Τον κύριο στόχο ενός φεστιβάλ κινηματογράφου –που δεν είναι άλλος από τις ταινίες, την πρόταση και το κλίμα που μεταφέρουν- αρχίζει να βρίσκει η 51η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης .
Τέσσερις μέρες μετα την «αμήχανη» και εμφανώς οικονομικά πάσχουσα – σε σχέση τουλάχιστον με τις προηγούμενες λαμπερές διοργανώσεις – έναρξη του το φετινό φεστιβαλ δίνει στο στίγμα και βρίσκει το νέο βηματισμό του.
«Κύριο μέλημα είναι, και θα έπρεπε να είναι οι ταινίες που προτείνουμε στο κοινό . Φτάσαμε τα τελευταία χρόνια , οι ταινίες να μην έχουν καμιά σημασία. Το βάρος έπεσε –και από πλευράς διοργάνωσης και από πλευράς προβολής- στην επικοινωνία, τα πάρτυ, το γκλάμουρ , τους στάρς… Ο στόχος ενός κινηματογραφικού φεστιβαλ είναι ο κινηματογράφος, οι ταινίες. Χαίρομαι που επιστρέφουμε πλέον στο βασικό ζητούμενο. Συνεχίζουμε από κεί που το αφήσαμε…» δήλωνε χθες στη Θεσσαλονίκη – κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της κριτικής επιτροπής του διεθνού διαγωνιστικού τμήματος , ο πρόεδρος της – τέως διευθυντής του Φεστιβαλ κ. Μισέλ Δημόπουλος.
«Το Φεστιβαλ στη Θεσσαλονίκη είναι μια πραγματικότητα κι ας μην είχε πάντα την κατάλληλη υποστήριξη από τις τοπικές αρχές. Ας ελπίσουμε τώρα, που ο δήμος άλλαξε σελίδα, να έχουμε ακόμα καλύτερη συνεργασία μαζί του» τόνιζε ο κ.Δημόπουλος που μονοπώλησε σχεδόν τη συνέντευξη τύπου λόγω της προηγούμενης ιδιότητας του παρότι ο ίδιος φάνηκε να προτιμά αυτή του προέδρου της κριτικής επιτροπής. «Ο ρόλος αυτός δεν είναι καθόλου κουραστικός, είναι μάλλον λιγότερο κουραστικός από το ρόλο του διευθυντή. Άλλωστε, έχω συμμετάσχει σε 40 κριτικές επιτροπές στο παρελθόν, επομένως το να είναι κανείς εξειδικευμένος θεατής χωρίς άγχος, αποτελεί χαρά» είπε.
– Αισιόδοξος και για την πορεία της νέας φάσης του φεστιβαλ αλλά και για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής εμφανίστηκε και ο σημερινός διευθυντής κ.Δημήτρης Εϊπίδης στη διάρκεια της συζήτησης που προηγήθηκε για τον ελληνικό Κινηματογράφο.
«Ο έλληνας θεατής έχει εθιστεί στα εμπορικά προϊόντα, δεν είναι εκπαιδευμένος να παρακολουθεί ποιοτικό κινηματογράφο. Παρόλα αυτά, εγώ παραμένω ρομαντικός και πιστεύω σε έναν καλύτερο κόσμο μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό. Είμαστε σε περίοδο ανάπτυξης και οι έλληνες σκηνοθέτες, που κατάφεραν να στρέψουν το διεθνές ενδιαφέρον στη ελληνική παραγωγή, έδωσαν το έναυσμα» τόνισε ο κ. Ειπίδης.
Την εμπειρία που αποκόμισαν απ’ την συμμετοχή τους σε διεθνή φεστιβάλ, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, αλλά και την άποψη τους για τις προοπτικές που διαγράφονται για τον ελληνικό κινηματογράφο στο εξωτερικό, μετέφεραν στην ίδια συζήτηση οι σκηνοθέτες Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Αλέξης Αλεξίου, Βαρδής Μαρινάκης, Άρης Μπαφαλούκας και Σύλλας Τζουμέρκας, ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Γιώργος Παπαλιός και ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Τάσος Μπουλμέτης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες μίλησαν για τις «ευκαιρίες» και «ιδέες» για σενάρια και δημιουργία αλλά και για την αύξηση του ενδιαφέροντος της διεθνούς κινηματογραφικής γνώμης που δημιουργεί η οικονομική κρίση και οι κοινωνικές αναταραχές όπως αυτή του Δεκέμβρη του 2008 στην Ελλάδα.
«Το Δεκέμβρη του 2008, αλλά και πρόσφατα με την οικονομική κρίση τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων «μίλησαν» για την Ελλάδα. Η διεθνής κινηματογραφική κοινότητα περιμένει την κινηματογραφική μεταφορά αυτών των φαινομένων» έλεγαν μεταξύ άλλων οι εισηγητές της συζήτησης.
– Στο μεταξύ οι προβολές των ταινιών (του διαγωνιστικού τμήματος αλλά κυρίως των αφιερωμάτων) συνεχίζονται κανονικά σε κατάμεστες αίθουσες (το 60% και πλέον των προβολών είναι – από το περασμένο Σάββατο sold out από νωρίς το πρωί).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ