Ανακάμπτει ο Συνεδριακός Τουρισμός

Από τις επαφές που είχαν στη Βαρκελώνη, τόσο ο HAPCO όσο και το ACB, παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, η διεθνής αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων δείχνει να εμπιστεύεται την Ελλάδα και πολλοί εκπρόσωποι της εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο μελλοντικών διοργανώσεων στην Ελλάδα. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι στη φετινή έκθεση EIBTM, ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε και για διοργανώσεις incentives στην Ελλάδα, έπειτα από αρκετά χρόνια έλλειψης σχετικών αιτημάτων.

Τάση για σταθερή ανάκαμψη της αγοράς συνεδρίων παγκοσμίως καταγράφει η ετήσια έρευνα της Industry Trends and Market Share Report για το 2010. Μάλιστα ικανοποιητικό ενδιαφέρον για συνέδρια στην Ελλάδα γενικά και στην Αθήνα ειδικότερα, σημειώθηκε στη διεθνή έκθεση συνεδριακού τουρισμού EIBTM 2010, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη.

Από τις επαφές που είχαν στη Βαρκελώνη, τόσο ο HAPCO όσο και το ACB, παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, η διεθνής αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων δείχνει να εμπιστεύεται την Ελλάδα και πολλοί εκπρόσωποι της εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο μελλοντικών διοργανώσεων στην Ελλάδα. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι στη φετινή έκθεση EIBTM, ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε και για διοργανώσεις incentives στην Ελλάδα, έπειτα από αρκετά χρόνια έλλειψης σχετικών αιτημάτων.

Οι ξένοι επισκέπτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και για τις συνεδριακές υποδομές και υπηρεσίες ειδικά της Αθήνας.

Παγκόσμια ανάκαμψη της συνεδριακής αγοράς

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας που διενεργείται στο πλαίσιο της EIBTM και φέτος συντάχθηκε από τον Rob Davidson, Senior Lecturer in Business Travel and Tourism στο Πανεπιστήμιο του Westminster, το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η δραστηριότητά τους και ο προϋπολογισμός τους για το 2011 θα παραμείνει αμετάβλητος, ενώ ποσοστό 45% δηλώνει ότι σχεδιάζουν αύξηση δραστηριότητας ή προϋπολογισμού, μέχρι και 20%.

Ο Rob Davidson αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «ενώ για το 2010, οι περισσότεροι οικονομολόγοι είχαν διαφωνήσει για το εάν η παγκόσμια ανάκαμψη θα αυξηθεί, θα μείνει στάσιμη ή ακόμη και θα αναστραφεί, τώρα στο τέλος του έτους γίνεται λόγος περί ευνοϊκών προοπτικών για την παγκόσμια ανάκαμψη -αν και αυτή είναι αργή και άνιση. Ωστόσο, οι περισσότεροι δείκτες που αφορούν τη συνεδριακή αγορά δείχνουν βελτίωση των επιχειρηματικών συνθηκών το 2011».

Στο ερώτημα για τις επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά MICE (συνεδρίων, κινήτρων, συναντήσεων και εκθέσεων) οι τρεις σημαντικότερες τάσεις είναι:

– Μεγαλύτερη προσοχή στο περιεχόμενο των εκδηλώσεων και στην επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων.

– Λιγότερη πολυτέλεια και λιγότερη «λάμψη» στις εκδηλώσεις.

– Οι προϋπολογισμοί θα παραμείνουν «σφικτοί» και οι διαπραγματεύσεις τιμών θα είναι πιο σκληρές.

Άλλες τάσεις και ευρήματα της έρευνας που παρουσιάζουν ενδιαφέρον:

– Τα MPI Business Barometers το 2010 ανέφεραν ότι ο κλάδος εξακολουθεί να ανακάμπτει σταθερά. Όπως προκύπτει, οι τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες είναι καλύτερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο και υπάρχει σίγουρα ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς που αισθάνεται αισιοδοξία για το μέλλον.

– Το 62% των ερωτηθέντων τον Αύγουστο του 2010 δήλωσε ότι οι τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες είναι καλύτερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Επιπρόσθετα, ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων αισιοδοξεί για το μέλλον, με το 70% των επιχειρήσεων πήραν μέρος στην έρευνα, να προβλέπουν καλύτερες επιχειρηματικές συνθήκες από ό,τι πέρυσι.

– Η Ευρώπη εξακολουθεί να κυριαρχεί ως πόλος διεξαγωγής συνεδρίων φορέων και οργανισμών. Οι επτά από τις δέκα χώρες στο top 10 προορισμών MICE βρίσκονται στην Ευρώπη. Δημοφιλείς προορισμοί είναι οι Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Νίκαια, Παρίσι και Ρώμη.

– Το 30% των συνεδρίων διοργανώνονται εκτός της χώρας προέλευσής τους (αύξηση 10% από το 2009) – Η μέση δαπάνη ανέρχεται έως τα 175 ευρώ, σε σύγκριση με 150 ευρώ το 2009 – Οι ακυρώσεις μειώθηκαν από το 15 στο 10%.

Τέλος επισημάνθηκε ότι το 2010 σηματοδοτήθηκε επίσης από τη ραγδαία αύξηση της χρήσης των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) τόσο από τα συνεδριακά κέντρα όσο και από τα επίσημα Γραφεία Συνεδρίων των χωρών, ως μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.