Είναι ο άνθρωπος που έκανε τις διαπραγματεύσεις με τις πρυτανικές αρχές για την είσοδο των μεταναστών-απεργών πείνας στο υπό ανακαίνιση κτίριο της Νομικής στη Σόλωνος.Μέλος της Επιτροπής Αλληλεγγύης των Μεταναστών,ο κ.Ν. Γιαννόπουλος δραστηριοποιείται χρόνια στο αντιρατσιστικό κίνημα. Είναι μέλος του Δικτύου για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα όπως και της ομάδας «Ρόζα» που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ, την πολιτική δύναμη που βάλλεται για τη στάση της στο ζήτημα της εγκατάστασης μεταναστών στον χώρο της Νομικής. Σήμερα περιγράφει στο «Βήμα» το χρονικό μιας προαναγγελθείσης απεργίας πείνας που,όπως εξελίχθηκε, έθεσε στο κέντρο της επικαιρότητας όχι μόνο τα αιτήματα των μεταναστών αλλά και το πανεπιστημιακό άσυλο…
– Τελικά είστε ο οργανωτής της απεργίας πείνας των μεταναστών; «Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στέκεται από την αρχή δίπλα σε αυτόν τον αγώνα. Με αυτή την έννοια, κι εγώ ως μέλος της Πρωτοβουλίας θεωρώ αυτόν τον αγώνα όχι μόνο συλλογική αλλά και προσωπική υπόθεση».
– Οταν επιλέγατε το κτίριο της Νομικής δεν σκεφτόσασταν ότι το επίκεντρο της συζήτησης θα μεταφερόταν από τα αιτήματα των μεταναστών στο πανεπιστημιακό άσυλο;
«Εμείς εδώ στην Αθήνα διερευνήσαμε άλλους χώρους, όχι μόνο πανεπιστημιακούς, δημοτικούς κτλ. Επιλέξαμε το κενό κτίριο και πήραμε όλες τις πρόνοιες ώστε να μην υπάρχει σχέση με το κτίριο της Νομικής όπου γίνονται μαθήματα. Τίθεται θέμα ασύλου όταν εμποδίζονται οι λειτουργίες του Πανεπιστημίου. Το άσυλο δεν είναι ιδεόγραμμα, δεν είναι κενό περιεχομένου. Εξάλλου τίποτε δεν έγινε συνωμοτικά. Αρκετές ημέρες προτού μπούμε στον χώρο έγιναν συνελεύσεις των σχολών της Νομικής οι οποίες όχι μόνο αποφάσισαν ότι υποστηρίζουν τα αιτήματα των μεταναστών αλλά και δέχονται να στεγασθεί ο αγώνας τους στο συγκεκριμένο κτίριο της Σόλωνος». – Αυτό όμως αμφισβητείται από τις φοιτητικές παρατάξεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ που λένε ότι δεν ψήφισαν για στέγαση των μεταναστών στο κτίριο.
«Οπως αντιλαμβάνεστε, δεν ήμουν παρών στις συνελεύσεις. Δεν είμαι διατεθειμένος να συμμετάσχω σε μια αντιπαράθεση φοιτητικών παρατάξεων. Αφού μπήκαμε στη Νομική και άρχισαν οι γενικές πολιτικές πιέσεις ετέθη ζήτημα αμφισβητήσεως της εγκυρότητας των συνελεύσεων. Μετά τις αποφάσεις συναντηθήκαμε και με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου και με τους τρεις προέδρους των τμημάτων της Νομικής».
– Ποιοι μετείχαν στις συναντήσεις;
«Το μέλος του ΔΣ των φοιτητών της Νομικής Πέτρος Σανταμούρης κι εγώ. Ο μεν πρύτανης ήταν γενικά θετικός, οι δε πρόεδροι είπαν ότι θα συζητηθεί το θέμα στην Κοσμητεία, η οποία σε συνεδρίασή της δεν ήταν θετική».
– Η άρνηση της Κοσμητείας δεν ήταν αρκετή για να αλλάξετε το σχέδιό σας;
«Οχι. Γιατί τα αιτήματα και το δίκιο του αγώνα των απεργών πείνας ήταν ισχυρότερα και γιατί είχαμε εξασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις για να μην εμποδιστούν στο παραμικρό οι λειτουργίες του Πανεπιστημίου. Φαντασθείτε ότι την Κυριακή το απόγευμα, αφού είχαν έρθει οι μετανάστες, επισκέφθηκε τον χώρο ο κ. Δημητρίου, ο πρόεδροςτου Οικονομικού Τμήματος της Νομικής, στο οποίο άρχιζε την άλλη ημέρα η εξεταστική περίοδος, για να διαπιστώσει μήπως υπάρχει πρόβλημα. Περιηγηθήκαμε μαζί στον χώρο, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και γι΄ αυτό έγιναν κανονικά τη Δευτέρα οι εξετάσεις. Διαβεβαίωσε την Κοσμητεία γι΄ αυτό αλλά, παρ΄ όλα αυτά, η Κοσμητεία εντελώς αυθαίρετα αποφάσισε το κλείσιμο για υγειονομικούς λόγους κηρύσσοντας ένα πρωτοφανές lockout». – Με δεδομένη την πολιτική σας ταυτότητα ως μέλους της ομάδας «Ρόζα» που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ, σας προβλημάτισε ότι οι επιλογές σας στην υπόθεση των μεταναστών στη Νομική θα συνδεθούν από πολλούς με τον ΣΥΡΙΖΑ; «Είμαι 37 χρόνια στο κοινωνικό κίνημα. Προσπαθώ η ταυτότητά μου να είναι ενιαία. Σε αυτόν τον αγώνα συμμετέχω ως μέλος του Δικτύου που ανήκει στην Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης και θεωρώ ότι είναι τιμή για τον ΣΥΡΙΖΑ και για όλη την Αριστερά να συμμετέχει σε αυτόν τον αγώνα. Δεν νομίζω ότι κανείς εκθέτει κανέναν συμμετέχοντας σε αγώνες. Αντίθετα, εκθέτει όταν αδιαφορεί».
— Και αριστερές δυνάμεις όμως εξέφρασαν την αντίρρησή τους στο να οδηγηθούν οι απεργοί πείνας στο κτίριο της Νομικής… «Βεβαίως δεν υπάρχει μία Αριστερά αλλά πολλές και τώρα όπως και τον Δεκέμβρη του 2008 αλλά και στη Νομική του ΄73. Υπάρχει Αριστερά της ευταξίας αλλά και Αριστερά του αγώνα».