Τις προοπτικές ανάπτυξης της αμερικανικής αγοράς στον εισερχόμενο τουρισμό επισημαίνει ο κ. Χ. Στεργίου, επικεφαλής της εταιρείας Τrue Greece που δραστηριοποιείται στην αμερικανική αγορά και στα πολυτελή ταξίδια, ενώ υπογραμμίζει τη σημασία της ασφάλειας για την επιλογή προορισμού.
– Πώς κινήθηκε η αμερικανική αγορά στην Ελλάδα την εφετινή τουριστική περίοδο;
«Σε γενικές γραμμές η κίνηση της αμερικανικής αγοράς κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2009. Εχω ωστόσο την πεποίθηση ότι η συγκεκριμένη αγορά θα είχε κινηθεί σε ιδιαίτερα αυξητικούς ρυθμούς χωρίς τα τραγικά γεγονότα του Μαΐου στη Μarfin και τις συνεχιζόμενες απεργίες εν μέσω καλοκαιριού. Οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα φόβισαν τους αμερικανούς τουρίστες, οι οποίοι επέλεξαν διαφορετικούς προορισμούς της παγκόσμιας αγοράς χωρίς αντίστοιχα προβλήματα, αναβάλλοντας για μία διαφορετική χρονική συγκυρία το ταξίδι τους στην Ελλάδα».
– Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η αγορά αυτή;
«Λόγω της απόστασης της χώρας μας αλλά και της νοοτροπίας που διέπει πολλούς Αμερικανούς να ταξιδέψουν σε όσες περισσότερες ξένες χώρες μπορούν, το ταξίδι στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται από την πλειοψηφία τους ως μία μοναδική εμπειρία ζωής. Επιπρόσθετα, έχουν ιδιαίτερα ευαίσθητα κριτήρια όσον αφορά την ασφάλεια του ταξιδιού τους και επίσης αξιολογούν μια χώρα βάσει των πολλαπλών ερεθισμάτων που αυτή προσφέρει. Ο ήλιος και η θάλασσα δεν είναι πρωταρχικός λόγος επιλογής προορισμού αλλά ένα ωραίο bonus που προστίθεται στο κατ΄ αυτούς κυρίως τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Αυτό που τους προσελκύει είναι ένας ξεχωριστός συνδυασμός πολιτισμού, ιστορίας, γαστρονομίας, αρχιτεκτονικής, φυσικού κάλλους, αλλά και κουλτούρας που συναντούν σε ενδιαφέροντες ανθρώπους που θα τους μυήσουν μέσω της ζεστής φιλοξενίας στα μυστικά της ζωής στη χώρα μας».
– Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν και πώς θα μπορούσε να ενισχυθεί το ρεύμα τουριστών από Αμερική;
«Προφανώς δεν μπορούμε ως κλάδος να επηρεάσουμε τις οικονομικοπολιτικές εξελίξεις που καθορίζουν τη ζήτηση της αμερικανικής αγοράς. Μπορούμε ωστόσο να αναδείξουμε πτυχές της χώρας μας που να αυξάνουν τον πολύπλευρο χαρακτήρα του ταξιδιού στην Ελλάδα, με εμπειρίες που θα προσδώσουν μία ιδιαίτερη διάσταση μοναδικότητας, όπως μία περιήγηση σε ένα οινοποιείο της Σαντορίνης συνδυασμένη με ένα τοπικό γεύμα ή έναν περίπατο σε μία περιοχή με πλούσια βλάστηση για παρατήρηση πουλιών. Κατά τη γνώμη μου οι λεγόμενες “niche” (περιθωριακές) εμπειρίες, οι οποίες είναι άλλωστε αυτές που μπορούν να διαφοροποιήσουν με ξεχωριστό τρόπο το τουριστικό μας προϊόν, δεν προβάλλονται στην αναλογία που τους αξίζει. Βεβαίως, ταυτόχρονα πρέπει να πείσουμε τους Αμερικανούς ότι η χώρα μας είναι ασφαλής προορισμός παρά τις δυσμενείς συγκυρίες, αλλά και να εκμεταλλευθούμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας στον τομέα του μάρκετινγκ».