Ερευνητές για τα …μάτια της Μόνα Λίζα

Κρυμμένα στην σκούρα καφέ-πράσινη μπογιά της κόρης και της ίριδας του αριστερού ματιού της διάσημης μορφής βρίσκονται μικροσκοπικά γράμματα, τα οποία σύμφωνα με τους επιστήμονες υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός πραγματικού μυστικού «τύπου κώδικα Ντα Βίντσι».

Μέχρι τώρα που ερευνητές που ασχολούνταν με ίσως το κορυφαίο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, εστίαζαν την προσοχή τους στο αινιγματικό της χαμόγελο. Όμως η Μόνα Λίζα βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο ενός νέου μυστηρίου, η παρουσία του οποίου αποκαλύφθηκε στα μάτια της και ενδέχεται να κρατάει το μυστικό της ταυτότητας του μοντέλου που πόζαρε για τη δημιουργία του πίνακα. Κρυμμένα στην σκούρα καφέ-πράσινη μπογιά της κόρης και της ίριδας του αριστερού ματιού της διάσημης μορφής βρίσκονται μικροσκοπικά γράμματα, τα οποία σύμφωνα με τους επιστήμονες υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός πραγματικού μυστικού «τύπου κώδικα Ντα Βίντσι».

«Ο Λεορνάρντο πάντοτε αγαπούσε να χρησιμοποιεί σύμβολα και κώδικες για να περάσει μηνύματα και ήθελε να ξέρουμε την ταυτότητα του μοντέλου χρησιμοποιώντας τα μάτια, για τα οποία πίστευε ότι αποτελούν μέσο επικοινωνίας και την πόρτα για την ψυχή. Αόρατα με γυμνό μάτι, στην δεξιά κόρη της Μόνα Λίζα βρίσκονται ζωγραφισμένα τα γράμματα ‘’LV”, προφανώς τα αρχικά του καλλιτέχνη, όμως αυτό που είναι ζωγραφισμένο στην αριστερή κόρη είναι πολύ πιο ενδιαφέρον.», λέει ο Σιλβάνο Βιντσέτι, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για την Πολιτισμική Κληρονομιά της Ιταλίας, ο οποίος πρόσθεσε ότι διακρίνονται οι λατινικοί χαρακτήρες «B» ή «S» ή πιθανόν τα αρχικά «CE».

Το στοιχείο αυτό θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ταυτοποίηση της γυναίκας που απεικονίζεται στον πίνακα. Αν και συχνά έχει εκφραστεί η εκτίμηση ότι η εικονιζόμενη γυναίκα είναι η Λίζα Γκεραρντίνι, η σύζυγος ενός φλωρεντινού εμπόρου, ο Βιντσέτι διαφωνεί και υποστηρίζει ότι η Μόνα Λίζα φιλοτεχνήθηκε στο Μιλάνο. «Στην πίσω πλευρά του πίνακα είναι ζωγραφισμένοι οι αριθμοί ‘’149’’, με έναν τέταρτο αριθμό να έχει σβηστεί, πράγμα που σημαίνει ότι ο Λεονάρντο ζωγράφισε τον πίνακα κατά τη δεκαετία του 1490, όταν βρισκόταν στο Μιλάνο, χρησιμοποιώντας ως μοντέλο μία γυναίκα από την αυλή του δούκα του Μιλάνου Λουντοβίκο Σφόρτσα.», υποστηρίζει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.