Γ. Διαμαντίδης Νομοθεσία για υπογραφή ΣΣΕ μεταξύ ΠΝΟ και Συνδέσμου Επιβατηγού Ναυτιλίας

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στη θεσμική εκπροσώπηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μετά την επιστολή του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Γ.Διαμαντίδη προς τη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που σύμφωνα με πληροφορίες, ανακοινώνει ότι προτίθεται να νομοθετήσει σχετικά, ώστε να μπορεί να υπογραφεί συλλογική σύμβασης εργασίας, μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της ΠΝΟ για τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας.

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στη θεσμική εκπροσώπηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μετά την επιστολή του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γ.Διαμαντίδη προς τη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που σύμφωνα με πληροφορίες, ανακοινώνει ότι προτίθεται να νομοθετήσει σχετικά, ώστε να μπορεί να υπογραφεί Συλλογική Σύμβασης Εργασίας, μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της ΠΝΟ για τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας.

Έως σήμερα τις συμβάσεις για τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας, υπέγραφε η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ως συλλογικό όργανο.

Ωστόσο, από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας είχε ζητήσει από τον υπουργό να μπορεί να διαπραγματεύεται και να υπογράφει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και στα εσωτερικά δρομολόγια της ακτοπλοΐας, εκτός από τα Κρουαζιερόπλοια και τα δρομολόγια της Αδριατικής.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, το σκεπτικό της απόφασης του υπουργού, στηρίζεται στην υπάρχουσα νομοθεσία ( 3276/44 ) που είναι σαφής και επιτρέπει την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από ενώσεις με πλειοψηφική παρουσία στην αγορά και με τον αντιπροσωπευτικότερο ρόλο.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα αποχώρησαν από την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways, χωρίς να έχει προβεί καμία από τις δύο εταιρείες σε επίσημη ανακοίνωση, ενώ παραιτήθηκαν για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών από το ΔΣ της ΕΕΝ.

Αντιθέτως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αποτελεί το μοναδικό φορέα που εκπροσωπεί εταιρείες οι οποίες ελέγχουν πάνω από το 55% της επιβατηγού κίνησης, όπως η Blue Star, η Superfast Ferries, οι Μινωικές Γραμμές και η Aegean Speedlines.

«Λόγω και της οικονομικής κρίσης θα πρέπει να επέλθει σύμπνοια μεταξύ των εταιρειών του κλάδου ώστε να μπορέσουν να προωθηθούν με αποφασιστικότητα τα συμφέροντα του», ανέφερε στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Η ομοσπονδία των ναυτικών έχει υπογράψει για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και Κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2% ενώ ήρθε σε συμφωνία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7% από την 1η Ιανουαρίου 2010 με αναδρομική ισχύ.

Η ΠΝΟ είναι πολύ κοντά στην υπογραφή ΣΣΕ με αύξηση 2% με την Ένωση Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, ενώ σε εκκρεμότητα μένει πλέον η ΣΣΕ με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τα φορτηγά της ακτοπλοΐας.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.