιακή αρμοδιότητα άρα και το ρίσκο».

«Σας πληροφορώ πως είμαστε απολύτως έτοιμοι να το συζητήσουμε, θα έλεγα κιόλας πως είμαστε θετικοί», τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε την επίταξη όχι «πολιτική επιλογή», αλλά «μία αναγκαστική πολιτική οριακού χαρακτήρα» και κάλεσε τους συνδικαλιστές «να αντιλαμβάνονται τα ηθικά όρια της δύναμής τους και να μην τα παραβιάζουν».

«Αν αποτύχει αυτό το πρόγραμμα – και η υπονόμευση του προγράμματος μπορεί να προέλθει από πολλές πλευρές και εκ των έσω – τότε υπονομεύεται και η βιωσιμότητα αυτών των εταιριών, άρα και η εργασιακή ασφάλεια των υπαλλήλων» κατέληξε ο υπουργός.

Οι Σ.ΕΠ. (Συγκοινωνιακές Επιχειρήσεις) είχαν δημιουργηθεί με τον νόμο 2078/1992, με τον οποίο καταργήθηκε η δημόσια ΕΑΣ (Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών). Την αντικατέστησαν βραχύβιοι ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι λειτουργούσαν σε συμμετοχική βάση, ενώ η Αθήνα γνώριζε τις πιο μακρόχρονες και σκληρές εργατικές συγκρούσεις της μεταπολίτευσης.

Κάθε μέτοχος είχε αγοράσει έναντι 500.000 δραχμών μισή άδεια λεωφορείου. Με την επάνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία το κεφάλαιο Σ.ΕΠ. έκλεισε οριστικά και αποκαταστάθηκε το προηγούμενο καθεστώς των δημοσίων συγκοινωνιών.