Διευκρινίσεις για τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτων

Σε αναδιατυπώσεις αναφορικά µε τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτων και τις αλλαγές στον φόρο πολυτελείας, που προβλέπονται στο νοµοσχέδιο του υπουργείου Οικονοµικών, προχώρησε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Σε αναδιατυπώσεις αναφορικά µε τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτων και τις αλλαγές στον φόρο πολυτελείας, που προβλέπονται στο πολυνοµοσχέδιο του υπουργείου Οικονοµικών, προχώρησε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Συγκεκριµένα, διευκρινίσθηκε ότι οι εκπτώσεις από το τέλος ταξινόµησης παρέχονται για απόσυρση Ι.Χ έως 2.000 κυβικά εκατοστά. Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική του μορφή, το σχέδιο νόμου έκανε λόγο για Ι.Χ. 1.800 αλλά και 2.000 κ.εκ. χωρίς να ξεκαθαρίζει το όριο.

Όσον αφορά στον φόρο πολυτελείας, ο οποίος επεβλήθη αρχικά σε αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας άνω των 15.000 ευρώ, όριο το οποίο ανέβηκε µε το πολυνοµοσχέδιο στα 20.000,διευκρινίσθηκε ότι πλέον επιβάλλεται κλιµακωτά µε συντελεστή 10% για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας από 20.000 έως 22.000 ευρώ και µε συντελεστή 30% για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας από 22.000 έως και 28.000 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση την ευκαιρία να επωφεληθούν από τη ρύθμιση έχουν μόνο οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. με άδεια κυκλοφορίας που έχει εκδοθεί μέχρι 31.12.1998, έχοντας ταυτόχρονα πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 (εάν αποσύρουν φέτος), καθώς και των προηγούμενων ετών. Σε περίπτωση που κάποιος υπαχθεί στη ρύθμιση από την επόμενη χρονιά, τότε επιβαρύνεται και με τα τέλη του 2011.

Το ενδεχόμενο να μην μπορεί κάποιος να αποσύρει μέσα στο 2010 είναι προς το παρόν ορατό. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η απόσυρση ξεκινάει δέκα ημέρες μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Σε περίπτωση, λοιπόν, που η απόφαση βγει μετά την 22η του Δεκέμβρη, τότε η απόσυρση ξεκινάει από τον επόμενο χρόνο και έτσι ο οδηγός θα πληρώσει και τα τέλη του 2011.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.