Οι σταρ βγαίνουν από τα ρούχα τους

Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν. Μπορεί να μπαίνουμε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, αλλά το γυμνό συνεχίζει να κυριαρχεί στη σύγχρονη κουλτούρα και στα media της εποχής. Στα εξώφυλλα των περιοδικών, στη διαφήμιση, στην τηλεόραση, ακόμη και στις φιλανθρωπικές εκστρατείες παραμένει ο μεγάλος πρωταγωνιστής σε διάφορες διαβαθμίσεις: από το καλλιτεχνικό ως το ερωτικό. Ο φωτογραφικός φακός λατρεύει το γυμνό των διασήμων. Οι διάσημοι λατρεύουν τον φωτογραφικό φακό. Και τα εξώφυλλα των περιοδικών λατρεύουν τις γυμνές φωτογραφίες διασήμων.

Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν. Μπορεί να μπαίνουμε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, αλλά το γυμνό συνεχίζει να κυριαρχεί στη σύγχρονη κουλτούρα και στα media της εποχής. Στα εξώφυλλα των περιοδικών, στη διαφήμιση, στην τηλεόραση, ακόμη και στις φιλανθρωπικές εκστρατείες παραμένει ο μεγάλος πρωταγωνιστής σε διάφορες διαβαθμίσεις: από το καλλιτεχνικό ως το ερωτικό.

Στα εξώφυλλα των περιοδικών
Ο φωτογραφικός φακός λατρεύει το γυμνό των διασήμων. Οι διάσημοι λατρεύουν τον φωτογραφικό φακό. Και τα εξώφυλλα των περιοδικών λατρεύουν τις γυμνές φωτογραφίες διασήμων. Πρόκειται για μια «συμβίωση» επωφελή για όλους: οι διάσημοι γίνονται πιο διάσημοι, οι φωτογράφοι πιο πλούσιοι και τα περιοδικά βλέπουν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται στα ύψη.

Πριν από λίγες εβδομάδες ο Τζέικ Τζίλενχαλ και η Ανν Χάθαγουεϊ ποζάρισαν γυμνοί για το εξώφυλλο του αμερικανικού περιοδικού «Εntertainment Weekly». Οι δύο σταρ του Χόλιγουντ αποφάσισαν να βγουν από τα ρούχα τους στο πλαίσιο της προώθησης της ταινίας στην οποία πρωταγωνιστούν, «Love & Οther Drugs». Την ίδια στιγμή η Κιμ Καρντάσιαν , μια νεαρή κοπέλα διάσημη αποκλειστικά και μόνο για τις καμπύλες της, ποζάριζε γυμνή για τον φακό του Μαρκ Σέλιγκερ στο εξώφυλλο του τεύχους Νοεμβρίου του περιοδικού «W», που ήταν αφιερωμένο στη… σύγχρονη τέχνη!

Ακόμη και περιοδικά που προωθούν τη μόδα, δηλαδή τη βιομηχανία των ενδυμάτων, καταφεύγουν στο γυμνό για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Το περιοδικό «Love» κυκλοφόρησε πρόσφατα με τρία διαφορετικά εξώφυλλα, στα οποία πρωταγωνιστούσαν η 26χρονη Λάρα Στόουν, η 19χρονη Τζενέι Γουίλιαμς και η 43χρονη Κρίστεν Μακ Μέναμι φωτογραφημένες γυμνές από τον Πίτερ Λίντμπεργκ. Στο πρώτο τεύχος του περιοδικού είχε ποζάρει γυμνή η πληθωρική Βeth Ditto, η οποία αργότερα ισχυρίστηκε ότι είχαν περάσει από το photoshop τη φωτογραφία της για να την κάνουν να φαίνεται πιο… εύσωμη.

Τα συγκεκριμένα περιοδικά είδαν μεν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, αλλά δεν πυροδότησαν καμία αντίδραση, καμία δημόσια συζήτηση, εκτός από ελάχιστους σχολιαστές που ανέφεραν ότι η Κιμ και η τέχνη δεν έχουν καμία σχέση. Το οξύμωρο είναι ότι όσο πιο συντηρητικές γίνονται οι σύγχρονες κοινωνίες, τόσο πιο ανεκτικές εμφανίζονται απέναντι στο γυμνό. Οι καιροί όπου μια γυμνή φωτογραφία της Ντεμί Μουρ σε ενδιαφέρουσα στο εξώφυλλο του «Vanity Fair» τραβηγμένη από την Αννι Λίμποβιτς (Αύγουστος του 1991) έκανε εντύπωση έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Οταν τον περασμένο Σεπτέμβριο το περιοδικό κυκλοφόρησε με γυμνές φωτογραφίες της Lady Gaga από τον Νικ Νάιτ, πολύ λίγοι ασχολήθηκαν. Σήμερα μια πρώτη κυρία, όπως η Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί , μπορεί να αισθάνεται υπερήφανη για τις γυμνές φωτογραφίες της από την εποχή που ήταν μοντέλο, χωρίς να χρειαστεί να απολογηθεί σε κανέναν γι΄ αυτές.

Αν οι γυμνές φωτογραφίες της Μέριλιν ξεχείλιζαν από χυμώδη ερωτισμό, τα σημερινά γυμνά, κάτω από τη δικτατορία του photoshop, μοιάζουν στραγγισμένα από οποιαδήποτε ζωντάνια. Κομμένα και ραμμένα με ψηφιακό τρόπο στις προκαταλή ψεις των art directors, τα εξώφυλλα στα περιοδικά της εποχής αφήνουν σχεδόν αδιάφορο το συλλογικό υπογάστριο. Ωστόσο το γεγονός αυτό δεν φαίνεται ικανό να σταματήσει τους υπευθύνους των περιοδικών να αφιερώνουν τα εξώφυλλά τους σε γυμνές φωτογραφίσεις.

Στη διαφήμιση

Η Ντάρια Γουόερμποουι ως Αρτεμις στο ημερολόγιο της Ρirelli

Είναι γενικά παραδεκτό ότι το γυμνό είναι ένα από τα βασικά εργαλεία της διαφήμισης στην προσπάθεια να προωθήσει παντός είδους προϊόντα: από αρώματα ως και καλλυντικά, λάστιχα αυτοκινήτων και οτιδήποτε άλλο φανταστεί ο νους του ανθρώπου. Καθώς ουδείς αμφισβητεί τη δύναμη του γυμνού να αιχμαλωτίζει το βλέμμα και τη φαντασία του θεατή, τα διαφημιστικά γραφεία σε ολόκληρο τον κόσμο βασίζουν σε μεγάλο ποσοστό τις διαφημιστικές εκστρατείες τους σε εικόνες νέων και όμορφων γυναικών και ανδρών με μοναδικό ένδυμα την ομορφιά τους.

Ισως το πιο αντιπροσωπευτικό πάντρεμα γυμνού και διαφήμισης είναι τα ημερολόγια της ιταλικής βιομηχανίας ελαστικών Ρirelli. Κάθε χρόνο ένας από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους της μόδας αναλαμβάνει να φωτογραφίσει γυμνές τις ωραιότερες γυναίκες του κόσμου. Τα ημερολόγια της Ρirelli κοσμούν όχι μόνο τους τοίχους των φίλων της φωτογραφίας, αλλά και βενζινάδικα, συνεργεία αυτοκινήτων και φορτηγά σε ολόκληρο τον πλανήτη, βάζοντας φωτιές στις φαντασιώσεις των ανδρών. Για το 2011 ο Καρλ Λάγκερφελντ έχει φωτογραφίσει 16 γυναίκες, ανάμεσα στις οποίες και η ηθοποιός Τζουλιάν Μουρ, και πέντε άνδρες σε πόζες εμπνευσμένες από την ελληνική και τη ρωμαϊκή μυθολογία. Στην ΤV
Τον τελευταίο καιρό το γυμνό έχει κάνει εισβολή και στα στούντιο των τηλεοπτικών σειρών. Αν παλαιότερα η εικόνα μιας γυμνής γυναίκας ή ενός γυμνού άνδρα εθεωρείτο απαγορευτική για ένα τηλεοπτικό σίριαλ, σήμερα οι γυμνές εμφανίσεις στην τηλεόραση είναι σχεδόν σύνηθες φαινόμενο. Γυμνοί άνδρες και γυναίκες έκαναν συχνά την εμφάνισή τους στη σειρά «Sex and the City», ενώ οι πρωταγωνιστές της σειράς «Τrue Βlood» δεν διστάζουν να πετάξουν τα ρούχα τους και να κινηματογραφηθούν σε καυτές σκηνές με τους συμπρωταγωνιστές τους. Μια ολόκληρη νέα γενιά τηλεοπτικών σίριαλ βασίζει μεγάλο μέρος της στρατηγικής για υψηλή τηλεθέαση στις γυμνές εμφανίσεις των ηρώων τους, είτε αυτοί είναι ρωμαίοι μονομάχοι όπως στο «Spartacus» είτε βρικόλακες όπως στο «Τhe Walking Dead». Οι πρωταγωνιστές του «Τrue Βlood» εμφανίστηκαν πρόσφατα στο εξώφυλλο του περιοδικού «Rolling Stone» βαμμένοι με… ψεύτικο αίμα.

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΑ ΣΤΡΙΠΤΙΖ

Καλύτερα γυμνοί παρά με γούνα, υποστηρίζουν τα μοντέλα της οργάνωσης Ρeta

Στην εποχή του απενοχοποιημένου γυμνού διάσημοι και άσημοι φωτογραφίζονται γυμνοί ακόμη και για καλούς σκοπούς.Οι διαφημιστικές εκστρατείες της φιλοζωικής οργάνωσης Ρeta βασίζονται πάνω στις εικόνες μοντέλων που εν αδαμιαία περιβολή μάς τονίζουν ότι καλύτερα να είναι γυμνά παρά να φορούν γούνες. Η φιλανθρωπική πρωτοβουλία Νaked for a cause (Γυμνοί για μια αιτία) φιλοδοξεί να βοηθήσει διάφορους σκοπούς,κυρίως την αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού,κυκλοφορώντας κάθε χρόνο ένα ημερολόγιο με γυμνές φωτογραφίες αθλητών.Στο πλαίσιο μιας ανάλογης πρωτοβουλίας με τίτλο «Η Μόδα Πολεμά τον Καρκίνο του Μαστού» η Κάιλι Μινόγκ,η Κλόντια Σίφερ και η Σιένα Μίλερ είναι μερικές μόνο από τις διασημότητες που φωτογραφήθηκαν ημίγυμνες στην προσπάθεια αφύπνισης της κοινής γνώμης.

Ακόμη και στη χώρα μας γίνονται ανάλογες κινήσεις. Πριν από λίγο καιρό δημιουργήθηκε ένα ημερολόγιο με ημίγυμνους επωνύμους σε συνεργασία με την ΚΥΦΑ (Κίνηση Υποστήριξης Φορέων ΑΙDS).Τα έσοδα θα διατεθούν στην ΚΥΦΑ με σκοπό τη φιλοξενία και τη στήριξη οροθετικών ατόμων.Επίσης περισσότεροι από 100 εγχώριοι διάσημοι πέταξαν τα ρούχα τους και φωτογραφήθηκαν για εβδομαδιαίο περιοδικό με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του ΑΙDS.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.