Πολυεθνικές πωλούν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα ως και 50% ακριβότερα

Με τιμές αυξημένες ως 50% πωλούν τα προϊόντα τους οι πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες πλέον κατηγορούνται ανοιχτά από άλλους επιχειρηματίες για υπερτιμολογήσεις και τριγωνικές σχέσεις που οδηγούν σε κερδοσκοπία σε βάρος των ελλήνων καταναλωτών. Την σκυτάλη στις καταγγελίες κατά της εμπορικής πολιτικής των πολυεθνικών ομίλων καταναλωτικών προϊόντων, πήραν από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των μικρομεσαίων.

Με τιμές αυξημένες ως 50% πωλούν τα προϊόντα τους οι πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες πλέον κατηγορούνται ανοιχτά από άλλους επιχειρηματίες για υπερτιμολογήσεις και τριγωνικές σχέσεις που οδηγούν σε κερδοσκοπία σε βάρος των ελλήνων καταναλωτών.

Την σκυτάλη στις καταγγελίες κατά της εμπορικής πολιτικής των πολυεθνικών ομίλων καταναλωτικών προϊόντων, πήραν από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των μικρομεσαίων. Σε συνάντηση που είχε χθες η διοίκηση της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) και η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) με τον υπουργό, το κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν ο πληθωρισμός- που εκτός από τις αυξήσεις της φορολογίας επιβαρύνεται από αθέμιτες πρακτικές μεγάλων επιχειρήσεων-, αλλά και οι δυσκολίες που περνούν οι μικρομεσαίοι.

Οπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Δ. Ασημακόπουλος το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι συνεχίζεται η πρακτική των τριγωνικών και των ενδοομιλικών συναλλαγών των πολυεθνικών ομίλων μέσω των οποίων αυξάνονται οι τιμές προϊόντων και των πρώτων υλών που διατίθενται στην ελληνική αγορά, ενώ αντιθέτως εμφανίζονται μειωμένα τα κέρδη τους. Ο υπουργός αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, επανέλαβε ωστόσο ότι θα ενεργοποιηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να ελέγξει τις αθέμιτες πρακτικές αύξησης των τιμών.

Λίγο αργότερα μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, η Unilever, ανακοίνωσε ότι κατά το 2009 και το 2010 μείωσε τις τιμές των προϊόντων της σε ποσοστά ως 8%- κάτι που αποτυπώθηκε και στον τιμάριθμο των σουπερμάρκετ-, αλλά όπως τόνισαν τα στελέχη της «δεν γνωρίζουν τι θα κάνουν το 2011». Η εταιρεία κινήθηκε στο μοτίβο των ανακοινώσεων άλλων μεγάλων ομίλων στην Ελλάδα που επίσης κατηγορούνται για αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών.

Οι μικρομεσαίοι που βρίσκονται σε προφανή διαμάχη με τις μεγάλες εταιρείες, για την αντιμετώπιση του προβλήματος των υπερβολικών τιμών στην Ελλάδα πρότειναν την καθιέρωση συστήματος γνωστοποίησης των τιμών των αντίστοιχων προϊόντων και πρώτων υλών στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρώπης, με τη δημιουργία ενός αντίστοιχου Παρατηρητηρίου Τιμών. « Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, δήλωσε ο κ. Ασημακόπουλος, και με δεδομένο ότι η αγορά είναι ελεύθερη,θα έχει τη δυνατότητα ο επιχειρηματίας όπως και ο καταναλωτής να επιλέγουν ή απλώς να γνωρίζουν και βάσει της γνώσης αυτής να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους ».

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ διατύπωσε την εκτίμηση ότι με αυτή τη διαδικασία θα επέλθει μείωση των τιμών των πρώτων υλών και προϊόντων που εισάγονται, και ως εκ τούτου και των προϊόντων που αντιστοίχως παράγονται στην ελληνική αγορά. Ανέφερε ακόμη την ανάγκη προώθησης ενός θεσμού κατά τα πρότυπα του ΚΕΠ για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, ενώ είπε ότι ως το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί μελέτη από το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ σχετικά με τη δυνατότητα παραγωγής στην Ελλάδα προϊόντων που τώρα εισάγονται.

Ο προέδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) κ. Β. Κορκίδης αναφερόμενος στις αποκλίσεις που καταγράφονται μεταξύ των τιμών στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επέρριψε ευθύνες και στον ΣΕΒ. Καυτηριάζοντας τη δήλωση του προέδρου του κ. Δ. Δασκαλόπουλου σχετικά με την αδυναμία μείωσης των τιμών από την πλευρά των επιχειρήσεων, δήλωσε:

«Για ορισμένους η εξίσωση της διαμόρφωσης των τιμών είναι δύσκολο να επιλυθεί, όμως για το ελληνικό εμπόριο ο “άγνωστος Χ” είναι πλέον γνωστός και η εν λόγω “εξίσωση” έχει λύση.Είναι οι ενδοομιλικές πωλήσεις, το λεγόμενο transfer pricing των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων καταναλωτικών προϊόντων με την τριγωνική δικτύωση των πωλήσεων, που ευθύνονται για τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές στα ελληνικά ράφια ».

Ο κ. Κορκίδης επεσήμανε ακόμη ότι « το υψηλό κέρδος φορολογείται σε γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες με συντελεστή 10% έναντι της υπερφορολόγησης στην Ελλάδα, τη στιγμή μάλιστα που το 80% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο των τροφίμων, αφορά προϊόντα πολυεθνικών επιχειρήσεων ». Και αναφέρθηκε στη σχετική έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, σύμφωνα με την οποία οι τιμές, χωρίς ΦΠΑ, αρκετών προϊόντων της εγχώριας παραγωγής είναι περισσότερο από 50% πιο κάτω από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ στα τυποποιημένα βιομηχανικά προϊόντα παρατηρείται ακριβώς το αντίθετο φαινόμενο.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.